• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • letostancia

Hej alla glada!
    Jag undrar om någon har börjat känna fosterrörelser redan, är idag 14+2 känner inget än. Kanske någon fladder ibland.  Mitt tredje barn men jag minns inget från mina förra graviditeter. När börjar man känna ungefär? 

• Liinnn

Hej! Glad att jag hittat flera som delar min BF månad. Jag väntar min fjärde barn. Var på ett tidigt ultraljud och såg ett tickande litet hjärta i vecka 8. Går in i vecka 13 imorgon. Haft alla symtom såsom trötthet, ömma bröst osv. Men för ett par veckor sen upplevde jag det som ni beskriver ?spökveckor? och i förrgår fick jag panik när jag torkade mig och såg rosa på pappret. Ringde min BM och det var enligt henne inget att oroa sig för utan väldigt vanligt. Det har fortsatt även idag, det blöder ju inte men varje gång jag är på toan så är pappret missfärgat. Vi har vårt ultraljud inbokat den 19/3. Och det fanns ingen möjlighet att tidigarelägga detta pga oro. Känner mig panikslagen, då detta inte är något jag upplevt i tidigare graviditeter. Jag fick också ett missfall i september förra året så allt känns extra skört. 

Fler här som upplevt ?blödningar? /färgade flytningar  under graviditeten Utan att det var någon fara? 

• Liinnn
    BFseptember skrev 2024-03-09 21:10:28 följande:

Hej! 

Vad kul med en tråd för oss med BF sep 2024! Jag är helt ny på detta med att vara gravid och att hänga här. Att googla är min starka sida på gott och ont, så chansar om att få lite hopp genom att skriva här istället: jag är i v. 12 (11 + 3), har inte varit på något UL än, gör UL på privat KUB om två veckor, men har senaste veckan haft lite blödningar. Ti-ons lätt rosa flytning, inget tor, sen lätta bruna flytningar igår och idag. Bara på pappret när jag varit på toaletten, men blir så nojig att det är missfall på gång.. Jag tror inte att jag har ont i magen, men man blir ju knäpp och känner efter för mkt och känt lite. Är otroligt svullen, men det har jag varit i några veckor haha, ser ut att vara mycket längre gången än jag är 🙈
    Anledningen till oron är också att denna veckan har illamåendet avtagit nästan helt och jag har inte lika ont i brösten. Kan ju vara för att det helt enkelt avtar nu, men blir som sagt nojig.. Någon med erfarenheter? 🙏🏽

Hej! Jag väntar mitt fjärde barn. Var på ett tidigt ultraljud och såg ett tickande litet hjärta i vecka 8. Går in i vecka 13 imorgon. Haft alla symtom såsom trötthet, ömma bröst osv. Men för ett par veckor sen upplevde jag det som du beskriver att det avtar, så kallade spökveckor och i förrgår fick jag panik när jag torkade mig och såg rosa på pappret. Ringde min BM och det var enligt henne inget att oroa sig för utan väldigt vanligt. Det har fortsatt även idag, det blöder ju inte men varje gång jag är på toan så är pappret missfärgat, brunt/rosa. Vi har vårt ultraljud inbokat den 19/3. Och det fanns ingen möjlighet att tidigarelägga detta pga oro. Känner mig panikslagen, då detta inte är något jag upplevt i tidigare graviditeter. Jag fick också ett missfall i september förra året så allt känns extra skört. 

Så jag upplever oro precis som du beskriver.
  • Oväntadedrömmen

Nu har även jag varit på tul.  Allt såg bra ut och datum fick vi 7/9, känns som man kan slappna av och tro på det här lite mer nu.

Ska ringa min nya chef idag. Jag byter ju jobb nästa vecka. Haha. Sån tajming 🤣

• Fjällfärd

Vi har varit på NIPT och tidigt ultraljud (privat) i söndags (vecka 11+1). Allt såg bra ut på ultraljudet så nu är det bara att vänta på svaret på NIPT. Vi har ett tidigt ultraljud inbokat hos regionen om två veckor vilket också känns väldigt skönt! 

Har rätt mycket värk i ligamenten när livmodern växer. Både molande värk men även hugg i sidorna när jag ex. reser mig ur säng/soffa, vissa framåtböjda rörelser samt när jag går på promenad med hunden. Fick tips att barnmorskan att köpa sånt gravidbälte redan nu och se om det stöder hjälper lite. Det är dock en djungel där ute av olika modeller. Någon av er som har erfarenhet av någon modell som varit bekväm och med bra stöd?

BF ca 27/9-2024
  • BaraVara55

Härligt att allt såg bra ut på tul :) har tyvärr ingen input gällande gravidbälten, men är nyfiken.

Imorgonbitti ska vi göra mkp, vi gör det istället för NIPT baserat på vår historik. Men de är också lite tidigt tror jag ä. vi blev framflyttade, gissar på att de är för att det passade bättre för vår läkare. Är typ 11+4 imorgon, men har fullt förtroende för läkaren. 
    Jag är så nervös även om jag gjort de tidigare, hoppas att de fortfarande finns ett hjärta som slår.
    Men om någon är i samma situation eller hamnar, så får man gärna skriva till mig så kan jag berätta mer. 

Kram och håller tummarna för oss alla! 

• Idasofia84

Hej alla! 

jag väntar mitt tredje barn med en ny man (mina andra är 14 & 11) med bf 12/9.
    va roligt att hitta en grupp som är i jämn takt med oss! 

vi väntar som bäst på resultat från nipt som vi tog för 10 dagar sen. Är det någon av er som har gjort nipt-test nyligen? Hur länge fick ni vänta? Eller är det rent av någon som väntat längre än oss här kanske? 

• Idasofia84

Hej alla! 

vi väntar som bäst på resultat från nipt som vi tog för 10 dagar sen. Är det någon av er som har gjort nipt-test nyligen? Hur länge fick ni vänta? Eller är det rent av någon som väntat längre än oss här kanske? 

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-15 17:19:48 följande:

Hej alla! 

Det tog 4 dagar för oss denna gång, men förra gången jag var gravid tog det drygt 10 dagar. Hoppas ni får svar på måndag! 🤞🤞

Svar på tråden Bf September 2024