Klobibblan skrev 2024-01-04 16:36:44 följande:
Vänta lite, vet inte om jag tänker fel nu.. Alltså jag är i vecka 5 nu, byter vecka på måndagar. Detta betyder väl att det är v. 4+3 då, och inte 5+3? Gynekologen sa att man inte alltid ser i vecka 5, att det kan vara för tidigt. Jag skulle fått min mens i måndags, så jag var tidigt ute. Men oavsett blir man ju lite nojigt när de säger att de inte ser något där inne. Detta i samband med att mina symtom har avtagit :/ försöker tänka positivt men man blir lite nojig ändå.
Grattis till plusset! Så spännande. :) Ja, men boka in VUL hos gyn nästa vecka om du är nyfiken? Tråkigt att höra om dina prisfråga graviditeter :( i vilken vecka har du fått reda på det? Har du haft några symtom? Håller tummarna för att det går vägen den här gången!
Aaa men då förstår jag! Ja precis då blir de ju 4+3, då kan de va för tidigt. Ja det är så enkelt att bli nojig och börja tänka de värsta direkt? man är sin värsta fiende!
Tack 😍 ! Grattis till ditt plus med! Aa jag ska ringa nästa vecka och höra med dem om det går boka in då. ☺️
Det vart olika, alla tre hade bara kommit till en hinnsäck som motsvarade vecka 5+ men kroppen valde att vid två av de ofostriga graviditeterna att stöta ut de runt vecka 6+3 typ. Sen va de en som gick fram till vecka 8+3.
Haft symtom hela vägen fram tills blödning. Dock hade ja väldigt svaga test på bim-4 och de blev inte starkare heller. Så anade ngt redan då. Sen va symtomen inte så starka då.
Men nuvarande så får jag starkare tester och mer symtom. Men hade även ett par dagar helt utan symtom. Än så länge är de fortfarande graviditet.
Förstår din oro när dina symtom?försvinner? men tror inte du ska va orolig. Vad ja läst och hört så är de många som har till och från och vissa har inte ens några symtom alls. Hoppas verkligen du ser en liten om 2 veckor 😍