• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Oväntadedrömmen

Nu var det ett tag sedan jag skrev känner jag.
    Haft fullt upp med min extrema trötthet som läkaren bedömmer bero mestadels på postcovid, men självklart har även graviditeten med saken att göra. Just nu jobbar jag 25% och behöver sova 1-2h när jag kommer hem efter 2h på jobbet.

Annars mår jag lite bättre, jag gråter inte hela tiden längre. Så det är skönt.

Jag har även varit hos barnmorskan på första mötet och har avböjt kub-test, men tackat ja till tidigare ultraljud i mars istället. Önskar tiden går fort tills dess!

Jag har även idag berättat för min tonåring att han förhoppningsvis blir storebror lagom till hans 16års dag.  Det kändes inte schysst mot honom att inte säga något, när han märker på mitt humör och beteende att något är annorlunda. Han har alltid varit min minibästis och behöver veta vad som händer. Självklart har jag även varit ärlig och berättat att ingenting är säkert och tänker att det är en diskussion vi kommer fortsätta ha framöver också. 

Magen är enorm, får låna sambons tjocktröjor för att undvika blickar på magen. Det är sjukt, jag vet att det bara är svullet. Men jag ser ut att vara i vecka 20 just nu. 
    Näsan är fruktansvärt känslig och jag tycker att allt luktar så illa! Och brösten värker lika illa fortfarande.  Men innerst inne är jag så tacksam, ibland svårt att känna den känslan dock. Haha 

• Fjällfärd
    Kiwikiwi skrev 2024-01-23 09:50:16 följande:

Det är väl så att hcg nivåerna går ner efter ett tag och därför ska man inte fortsätta testa när man fåtr sitt plus, har jag hört (jag är också lätt testberoende, framförallt min förra graviditet).

Jag har bf 29 september så är väääldigt tidigt. Har bokat in ett privat ultraljud i vecka 7, ser att fe varierar väldigt mycket beroende på vart man bor, i Stockholm så erbjuds ju tyvärr inte så mycket om man är under 35 (och NIPT erbjuds väl ingen om kub ser bra ut?).

Tror inte hcg nivåerna dippar förrän i vecka 10-12? Så detr flera veckor kvar 😊 men har jämfört med ett par andra här på FL och det verkar se normalt ut ❤️

Planerar också att boka in ett tidigt ultraljud runt vecka 7.
  • Fjällfärd
    Symetrical skrev 2024-01-23 12:02:42 följande:
    Första ul avklarat. Allt såg bra ut med lille bönan ❤️
    Blir nipt om två veckor.
    Men åh vad fint att se! Hur långt gången är du?
  • Symetrical
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-23 19:51:28 följande:
    Men sicken liten räka!  ❤️
    Vad skönt att få kvitto på att allt ser bra ut. ❤️
    Fjällfärd skrev 2024-01-24 02:59:25 följande:
    Men åh vad fint att se! Hur långt gången är du?

Ja, det är alltid lika häftigt att se. Och att få höra hjärtljuden 🥲❤️
    Den sprallade ganska mycket, så behövde inte direkt fråga om hjärtat slog 😂
    Var i v 8+1 igår enligt äl, men mätte 8+3. Inget oväntat där. Vet att mina ägg implanterar tidigt, då jag plussat starkt tidigt med alla barnen, samt blivit flyttad framåt varje gång 😊
  • Klobibblan

För tre veckor sedan gjorde ett VUL där de inte kunde se något, utan endast en tjock slemmhinna. Detta gjorde mig lite nervös, även om jag visste att det var tidigt. Idag gjorde jag ett nytt och då såg man en liten krabat med ett pickade hjärta 🥰

• Iduuus

Heej, 

Jag hoppar gärna in också, BF i slutet av september. Andra barnet. 🥰🥰
    Tänkte boka tidigt ultraljud för att se så allt ser ok ut. 🥰

• Fjällfärd

Tog ett digitalt test med veckoindikator ikväll. Verkar ha ökat som det ska ❤️
    Tänkte ta ett nytt om en vecka och då bör det stå 3+ om det fortsatt ökat.
    Så kan vi boka in ett tidigt VUL veckan efter det (vecka 7 då).

Fy fan. Så sjukt om detta tar sig ❤️❤️❤️

• BaraVara55

Hej!
    Hoppar också in här, testade positivt i förra veckan och hade ÄL den 7/1. Imorse tog jag ett nytt test med veckoindikator för att verkligen få de bekräftat och blev så glad över att se samma bild som du delar, Fjällfärd. 
    Första barnet om allt går som de ska, men varit gravid tidigare. Håller tummarna för 2024.Hjärta

Jag vet att de är tidigt men jag har verkligen inga symptom alls, så de känns nästan som jag inbillar mig att jag är gravid igen. Ska bli spännande att se vad som sker 

• Iduuus

Åh jag hade också ägglossnings den 7/1, vi borde ligga ungefär lika 🤗 Jag har räknat ut eller en app räknade ut att jag är v 4 + 3 idag 🥰 kul om vi kan följas åt!

• Fjällfärd
    BaraVara55 skrev 2024-01-24 22:01:44 följande:

Hej!
    Hoppar också in här, testade positivt i förra veckan och hade ÄL den 7/1. Imorse tog jag ett nytt test med veckoindikator för att verkligen få de bekräftat och blev så glad över att se samma bild som du delar, Fjällfärd. 
    Första barnet om allt går som de ska, men varit gravid tidigare. Håller tummarna för 2024.Hjärta

Jag vet att de är tidigt men jag har verkligen inga symptom alls, så de känns nästan som jag inbillar mig att jag är gravid igen. Ska bli spännande att se vad som sker 

Iduuus skrev 2024-01-25 05:37:26 följande:

Åh jag hade också ägglossnings den 7/1, vi borde ligga ungefär lika 🤗 Jag har räknat ut eller en app räknade ut att jag är v 4 + 3 idag 🥰 kul om vi kan följas åt!

Hade också ÄL ca den 7/1 (LH topp 5/1) och BIM i lördags 20/1. Så borde vara BIM+5 om vi räknat rätt. Vi har försökt 1,5år och räknade ner för att börja med hormonbehandling när min mens skulle komma i helgen för vår första runda IVF. Det är också vårt första barn och jag blev diagnostiserad med låg äggreserv i höstas 34år gammal. Så det är ju tyvärr inte bara att försöka igen om det här inte håller i sig ❤️ 

Jag har lite ömma bröst och ilningar i livmodern. Hade mycket mer känningar innan BIM men de avtog och gjorde mig riktigt orolig 😅 nu har de kommit tillbaka lite men har inga andra symtom. Kanske lite mer hungrig än förr. 
Svar på tråden Bf September 2024