• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Platysma
    Bellzbellz skrev 2024-01-25 19:02:14 följande:

Åh va kul att jag hittade hit! Jag misstänker starkt att jag är gravid, borde i så fall vara i v.6 räknat från sista mensen (äl 1-2 jan). Men detta är det starkaste streck jag fått av de (rätt många nu hehe) test jag gjort. Vad tror ni? 

Svagt men positivt! Om du har unilabs eller liknande i närheten (och saknar tålamod att vänta till inskrivning :p)  kanske du kan unna dig ett blod-hCG så får du nivån mer svart på vitt? 

• Symetrical
    Eurotamandua skrev 2024-01-25 20:05:19 följande:

Spännande att flera har hittat hit!

Var på VUL nr 2 nu (privat, för att jag är nervös efrer 4 + år utan att lyckas). Var exakt så långt gången som jag räknat 8+3/4. Allt såg normalt ut. Den rörde lite på sig och hjärtat pickade på för fullt.

Tänk om man kan få slappna av lite och njuta nu! BF 1-2 september då, så är ju lite längre gången än de flesta andra här. Men är det september så är det! Min favoritmånad!

Vad härligt! Grattis! 😍 Jag var i tisdags och fick se en sprallig liten 🍤 😂

Har enligt äl bf 2/9, men enligt ul 31/8 (min mellangrabbs födelsedag 😆) men har gått över mer och mer med varje barn, så övertygad om att även detta blir en septemberbebis 🍁🍄
  • Symetrical
    Bellzbellz skrev 2024-01-25 19:02:14 följande:

Åh va kul att jag hittade hit! Jag misstänker starkt att jag är gravid, borde i så fall vara i v.6 räknat från sista mensen (äl 1-2 jan). Men detta är det starkaste streck jag fått av de (rätt många nu hehe) test jag gjort. Vad tror ni?  //

Jag undrar också när du fick första positiva testet? Och om de blivit starkare och starkare, eller varierat i styrka? Det är inte troligt att du är i v 6 med tanke på hur svagt testet är, men du kan ju haft äl senare (såvida du inte tempar) och i såna fall kan allt vara i sin ordning ☺️
  • Bellzbellz

Testade positivt på BIM+2 (den 19 jan). Sista mensens första dag var 19 dec. Är så förvirrad! Det har blivit lite starkare.

Symetrical skrev 2024-01-26 06:35:48 följande:
    Jag undrar också när du fick första positiva testet? Och om de blivit starkare och starkare, eller varierat i styrka? Det är inte troligt att du är i v 6 med tanke på hur svagt testet är, men du kan ju haft äl senare (såvida du inte tempar) och i såna fall kan allt vara i sin ordning ☺️
  • Bellzbellz

Kanske är jag seg på producera hcg eller är det något tokigt. Köpt ett digitalt test men var trasigt, får kanske köpa ett till. Testade positivt 19 jan (BIM+2)

Fjällfärd skrev 2024-01-25 20:18:44 följande:
    Hmmm ja det var lite svagt, men alla är ju också olika. Du borde vara en vecka längre än ett par av oss här. Tipsar om att köpa digitalt test med veckoindikator 😊 När testade du positivt första gången?
  • Ticktacksnack

Hej

jag hoppar in i tråden. Plussade för drygt en vecka sedan med 1-2 v gravid. Om jag räknat rätt är BF 21-25 september någonstans. jag har dock svårt att ta in det, otroligt orolig för missfall och ska på UL först i slutet av mars? kan inte glädjas liksom för är mest orolig.

är dessutom så sjukt svullen, kan inte ha mina kläder knappt , alltså det sitter så tight att jag inte kan andas.. någon mer???

• Oväntadedrömmen
    Ticktacksnack skrev 2024-01-26 13:57:40 följande:

Hej

jag hoppar in i tråden. Plussade för drygt en vecka sedan med 1-2 v gravid. Om jag räknat rätt är BF 21-25 september någonstans. jag har dock svårt att ta in det, otroligt orolig för missfall och ska på UL först i slutet av mars? kan inte glädjas liksom för är mest orolig.

är dessutom så sjukt svullen, kan inte ha mina kläder knappt , alltså det sitter så tight att jag inte kan andas.. någon mer???

Hej och grattis.
    Jodå, här är en till som inte kan ha på sig sina kläder. Nu har jag turen att använda mjukisbyxor väldigt ofta, så de kan jag ha. Sen använder jag min sambos tjocktröjor. 
    Ser ut som en luffa känns det som. Haha 
  • Ticktacksnack
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-26 17:50:33 följande:
    Hej och grattis.
    Jodå, här är en till som inte kan ha på sig sina kläder. Nu har jag turen att använda mjukisbyxor väldigt ofta, så de kan jag ha. Sen använder jag min sambos tjocktröjor. 
    Ser ut som en luffa känns det som. Haha 
    Grattis till dig med! Och grattis till att kunna ha mjukiskläder som är bekväma. Jag kan inte ha mjukiskläder på jobbet och har vanligtvis ofta lite kortare stickade tröjor osv. Nu får jag väl ändra klädstil ett par veckor 😅 vill inte berätta något innan ultraljudet heller. Som är först v14 i graviditeten 
  • Oväntadedrömmen
    Ticktacksnack skrev 2024-01-27 12:52:34 följande:
    Grattis till dig med! Och grattis till att kunna ha mjukiskläder som är bekväma. Jag kan inte ha mjukiskläder på jobbet och har vanligtvis ofta lite kortare stickade tröjor osv. Nu får jag väl ändra klädstil ett par veckor 😅 vill inte berätta något innan ultraljudet heller. Som är först v14 i graviditeten 
    Jag jobbar som undersköterska, så på jobbet har jag tagit en storlek större på byxorna, men gått ner i längden på dem. Och våra blusar är så rymliga att det går att dölja som tur är. 😊

Nej, här hemma har vi berättat för min tonåring, så han är medveten om varför jag beter mig annorlunda. Men utanför hemmet vill man ju undvika att berätta tills ultraljudet är gjort. Vi har tid 11 mars, känns som en evighet tills dess. 
  • Eurotamandua

Någon mer som är totalt utmattad? Vaknar lika trött som jag somnat.
    Får ångest att inte kunna ta mig till gymmet som jag önskat. Kämpat med övervikt hela mitt vuxna liv, och 6 månader innan jag plussade har jag tränat regelbundet och gått ner mycket i vikt, och älskat det.
    Nu är jag glad om jag orkar med ett hemmapass med vikter och kanske ett gympass med lägre tempo.
    Går in i v 10 imorgon, och försöker övertala mig att det inte är någon fara. Förhoppningsvis återkommer energin efter v 12-13. Även om man backar lite i träningen kan det inte vara hela världen.
    Blir mest promenader med hunden nu känns det som. 

Svar på tråden Bf September 2024