• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Ticktacksnack
    Oväntadedrömmen skrev 2024-02-06 09:50:37 följande:
    Jag är ofta hungrig, men får avsmak när jag tänker på olika maträtter.  Det får inte smaka för mycket. 
    Jag älskar till exempel mjuk pepparkaka i vanliga fall, men det är för mycket smak så jag blir äcklad istället.

Tröttheten blir bättre. Men jag vet ju inte om det beror på postcovid eller graviditet. Jag var på ultraljud och där kunde de konstatera en duplex graviditet, där en överlevt. Tänker att det kan bidra till min fruktansvärda trötthet också. 
    Jobbar 25% två veckor till, sen ska jag försöka komma upp i 50%.

Illamående har jag knappt kännt av.

Jag har ständigt ont i magen, uppblåst och magknip blandat med mensvärk. 

Själv då?🙂

Känner igen mig vad gäller suget efter mat och snöar också lätt in på saker, äter typ samma hela tiden , mackor med smör eller mjukost. vad skönt att du ändå fått ett ultraljud och en eventuell förklaring. Vilken vecka är du i? 

jag mår bara lite illa mest på morgonen är inte sugen på frukost och svårt att få i mig något. har molvärk till och från, ont i brösten. Generellt svårt att känna glädje just nu, mest oro. känns som det är först efter ultraljudet det kommer sjunka in och man kan slappna av och vara glad över graviditeten.

• Fjällfärd
    Ticktacksnack skrev 2024-02-06 09:37:10 följande:

hur är det för er med
    hunger?
    trötthet?
    illamående?
    molvärk till och från?

// nyfiken

Vecka 7 här

Är lite tröttare än vanligt dagtid men sover inte nå mer än jag brukar. Känner mig tvärt om ganska pigg när jag vaknar. Har lite molvärk och ilande i livmodern till och från. Brösten gör inte ont längre men fortfarande stora och mer ömma än vanligt. Har faktiskt lite ont i ryggen vilket jag tror beror på större bröst. Är generellt lite mer hungrig än vanligt, men inget extremt. Inget illamående än så länge, men kan ana en tendens till det ibland. Räknar väl med att det kommer.

I vilken vecka började ni andra må illa?

Vi har fått bokad tid för tidigt ultraljud 15/2 (i vecka 8). Tror också vi kommer kunna slappna av lite mer om allt ser bra ut då. 
    [Låg ägg reserv] LH topp 5/1 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM-3 , BF ca 28/9
  • letostancia
    Fjällfärd skrev 2024-02-06 12:22:16 följande:
    Vecka 7 här

Är lite tröttare än vanligt dagtid men sover inte nå mer än jag brukar. Känner mig tvärt om ganska pigg när jag vaknar. Har lite molvärk och ilande i livmodern till och från. Brösten gör inte ont längre men fortfarande stora och mer ömma än vanligt. Har faktiskt lite ont i ryggen vilket jag tror beror på större bröst. Är generellt lite mer hungrig än vanligt, men inget extremt. Inget illamående än så länge, men kan ana en tendens till det ibland. Räknar väl med att det kommer.

I vilken vecka började ni andra må illa?

Vi har fått bokad tid för tidigt ultraljud 15/2 (i vecka 8). Tror också vi kommer kunna slappna av lite mer om allt ser bra ut då. 
    Jag började må illa i v 6 tror jag. 
  • DrömlivetiHD
    Ticktacksnack skrev 2024-02-06 09:37:10 följande:

hur är det för er med
    hunger?
    trötthet?
    illamående?
    molvärk till och från?

// nyfiken

Har inte varit inne här på flera veckor nu känns det som. Har bara försökt överleva med ett gräsligt illamående som hållt i sig hela dagarna. Och på kvällarna har jag somnat med barnen redan vid 19 och sovit till 06 dagen efter. Helt slut! Inte kunnat träna, promenera, ingenting. Mått illa av allt jag vanligtvis äter (gröt, kvarg, proteinshakes osv). Har överlevt på rostmackor, skorpor, kall yoghurt och liknande. 

Men idag gick jag in i v.11 och illamåendet har släppt mer och mer för varje dag den senaste veckan. Tack och lov! Och jag har lyckats träna 2 dagar. 

Svullen mage. Och hård i magen trots att jag dricker mycket vatten. Brösten är fylliga och hårda och har säkert vuxit en hel kupa redan! Haha. Inte särskilt ömma dock :) 

2,5 vecka till KUB, så nedräkningen har börjat <3
  • Klobibblan

Jag har mått illa till och från sedan v. 5, men har aldrig kräkts. Var som mest illamående v. 7, men det gick över sen. Jag kan bli supersugen på något helt plötsligt, men lika snabbt kan det skifta till något helt annat. I ena sekunden skulle jag kunna göra vad som helst för en cheeseburgare men 10 min senare vill jag ha sushi istället. Jättemärkligt. Är trött och känsligare i humöret. Blir ledsen lättare, likaså arg. Magen är svullen om kvällarna. Även lite gasig, hehe. 

• Pico

Hej! Ny här med BF 27 sep, vecka 6+4 idag. Fick missfall i december och lyckades bli gravid direkt vilket gjorde att jag fick gå på ultraljud för att tidsbestämma. Igår fick jag bekräftat att där var en liten ärta och att där var ett tickande hjärta ❤️ kan inte fatta att det gick så snabbt och är så orolig för missfall igen. De kunde dock se lite blod i livmodern, det behövde inte vara något farligt, men såklart oroar jag mig ändå.. någon som haft samma?

detta är min fjärde graviditet som förhoppningsvis blir vårt andra barn. Är fruktansvärt trött och mår lite illa ibland, i övrigt inga symtom.. 

• Oväntadedrömmen

Ticktacksnack:
    I början åt jag en ask vindruvor om dagen, nu pendlar det från dag till dag vad jag är attacksugem på. 🙂

Jag fick ultraljud på grund av att jag åkte till akuten med smärta i magen. Vi har vårat tidiga ultraljud I mars 🙂

Ja, det där med glädje alltså. Du är inte ensam! Jag har levt i ett stort svart hål länge nu. Jag är så hormonkäbslig och lider av pmds, så riktigt glad har jag inte varit på över ett år när jag slutade med mina piller. 
    Försöker minnas tillbaka när jag var gravkd sist, men det är ju ändå 16år sedan. Men jag har för mig att jag började bli lite gladare framåt mitten av graviditeten. Men jag kan minnas fel 😅

• Hannis1983

Tröttheten är okej, hungrig väldigt snabbt efter jag ätit går max 2-3 timmar. Mår illa. Kräks ibland. Illamåendet kan komma och gå under dagen men känns ändå som under kontroll för det mesta. Har dock redan fått foglossning så det är lite tufft. 

• missme24

Hej, hittade den här tråden när jag testade positivt i början på året. 

Är också gravid i v.10, BF 8/9-24. 

Hur har ni det? 

Jag har haft många symtom, de första var att jag började bli orolig, yr, kände mig varmare och törstigare, det fortsatte med kissnödig oftare, trötthet, illamående, oro, molnande ?mensvärk?, ömma och spända bröst, ömma bröstvårtor och akut hungrig. 

Gröna äpplen och vindruvor är mina cravings. 

Har andra besöket hos barnmorskan nästa vecka och har även bokat in ett nipt-test. Kan inte hålla mig till v. 12 för första ultraljudet. Måste få veta att graviditeten fortfarande är på gång. 

Jag har haft bruna flyttningar vid 2 tillfällen varav det senaste är just nu och kan inte hjälpa att bli orolig även ifall jag vet att det kan vara helt normalt. Är det någon mer som upplevt bruna flyttningar? Jag har även haft lite ont de senaste dagarna. 

Jag har inte spytt en enda gång, har varit nära vid ett par tillfällen men har hållit mig och kämpat emot. 

Är det någon annan som också är utom sig av oro just nu? Hoppas ju på att allt är bra och vet att jag bara kan vänta tills nästa vecka och inte göra så mycket mer just nu. Vill bara att dessa 2 veckor ska gå fort och vara över. Känner mig så orolig. 

• Ticktacksnack

du är inte ensam i din oro, samma här. Jag har också molvärk emellanåt, kommer och går. Kan vara ganska intensiv värk men försvinner efter några minuter men det stressar mig. Har dock förstått att det är vanligt men ändå 

Svar på tråden Bf September 2024