• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Kiwikiwi
    Symetrical skrev 2024-02-09 06:50:22 följande:
    Kiwikiwi skrev 2024-02-08 15:43:31 följande:
    Jag har också börjat blöda 😭 men lite mer än dig, är klumpar i blodet också. Så ledsen 💔

Hur går det för er, tjejer? ❤️✊🏼
    Jag blöder fortfarande, har inte forsat utan kommer när går på toa, några droppar i toaletten och på pappret. Försöker få hjälp till tidigt ultraljud men verkar inte gå att få 😔 ska träffa bm på måndag men det känns långt dit, gå en helg och vara orolig. Än har jag hoppar uppe men är livrädd för att börja blöda mer 💔
  • Klobibblan
    Kiwikiwi skrev 2024-02-09 08:56:10 följande:
    Jag blöder fortfarande, har inte forsat utan kommer när går på toa, några droppar i toaletten och på pappret. Försöker få hjälp till tidigt ultraljud men verkar inte gå att få 😔 ska träffa bm på måndag men det känns långt dit, gå en helg och vara orolig. Än har jag hoppar uppe men är livrädd för att börja blöda mer 💔
    Jag bokade ett vanligt gynbesök och där gjorde de ett vaginalt ultraljud på mig. I v. 5 kunde de inte se något, men i v. 8 kunde de det. Om ni ser ett litet hjärta picka kan det ju lugna. Jag har också hört att man kan blöda trots att man är gravid. Håller tummarna för er ✊🏼🌸
  • Smultron1

Kommer bara gammalt blod nu så det är skönt. Hoppas att du kiwikiwi kan få till ett ultraljud! 

• Kiwikiwi
    Klobibblan skrev 2024-02-09 10:01:08 följande:
    Jag bokade ett vanligt gynbesök och där gjorde de ett vaginalt ultraljud på mig. I v. 5 kunde de inte se något, men i v. 8 kunde de det. Om ni ser ett litet hjärta picka kan det ju lugna. Jag har också hört att man kan blöda trots att man är gravid. Håller tummarna för er ✊🏼🌸
    Jaha gjorde du, säkert svårt nu till helgen  men ska kolla!
  • Klobibblan
    Kiwikiwi skrev 2024-02-09 15:44:07 följande:
    Jaha gjorde du, säkert svårt nu till helgen  men ska kolla!
    Ja, boka det första du gör på måndag morgon. 🙏🏼 
  • Eurotamandua

Visst är det svårt ibland att förstå allt som händer i ens kropp? Och att det är på riktigt! Häromdagen såg vi på ultraljudet hur fostret tog upp handen till munnen som om den sög på tummen. Redan i mitten av vecka 11! Att man kan bli så förälskad direkt! 😍
    Hoppas nu bara allt ser bra ut på KUB inom kommande 2 veckor. 

• Smultron1

Jag fick ont i magen efter blödningarna så började misstänka utomkveds, så åkte in till akuten. Där gjorde de vaginalt ul och ärtan låg där den skulle och det fanns ett tickande hjärta 🥰

Coolt att du kunde se den ta upp handen mot munnen oså! Tecken på hur otroligt fort det går de första veckorna, med tanke på att mitt nu i v 8 knappt gick att se att de är någonting där, ett stort huvud o minikropp typ😂

• Kiwikiwi
    Smultron1 skrev 2024-02-11 03:52:49 följande:

Jag fick ont i magen efter blödningarna så började misstänka utomkveds, så åkte in till akuten. Där gjorde de vaginalt ul och ärtan låg där den skulle och det fanns ett tickande hjärta 🥰

Coolt att du kunde se den ta upp handen mot munnen oså! Tecken på hur otroligt fort det går de första veckorna, med tanke på att mitt nu i v 8 knappt gick att se att de är någonting där, ett stort huvud o minikropp typ😂

Åh vad skönt! Får jag inte hjälp av barnmorskan att boka in ul imorgon så tänkte jag också åka till akuten, fast jag blöder ganska mycket nu (men inga klumpar eller kraftig värk)..
  • Eurotamandua

Hoppas allt går bra kiwikiwi. Blöder du mer och så din oro på det, är det väl också anledning att kunna åka till akuten. Måste vara hemskt att behöva vänta hela helgen på BM på måndag.
    Tycker generellt folk söker akuten för mindre relevanta åkommor. Att inte veta är en av de värsta känslorna.

• Kiwikiwi
    Eurotamandua skrev 2024-02-11 10:49:54 följande:

Hoppas allt går bra kiwikiwi. Blöder du mer och så din oro på det, är det väl också anledning att kunna åka till akuten. Måste vara hemskt att behöva vänta hela helgen på BM på måndag.
    Tycker generellt folk söker akuten för mindre relevanta åkommor. Att inte veta är en av de värsta känslorna.

Absolut, har velat fram och tillbaka men inte orkat sitta flera timmar på aktuten på helgen (när mindre personal), nu är de ju snart måndag iallafall, ska kriga för att få träffa läkare och UL.
Svar på tråden Bf September 2024