• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Platysma
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-15 18:48:27 följande:

Hej på er! 

Här kommer ett inlägg om mage och tarmar..

Fler här inne som äter järntabletter? Jag blev lite trögare i magen naturligt av graviditeten men sen jag även började med järntabletterna är det ännu värre. På kvällen efter en hel dags ätande är jag uppblåst som en ballong. Då ser jag ut som v.20 redan typ. Haha! På morgonen efter toalettbesök är den plattare igen. Tog även några dagar innan jag fattade varför mitt bajs hade blivit helt kolsvart 😂 Jag tar järntabletten på morgonen eftersom den inte ska tas i samband med mat. Sen tar jag resten av vitaminerna på kvällen tillsammans med middagen. 

Ps. 10 dagar kvar till KUB-UL! Nedräkning!

Har samma problem. 😣 Har taggat igång min dotter på fruktsallad och dricker asmycket vatten i hopp om resultat. 🥲🤞 Kanske katrinplommon och nån fibergröt nästa? Blir nog svårare att få med femåringen på denna intervention? 
  • Gbgmamma

Jag hoppar in här, bf i oktober egentligen men mina två tidigare barn har kommit 2 vs 4 veckor tidigt så jag misstänker att det är en liten septemberbebis. Sen Hoppas man ju såklart att man ska gå iaf 37 fulla veckor. 

Så spännande att ni är många som är vid kub och ultraljudsdags redan.

Någon annan som inte klarar av kaffe nu? 

• Oväntadedrömmen
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 06:38:20 följande:

Jag hoppar in här, bf i oktober egentligen men mina två tidigare barn har kommit 2 vs 4 veckor tidigt så jag misstänker att det är en liten septemberbebis. Sen Hoppas man ju såklart att man ska gå iaf 37 fulla veckor. 

Så spännande att ni är många som är vid kub och ultraljudsdags redan.

Någon annan som inte klarar av kaffe nu? 

Jag har typ sedan jag plussade inte gillat kaffe. En del huvudvärk senare så dricker jag inget kaffe alls om dagarna längre. 😅
  • Klobibblan
    Oväntadedrömmen skrev 2024-02-20 08:01:12 följande:
    Jag har typ sedan jag plussade inte gillat kaffe. En del huvudvärk senare så dricker jag inget kaffe alls om dagarna längre. 😅
    Jag klarar inte heller av att dricka kaffe längre, har inte gjort det på några veckor. Gick från två koppar till en kopp, till en halv kopp till inget alls. Kan inte tänka mig att ta en klunk ens. Usch! Dricker mycket i vanliga fall.

Oväntadedrömmen: varför vill ni inte göra KUB?
  • Klobibblan
    Symetrical skrev 2024-02-20 18:05:17 följande:

Fick nipt-resultatet idag. Inga avvikelser 🥲🙏🏼❤️

Skönt!! 😊👏🏼
  • Platysma

Nice!!! Så skönt!!! Längtar så mycket till NIPT (eller ffa NIPT-svar i hopp om ?allt väl? så klart?). 

• anasi

Hej på er!
    Liten uppdatering från mig.
    Idag kom min Angel sound Doppler (köpte begagnad) och vi har lyckats lyssna på vindruvans hjärtljud 🤩
    Brorsorna fick också lyssna med stor förväntan. 
    Oj så mycket lugnare jag känner mig när jag vet att det finns hjärtslag!

Imorgon ska jag på mitt andra barnmorskebesök. 
    Vecka 11+6 imorgon! 

Har berättat på jobbet då jag redan har en tydlig mage, går inte att dölja längre 🙈

Apropå järntabletter. Jag äter järntabletter kontinuerligt, alltid, eftersom jag har haft mycket problem med både järnbrist och lågt Hb. Men jag tål inte vanliga järntabletter, spyr av dom och har alltid gjort. De enda jag tål är veganska, min mamma köper dom åt mig i Finland. Annars har jag fått järn intravenöst tidigare.

• Oväntadedrömmen

Klobibblan: främst känner jag att kub är en "gissningsgrej". Att det ska räkna sannolikheten att det finns kromosomavvkkelser är inte det samma att det är så. Och det känner jag för min egen del att jag kan vara utan. Sen lägger jag även in aspekten av att oavsett är detta barn mitt, som jag skulle älska villkorslöst oavsett diagnos och framtida hjälpbehov. 

Sen har jag stor förståelse till varför man väljer att göra det. Men just för mig, så har det aldrig varit ett lockande alternativ hitills. 🙂 

• DrömlivetiHD

Skönt 😃

Jag slutade dricka kaffe så fort illamåendet kom i v.6 typ. Illamåendet försvann v. 10 och sen dess har jag tagit nån halv kopp hit och dit men det smakar inte som innan. Inte alls gott. Haha 

Hur går det med era magar? Känns som min kommer mer och mer varje dag nu ♥️ Efter kub nästa vecka ska jag berätta på jobbet. Ska bli skönt att slippa försöka dölja det. Jag tror säkert vissa anar något redan. 
Svar på tråden Bf September 2024