• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Klobibblan
    Eurotamandua skrev 2024-02-14 19:54:00 följande:

Klobibblan, ska du gå vidare med NIPT?
    Jag ska göra ultraljudsdelen för KUB nästa fredag, och rekomenderas vidare NIPT kommer jag göra det också. Är ju bara sannolikheter som beräknas, så får ta ställning därefter.
    Såklart nervös, man vill ju ha goda chanser för ett friskt barn.

Jag vet inte, funderar på det. Ja, okej. Så som jag har förstått det så ger KUB mer sannolikheten medan NIPT ger mer svart på vitt (förstföderska här). NIPT ger alltså ett säkrare svar. Ser ju såklart stora fördelar med det, men frågan är om det är nödvändigt även om KUB ser bra ut. Vissa väljer att vara på den säkra sidan och göra det oavsett. 6000 kr är ju ingenting om man tänker på vad man får, men jag vet inte. Men du kommer endast göra NIPT om de rekommenderar det?
  • Symetrical
    Klobibblan skrev 2024-02-14 19:30:00 följande:

Jag gjorde KUB-test idag. Hur tänker ni kring NIPT? Någon som ska göra det?

Oj, redan kub!? Det var tidigt 😊 Vilken v är du i? Posta gärna profilbilder från kuben så kan jag se ifall könet syns 😉
    Jag valde att göra nipt direkt, då jag fått dåliga siffror på 2 av mina 3 kub jag gjort och helt enkelt inte orkade vänta och utsätta mig själv för den oron ytterligare en gång. Är ju 40 fyllda nu med, så känns skönt att få svart på vitt hur det står till med bebis. Väntar på svar nu som skall komma inom 4 arbetsdagar 😬😅✊🏼
  • Klobibblan
    Symetrical skrev 2024-02-15 06:25:25 följande:
    Oj, redan kub!? Det var tidigt 😊 Vilken v är du i? Posta gärna profilbilder från kuben så kan jag se ifall könet syns 😉
    Jag valde att göra nipt direkt, då jag fått dåliga siffror på 2 av mina 3 kub jag gjort och helt enkelt inte orkade vänta och utsätta mig själv för den oron ytterligare en gång. Är ju 40 fyllda nu med, så känns skönt att få svart på vitt hur det står till med bebis. Väntar på svar nu som skall komma inom 4 arbetsdagar 😬😅✊🏼
    Jag är i v. 11. de tog blodprovet igår och ska göra ultraljudet om två veckor. Ja, jag förstår. Blev du erbjuden det pga tidigare sämre siffror eller betalade du själv? Okej, håller tummarna att allt ser fint ut ✊🏼
  • Symetrical
    Klobibblan skrev 2024-02-15 07:27:58 följande:
    Jag är i v. 11. de tog blodprovet igår och ska göra ultraljudet om två veckor. Ja, jag förstår. Blev du erbjuden det pga tidigare sämre siffror eller betalade du själv? Okej, håller tummarna att allt ser fint ut ✊🏼
    Jaha, det var bara blodprovet, då är jag med! Trodde att du redan gjort själva ultraljudet. Hade varit väl tidigt! 😂
    Jag valde att bekosta det själv. Kändes väldigt värt det, men nervöst nu när man väntar på svar 🙈
  • Oväntadedrömmen

Klobibblan:

jag har valt att sagt ifrån mig blodprovet för kub till och med. Så blir ingen nipt heller. Däremot så får jag göra ultraljudet ändå.  Känns dock som en evighet dit. 3 1/2vecka kvar 
  • Fjällfärd

Var på tidigt ultraljud idag, vecka 7+5 och det var ett litet pyre där inne! ❤️🙏🏻 "Hjärtat" slog och barnmorskan sa att allt så jättebra ut! 

Vi blev ju gravida när vi väntade på min mens för att starta hormonbehandlingen för vår första IVF pga att jag blivit diagnostiserad med låg äggreserv så vi är så otroligt glada! Kan inte beskriva känslan. Det blev några tårar för oss båda idag.

Vi har bestämt oss för att tro på att detta ska gå hela vägen nu 😊 tar ju såklart lite tid att landa i det hela och fatta att det är sant och på riktigt. Men ska vara rätt goda odds när man kan se "hjärtat" slå och att det utvecklats fint såhär långt 💕

BF ca 27/9
  • DrömlivetiHD

Hej på er! 

Här kommer ett inlägg om mage och tarmar..

Fler här inne som äter järntabletter? Jag blev lite trögare i magen naturligt av graviditeten men sen jag även började med järntabletterna är det ännu värre. På kvällen efter en hel dags ätande är jag uppblåst som en ballong. Då ser jag ut som v.20 redan typ. Haha! På morgonen efter toalettbesök är den plattare igen. Tog även några dagar innan jag fattade varför mitt bajs hade blivit helt kolsvart 😂 Jag tar järntabletten på morgonen eftersom den inte ska tas i samband med mat. Sen tar jag resten av vitaminerna på kvällen tillsammans med middagen. 

Ps. 10 dagar kvar till KUB-UL! Nedräkning!

• Pico

Fjällfärd - wow stort grattis!! håller verkligen tummarna för er ❤️ Vi har samma Bf Solig

• Fjällfärd
    Pico skrev 2024-02-15 19:30:33 följande:

Fjällfärd - wow stort grattis!! håller verkligen tummarna för er ❤️ Vi har samma Bf Solig

Tack så mycket ❤️ Åh vad spännande! 🥰
    BF ca 27/9-2024
Svar på tråden Bf September 2024