• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Platysma

Wow så fin mage! 🥰 Själv ser jag bara ut som en knubbis än så länge 😬 Vilken vecka är du i nu?

Jag har känner mig mindre hopplöst trött, och har slutat må illa varje dag! 🤞 

DrömlivetiHD skrev 2024-03-07 17:30:07 följande:

Hur mår ni mamas? 😊 

Jag mår betydligt bättre nu i trimester 2 🙏 Behöver fortfarande sova lite mer än innan graviditeten dock. Och den senaste veckan har jag börjat få en del växtvärk/drag i ligamenten. 

På måndag ska jag berätta på jobbet då det börjar bli svårt att dölja magen 😊

• Platysma

? En fundering som kanske är för specifik för september-gruppen men jag provar ett långskott? Någon av er som jobbar på en mansdominerad arbetsplats? 

Jag jobbar i ledande roll i mansdominerad industri, och har delat med kollegor i ledningen (alla män) att jag är gravid. De är så otroligt hänsynstagande och ?rädda om mig? att jag är rädd att hamna på avbytarbänken tills jag fött barn? Vet inte hur jag ska hantera det än. Någon med erfarenhet? 🤞

• Symetrical
    s428 skrev 2024-03-07 20:50:15 följande:
    Neeej nu ger jag upp! har suttit och försökt förstå mig på nub-teroin men jag förstår inte alls. Vore kul om någon kunde tyda och våga sig på en gissning för att se om det stämmer när det väl är dags i september 😄
    Det där är en liten tös! Beror dock på exakt vilken vecka bebis är i på bilderna, men kan inte se att den nubben utvecklas till något annat ☺️
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-03-07 17:30:07 följande:

Hur mår ni mamas? 😊 

Jag mår betydligt bättre nu i trimester 2 🙏 Behöver fortfarande sova lite mer än innan graviditeten dock. Och den senaste veckan har jag börjat få en del växtvärk/drag i ligamenten. 

På måndag ska jag berätta på jobbet då det börjar bli svårt att dölja magen 😊

Jättefin mage! 😍 Min har också börjar synas lite mer nu, dock inte så mycket med kläder på än.
    Mår också betydligt bättre nu i andra trimestern, men fortfarande lite illamående och huvudvärk i princip dagligen. Fogarna har börjat spöka med, men föredrar det alla dagar framför illamåendet! 😆
  • DrömlivetiHD
    Platysma skrev 2024-03-07 20:58:05 följande:

Wow så fin mage! 🥰 Själv ser jag bara ut som en knubbis än så länge 😬 Vilken vecka är du i nu?

Jag har känner mig mindre hopplöst trött, och har slutat må illa varje dag! 🤞 

Tack snälla ♥️ Jag med egentligen. På gymmet t.ex. när jag har tajta kläder tror jag inte det syns att jag är gravid. Kan lite väl vara en vanlig mage 🥰 Jag är i v.15 nu 😊

Åh skönt! Hoppas det håller i sig 🙏
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-03-08 07:03:35 följande:
    Jättefin mage! 😍 Min har också börjar synas lite mer nu, dock inte så mycket med kläder på än.
    Mår också betydligt bättre nu i andra trimestern, men fortfarande lite illamående och huvudvärk i princip dagligen. Fogarna har börjat spöka med, men föredrar det alla dagar framför illamåendet! 😆
    Tack, du med 😍 Så roligt att ta bilder varje vecka och se utvecklingen 😃 

Skönt att det går åt rätt håll! Ja, jag känner också fogarna om jag inte tänker på att inte sitta i kors med benen osv. Men jag håller med. Hellre bäckensmärta än illamående 🙏
  • s428
    Symetrical skrev 2024-03-08 06:55:50 följande:
    Det där är en liten tös! Beror dock på exakt vilken vecka bebis är i på bilderna, men kan inte se att den nubben utvecklas till något annat ☺️

Åh just ja glömde skriva dit det! Jag är i vecka 13 (12+5) 😄 Så spännande alltså! 🥹

• BFseptember

Hej! 

Vad kul med en tråd för oss med BF sep 2024! Jag är helt ny på detta med att vara gravid och att hänga här. Att googla är min starka sida på gott och ont, så chansar om att få lite hopp genom att skriva här istället: jag är i v. 12 (11 + 3), har inte varit på något UL än, gör UL på privat KUB om två veckor, men har senaste veckan haft lite blödningar. Ti-ons lätt rosa flytning, inget tor, sen lätta bruna flytningar igår och idag. Bara på pappret när jag varit på toaletten, men blir så nojig att det är missfall på gång.. Jag tror inte att jag har ont i magen, men man blir ju knäpp och känner efter för mkt och känt lite. Är otroligt svullen, men det har jag varit i några veckor haha, ser ut att vara mycket längre gången än jag är 🙈
    Anledningen till oron är också att denna veckan har illamåendet avtagit nästan helt och jag har inte lika ont i brösten. Kan ju vara för att det helt enkelt avtar nu, men blir som sagt nojig.. Någon med erfarenheter? 🙏🏽

• Symetrical
    kajsisen skrev 2024-03-08 15:05:59 följande:
    Någon som kan tyda om detta är en flicka eller pojke? 12+4 🥰
    Tänker spontant pojke, men för röriga bilder för att vara helt säkert 😍
Svar på tråden Bf September 2024