• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-01 11:35:52 följande:
     Vi började 2018 men de gav 3 ofostriga graviditeter som kroppen stötte ut av sig självt mellan vecka 6 och 9. Sen efter det så har vi försökt i 5 år utan att det tagit sig. Så 2022 skicka ja in ansökan om utredning och vi tog tester i september för remiss till IVF. Så fick spolat äggledarna i september och upptäckte lågt järn samtidigt så började äta det och då verkar de gett framgång för nu i december tog de ju sig naturligt utan prickat in Ägglossning med tester eller ngt. Så de vart lite chockartat man ger ju upp efter ett tag mentalt nästan. 🙈 
    Hur länge har ni försökt ? ☺️
    Åh så tufft för er att kämpat så länge. Ja, det är ju så mentalt påfrestande att försöka om och om igen och bli besviken varje månad. 

Vi har haft tur 🙏 Tog ut spiralen i september. Så har hunnit ha ÄL okt, nov och nu tog det sig på 3:e försöket i dec. 
  • DrömlivetiHD
    Constanza skrev 2024-01-01 15:12:05 följande:

hej alla, jag plussade tidigt i tisdags men hade Bim 29/12. BF är 4 eller 3 september beroende på vilken app jag kollar på. Det är mitt fjärde barn och alla mina tidigare barn har kommit ungefär en vecka innan BF. 

är jätte glad över mitt plus samtidigt är jag så orolig för att mista det. Är det någon anna här som känner oro? 

jag har symtom som illamående som komme och går under dagen men inte särskilt mycket på morgonen, ont i ryggen( väldigt trött i ryggen) ömma bröst som ibland gör jätte ont och sedan mycket mindre ont. 

Jag förstår din oro ♥️

Men jag försöker tänka att det är onödigt att oroa sig innan det händer något. Det finns inte mycket vi kan göra åt saken och det hjälper inget att gå runt och oroa sig ♥️

Man vill ju gärna att de här första veckorna innan första ultraljudet går snabbt så risken för missfall minskar ♥️🙏
  • mrscool

Får jag fråga jag som inte gjort detta innan, när är första ultraljudet? Så man ser att det finns något där inne och får någon slags verklighetsuppfattning😅
    och när berättade ni för vänner/familj? känns som att jag inte vågar än riktigt 

• Elefanten92
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-01 16:15:39 följande:
    Åh så tufft för er att kämpat så länge. Ja, det är ju så mentalt påfrestande att försöka om och om igen och bli besviken varje månad. 

Vi har haft tur 🙏 Tog ut spiralen i september. Så har hunnit ha ÄL okt, nov och nu tog det sig på 3:e försöket i dec. 
    Åå så härligt ändå att de tagit sig ?snabbt?. 😍 När man jagar de där plusset så kan ibland 2 månader kännas lika långt som 5 år. Viljan är ju lika stark oavsett. 🥰 
    Kul vi har samma BF också 😁
  • Elefanten92
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-01 16:15:39 följande:

Åå så härligt ändå att de tagit sig ?snabbt?. 😍 När man jagar de där plusset så kan ibland 2 månader kännas lika långt som 5 år. Viljan är ju lika stark oavsett. 🥰 
    Kul vi har samma BF också 😁
  • Constanza

Ju jag vet att man inte kan göra så mycket men vill bara att veckorna sk gå snabbt 🙏🙏

• Constanza
    mrscool skrev 2024-01-01 16:41:43 följande:

Får jag fråga jag som inte gjort detta innan, när är första ultraljudet? Så man ser att det finns något där inne och får någon slags verklighetsuppfattning😅

Jag tror att man kan gå göra ultraljud redan vecka 11. det var några åe sen jag var gravid så verkar ha ändrats. Om du vill kan du bekosta ett privat ultraljud runt vecka 7-8. Har berättat för min mamma och en nära vän men vågar inte berätta för fler ännu. Men det där gör man lite som man vill, många väljer att vänta till efter vecka 12. 
  • Oväntadedrömmen

Roligt att vi redan börjar bli ett gäng. 🌷

Ja, orolig är bara förnamnet. Man vill ju så gärna veta om det blir en frisk filur där inne.❤️

Vaknade imorse med halsbränna och har insett att jag sover väldigt dåligt nu på nätterna. Vaknade 04 och hade aå svårt att somna om. 

• DrömlivetiHD
    mrscool skrev 2024-01-01 16:41:43 följande:

På ditt första möte hos barnmorskan berättar dom om fosterdiagnostik och erbjuder KUB-test och nipt-test. Men det är ju frivilligt :) KUB testet har vi gjort våra två graviditeter och då blir det ultraljud runt v.12-13. Efter det har vi berättat för våra familjer 😊 Det har varit extra kul att ha en ultraljudsbild att visa när man berättar 😊

Eller så bokar man privat ultaljud 😊
  • DrömlivetiHD
    Constanza skrev 2024-01-01 20:28:14 följande:

Ju jag vet att man inte kan göra så mycket men vill bara att veckorna sk gå snabbt 🙏🙏

Ja eller hur! Jag ska försöka fokusera på annat nu i början så veckorna går fort 🙈
Svar på tråden Bf September 2024