• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • DrömlivetiHD

Någon som känner att vi kan hoppa över till en hemlig grupp på FB istället? Svårt att hålla reda på alla här i tråden när vi blir fler och fler 😊

• Oväntadedrömmen
    laplus­heureu­se:,
    Tack så mycket.
    Jag har pratat med min sambo och berättat att jag inte vet varför jag gråter och han vet att jag drar mig undan när jag mår dåligt.  Men det känns ändå så tråkigt att han ska få "lida" när han inte gjort något fel. 
    Men han får helt enkelt stå ut och f0r försöka pigga upp en ledsen mig även om det inte riktigt går. Vi går igenom det här tillsammans 🌷
  • Oväntadedrömmen

Drömlivetihd:

Jag är gärna på lite längre fram, i och med att man inte vet om det är någon man känner som är med i gruppen  Vi vill gärna vänta med att berätta till vecka 13 för omgivningen  😊

• anasi
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-12 16:06:40 följande:

Någon som känner att vi kan hoppa över till en hemlig grupp på FB istället? Svårt att hålla reda på alla här i tråden när vi blir fler och fler 😊

Jag är gärna med i en FB grupp! känns så mycket enklare. så länge den är hemlig så ser ju ingen utomstående.
  • Flissannn

Är gärna med också. 

någon som mått extremt illa bara på morgonen? Jag har nu 2 morgnar i rad vaknat tidig morgon och behövt gå på toa. Har blivit svimfärdig och känts som jag ska spy men jag är gpb opererad och kan ej kräka så det kommer bara saliv/slem. Ursäkta infon men det behöver komma ut från andra hållet. svettas som bara den samtidigt. Efter 10-15 min mår jag bra igen . Inga känningar under dagen sen. Fler som har det så? 

• Rizzo91

Hej, 
    Jag plussade 6.1 och är 4+3. Är så jätteglad över den här nyheten! Skulle vara roligt att byta tankar och höra hur andra har det. Jag fick influensa i måndags med hög feber. Har ni andra haft det när ni varit gravida? Har det påverkat graviditeten eller babyn? Jag är jätteorolig.

• Oväntadedrömmen
    Rizzo91 skrev 2024-01-13 18:59:45 följande:

Hej, 
    Jag plussade 6.1 och är 4+3. Är så jätteglad över den här nyheten! Skulle vara roligt att byta tankar och höra hur andra har det. Jag fick influensa i måndags med hög feber. Har ni andra haft det när ni varit gravida? Har det påverkat graviditeten eller babyn? Jag är jätteorolig.

Grattis till plusset 🌷
    Jag har inte varit sjuk under graviditeten på det viset, men däremot hade jag covid under ägglossning och framåt och lider just nu av postcovid med extrem trötthet som symtom.

Jag vet inte om några riskse kontra det. Något att ta upp med barnmorskan när du ringer dit?🌷
  • aprildag

Plussade i helgen (väldigt oväntat) med bebis nr 3. har dock haft molvärk nu i över en vecka, så misstänkte att något var på gång. Tog imorse ett digitalt test med veckoindikator som visade Gravid vecka 1-2. Tycker att det låter lite när jag jämför när jag plussat i tidigare graviditeter (då fått gravid vecka 2-3 respektive 3+). Fick mens den 16e och skulle tro att ägglossning skedde precis efter nyår (dvs för två veckor sedan). Bör jag vara orolig? Köpa fler tester med veckoindikator för att se att Hcg ökar?

• Klobibblan

Aprildag:
    Det kanske bara visar fel eller vad känner du dig orolig över?

Fråga om kissnödigheten:
    Jag vaknar ca 04:30 varje morgon och är så brutalt kissnödig. Har svårt att somna om efteråt! När går det över såhär i början? Det påverkar tyvärr min sömn 😬

• Aero

Hej alla! 
    Jag plussade förra veckan och har bf 15 september. 
    Det är vårt första barn och egentligen gick det på första riktiga försöket när Natural cycles visade ägglossning. 

konstigt nog tog jag äl test men fick aldrig något positivt, så var helt säker på att något inte stämde. 

Nu är jag och min sambo glada men också livrädda. 
    Nu börjar ju en helt annan fas i livet liksom. 

Jag har fått en första kallelse till ett digitalt möte med barnmorska, är det någon mer som också fått det? 

Svar på tråden Bf September 2024