• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Klobibblan

Jag var med om en underlig händelse idag. En kollega la handen på min mage och frågade om jag var gravid. Jag är ju i v. 9 så det syns inte än, mer än att jag är svullen om magen. Jag svarade med att jag nog bara är tjock (jag vill ju inte berätta det än). Men blev lite ställd av det. Om jag hade velat berätta det för mina kollegor så hade jag ju gjort det. Väldigt märkligt..

• letostancia
    Klobibblan skrev 2024-01-31 17:16:23 följande:

Jag var med om en underlig händelse idag. En kollega la handen på min mage och frågade om jag var gravid. Jag är ju i v. 9 så det syns inte än, mer än att jag är svullen om magen. Jag svarade med att jag nog bara är tjock (jag vill ju inte berätta det än). Men blev lite ställd av det. Om jag hade velat berätta det för mina kollegor så hade jag ju gjort det. Väldigt märkligt..

Hej.jag har varit med om samma sak vid förra graviditet, en kollega frågade "hur mår du...i din tillstånd" jag blev helt ställd, ville också vänta till KUB innan jag berättade på jobbet. Jag tycker det är något man får inte fråga så bara. Inte vem som helst.  
    Nu är jag också i v.9 och har för ett par veckor sedan fått samma fråga,  sa också att jag är bara tjock. 
  • Klobibblan
    letostancia skrev 2024-01-31 17:57:45 följande:
    Hej.jag har varit med om samma sak vid förra graviditet, en kollega frågade "hur mår du...i din tillstånd" jag blev helt ställd, ville också vänta till KUB innan jag berättade på jobbet. Jag tycker det är något man får inte fråga så bara. Inte vem som helst.  
    Nu är jag också i v.9 och har för ett par veckor sedan fått samma fråga,  sa också att jag är bara tjock. 
    Jaha, då förekommer det alltså att folk gör så då och då. Man slutar ju aldrig förvånas.. Även om man misstänker att någon är gravid får man ju vänta in tills personen i fråga väljer att berätta det. Att vissa inte förstår dessa sociala koder 🤷🏻?♀️
  • Oväntadedrömmen

Åh hörrni, mitt i gravidhormoner och annat bös har jag nu tackat ja till en ny tjänst. 
    Jag är superglad, men så nervös att behöva berätta om några veckor att jag är gravid. Tänker att jag berättar i vecka 15 ungefär och då har jag kanske hunnit arbeta i en månad bara.

Så dumt att söka jobb i början av en graviditet. Samtidigt är det ett jobb jag verkligen vill ha! 
    Skäms samtidigt som jag är så glad!

• Klobibblan
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-31 19:31:14 följande:

Åh hörrni, mitt i gravidhormoner och annat bös har jag nu tackat ja till en ny tjänst. 
    Jag är superglad, men så nervös att behöva berätta om några veckor att jag är gravid. Tänker att jag berättar i vecka 15 ungefär och då har jag kanske hunnit arbeta i en månad bara.

Så dumt att söka jobb i början av en graviditet. Samtidigt är det ett jobb jag verkligen vill ha! 
    Skäms samtidigt som jag är så glad!

Äsch, kör på!
  • Höst2023

Symetrical och Fjällfärd, tack för bilderna🥰 

Har varit så orolig att det inte har ökat så mycket. Men nu börjar strecken bli mörkare. Så här ser det ut just nu. Är bara i vecka 5 (4+5) 
  • Oväntadedrömmen

Klobibblan: haha. Ja, det är väl bara att köra. Inväntar anställningsavtal så jag kan säga upp mig från jobbet jag haft sedan september bara. 😅

• Oväntadedrömmen

Efter en lång natt på akuten, med smärtor i höger sida mage fick vi se våran böna och hjärtat tickade så fint.

Vi kom dock inte fram till varför jag har ont, jag själv tror att jag känner av njuren, speciellt eftersom leukocyterna var lite förhöjda och en odling beställdes 

Men huvudsaken det lilla strumpluddet mår bra ❤️

• Platysma
    Oväntadedrömmen skrev 2024-02-02 10:08:19 följande:

Efter en lång natt på akuten, med smärtor i höger sida mage fick vi se våran böna och hjärtat tickade så fint.

Vi kom dock inte fram till varför jag har ont, jag själv tror att jag känner av njuren, speciellt eftersom leukocyterna var lite förhöjda och en odling beställdes 

Men huvudsaken det lilla strumpluddet mår bra ❤️

Skönt att allt var okej därinne 😊 Hoppas att ni fått sova och ta igen er idag. Har du fått ont plötsligt?
  • Oväntadedrömmen
    Platysma skrev 2024-02-02 19:32:06 följande:
    Skönt att allt var okej därinne 😊 Hoppas att ni fått sova och ta igen er idag. Har du fått ont plötsligt?
    Jag somnade direkt efter middagen igår. Så känner mig nästan pigg idag. 🙂

Jag hade en smygande molvärk i sidan under dagen som blev värre framåt kvällen.
    Jag känner igen smärtan från när jag var inlagd för en infekterad njurcysta förra året, det är därför jag tror att det är njuren. Jag får försöka dricka mycket vatten och invänta provsvaren från odlingen 🙂
Svar på tråden Bf September 2024