• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • amira22

Jag fick 2 misfall nyligen så det ligger i bagaget. Så klart man är orolig och man är ju äldre nu så kanske det som spökar känns som det är nu eller aldrig. 

• Klobibblan
    amira22 skrev 2024-01-05 12:37:47 följande:

Har mycket mycket molvärk som mensvärk hela tiden har ni ochså det?

Tråkigt att höra om dina missfall :( vi får hålla tummarna att det går vägen den här gången. Jag har också varit väldigt orolig de senaste dagarna just pga att molvärken i magen har avtagit, så nej, just nu känner jag faktiskt ingenting förutom att jag är lite spänd i magen. Ingenting är ju säkert såhär i början, så man vågar nästan inte hoppas för
    mycket. Har du några fler symtom än molvärken? Vilken vecka är du i?
  • amira22

Jag har extremt mycket molvärk,sammandragningar,ömma bröst,ingen aptit humörsvängningar, får lite rosa på pappret då och då men det fick jag med min son med när jag vart gravid med honom det är ytterst lite men orkar mig ändå.  Är i vecka 6+5

• Klobibblan
    amira22 skrev 2024-01-05 13:54:36 följande:

Jag har extremt mycket molvärk,sammandragningar,ömma bröst,ingen aptit humörsvängningar, får lite rosa på pappret då och då men det fick jag med min son med när jag vart gravid med honom det är ytterst lite men orkar mig ändå.  Är i vecka 6+5

Då har du ändå många symtom och rosa på pappret behöver inte betyda någonting, som du själv säger. Jag har hört många som har haft rosa/bruna flygningar och t.o.m blött lite under graviditeten och allt har gått bra ändå. Men om du vill stilla din oro kanske du kan boka VUL hos gyn och se hur allt står till? 
  • mrscool

Kolla vad märkligt, översta från imorse och det andra från nu en halvtimme sen på kvällen. har ju gått med klump i magen hela dagen, obefogat? Det senaste är starkare än mitt första jag tog när jag plussade

• Oväntadedrömmen
    mrscool skrev 2024-01-05 22:23:15 följande:

Kolla vad märkligt, översta från imorse och det andra från nu en halvtimme sen på kvällen. har ju gått med klump i magen hela dagen, obefogat? Det senaste är starkare än mitt första jag tog när jag plussade

Håller tummarna atta det är helt obefogat 🌷
    Det är så jobbigt speciellt i början och man är orolig nästan hela tiden.
  • Oväntadedrömmen

Hur har ni det med humörsvängningar?

Jag tycker så synd om min sambo 🙈 först har han levt med min pmds i över ett års tid, där jag 3 veckor varje månad gråtit och varit så självkritisk och deprimerad.
    Till att som igår; var ledsen för att han sov länge och vi inte kunde utnyttja dagen till att åka iväg och umgås när vi båda var lediga. För att sedan vara glad en stund och sen till läggdags var jag sur och grinig. Och jag vet under tiden jag är ledsen eller sur att det inte är jag, jag är inte varken ledsen eller sur egentligen. Men jag kan på någotvis inte låta bli att känna känslan i alla fall. 
    Jag är egentligen en väldigt glad person, men så känslig för hormoner 🙈

• Klobibblan
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-06 06:51:28 följande:

Hur har ni det med humörsvängningar?

Jag tycker så synd om min sambo 🙈 först har han levt med min pmds i över ett års tid, där jag 3 veckor varje månad gråtit och varit så självkritisk och deprimerad.
    Till att som igår; var ledsen för att han sov länge och vi inte kunde utnyttja dagen till att åka iväg och umgås när vi båda var lediga. För att sedan vara glad en stund och sen till läggdags var jag sur och grinig. Och jag vet under tiden jag är ledsen eller sur att det inte är jag, jag är inte varken ledsen eller sur egentligen. Men jag kan på någotvis inte låta bli att känna känslan i alla fall. 
    Jag är egentligen en väldigt glad person, men så känslig för hormoner 🙈

Jag har definitivt märkt av humörsvängningar. Märker hur jag ryter till på sambon för saker man kanske inte behöver bli upprörd över 😁 han får leva med det ett tag helt enkelt, hehe.
  • Klobibblan

Det här med vad man får äta och inte får äta? Innan jag fick reda på att jag var gravid hade jag ätit gravad lax, mögelost, skinka som pålägg etc. Jag ringde vc och kollade hur rutinerna ser ut, om man eventuellt ska resta sid för listeria. De avrådde det hela och sa att det var så liten risk. Igår var jag hos några vänner på middag. Jag har nu efteråt fått reda på att det var mosad chévre i röran som serverades till maten. Detta gav mig ytterligare ångest 😬 Man borde väl få testa sig för listeria om man verkligen vill? För att lugna nerverna om inget annat.

Svar på tråden Bf September 2024