• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Elefanten92
    Klobibblan skrev 2024-01-04 15:15:58 följande:
    Gynekologen kunde inte se ett embry, hon sa å andra sidan att det var väldigt tidigt för att göra ultraljud, så jag fick en ny tid om två veckor.

Spännande! Tiden fram till två veckor känns lång 😳 Tycker bara tiden som det är går långsamt! 

Sa dem på gyn vad man kan förväntas se i 5+3 ? 

Är i 5+4 och har tidigare bara haft ofostriga graviditeter, så man vill ju gärna göra VUL så fort de går för se om de är ett foster.? 

• Klobibblan
    Elefanten92 skrev 2024-01-04 16:22:14 följande:

Spännande! Tiden fram till två veckor känns lång 😳 Tycker bara tiden som det är går långsamt! 

Sa dem på gyn vad man kan förväntas se i 5+3 ? 

Är i 5+4 och har tidigare bara haft ofostriga graviditeter, så man vill ju gärna göra VUL så fort de går för se om de är ett foster.? 

Vänta lite, vet inte om jag tänker fel nu.. Alltså jag är i vecka 5 nu, byter vecka på måndagar. Detta betyder väl att det är v. 4+3 då, och inte 5+3? Gynekologen sa att man inte alltid ser i vecka 5, att det kan vara för tidigt. Jag skulle fått min mens i måndags, så jag var tidigt ute. Men oavsett blir man ju lite nojigt när de säger att de inte ser något där inne. Detta i samband med att mina symtom har avtagit :/ försöker tänka positivt men man blir lite nojig ändå.

Grattis till plusset! Så spännande. :) Ja, men boka in VUL hos gyn nästa vecka om du är nyfiken? Tråkigt att höra om dina prisfråga graviditeter :( i vilken vecka har du fått reda på det? Har du haft några symtom? Håller tummarna för att det går vägen den här gången!

• Klobibblan
    Klobibblan skrev 2024-01-04 16:36:44 följande:

Vänta lite, vet inte om jag tänker fel nu.. Alltså jag är i vecka 5 nu, byter vecka på måndagar. Detta betyder väl att det är v. 4+3 då, och inte 5+3? Gynekologen sa att man inte alltid ser i vecka 5, att det kan vara för tidigt. Jag skulle fått min mens i måndags, så jag var tidigt ute. Men oavsett blir man ju lite nojigt när de säger att de inte ser något där inne. Detta i samband med att mina symtom har avtagit :/ försöker tänka positivt men man blir lite nojig ändå.

Grattis till plusset! Så spännande. :) Ja, men boka in VUL hos gyn nästa vecka om du är nyfiken? Tråkigt att höra om dina prisfråga graviditeter :( i vilken vecka har du fått reda på det? Har du haft några symtom? Håller tummarna för att det går vägen den här gången!

?ofostriga? skulle det stå, inte prisfråga :?)
  • Elefanten92
    Klobibblan skrev 2024-01-04 16:36:44 följande:

Aaa men då förstår jag! Ja precis då blir de ju 4+3, då kan de va för tidigt.  Ja det är så enkelt att bli nojig och börja tänka de värsta direkt? man är sin värsta fiende! 

Tack 😍 ! Grattis till ditt plus med! Aa jag ska ringa nästa vecka och höra med dem om det går boka in då. ☺️ 
    Det vart olika, alla tre hade bara kommit till en hinnsäck som motsvarade vecka 5+ men kroppen valde att vid två av de ofostriga graviditeterna att stöta ut de runt vecka 6+3 typ. Sen va de en som gick fram till vecka 8+3. 
    Haft symtom hela vägen fram tills blödning. Dock hade ja väldigt svaga test på bim-4 och de blev inte starkare heller. Så anade ngt redan då. Sen va symtomen inte så starka då. 

Men nuvarande så får jag starkare tester och mer symtom. Men hade även ett par dagar helt utan symtom. Än så länge är de fortfarande graviditet. 

Förstår din oro när dina symtom?försvinner? men tror inte du ska va orolig. Vad ja läst och hört så är de många som har till och från och vissa har inte ens några symtom alls. Hoppas verkligen du ser en liten om 2 veckor 😍

• Constanza
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-05 08:12:52 följande:

Har ni ringt barnmorskan än?
    Jag tänker att jag väntar minst en vecka till i alla fall.  🙂

Ja jag ringde redan förra veckan, hade inskrivningssamtal igår 😀
  • mrscool

hm tog ett test imorse som visade mycket svagare än mitt första. dock dricker ja mycket på kvällarna och har inte så superkoncentrerad urin på morgonen. 
    får väl vänta och se till nästa vecka hos bm helt enkelt! Har absolut tappat massor av min molande värk men har kvar mina otroligt ömma bröst och kissnödighet samt trötthet 

• Oväntadedrömmen
    mrscool skrev 2024-01-05 08:40:30 följande:

hm tog ett test imorse som visade mycket svagare än mitt första. dock dricker ja mycket på kvällarna och har inte så superkoncentrerad urin på morgonen. 
    får väl vänta och se till nästa vecka hos bm helt enkelt! Har absolut tappat massor av min molande värk men har kvar mina otroligt ömma bröst och kissnödighet samt trötthet 

Jag håller tummarna för dig och hoppas din oro är helt obefogad 🌷
  • Humlisen17
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-05 08:44:10 följande:

Constanza: 
    Okej, gör man något speciellt på inskrivningen? Jag minns verkligen ingenting sedan sist 🙈😅

Inte mig du skrev till men kan väl svara ändå. Det som görs på inskrivningen är mest info om kost, frågor om rökning, alkohol och droger. Man kan ställa frågor om det är något man själv undrar över osv. Sen går man väl igenom hur upplägg med besök och UL ser ut. 

Jag tänkte vänta lite till med att ta kontakt med BM. Tänker att det inte kommer göra någon skillnad för mig att gå dit tidigt. Jag känner att det än är så osäkert och tidigt i graviditeten. Säkert hjärnspöken men har ju MF, MA och ett avbrytande i bagaget så men är väl lite defensiv. 

Det tråkiga är att jag typ inte har några symtom mer än typ växtvärk i livmodern. Gör inte oron bättre. 

Svar på tråden Bf September 2024