• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Eurotamandua

Hej. Hittade precis den här tråden. Spännande att följa andra. 😊

Jag har beräknad BF 29 augusti - 2 september, troligen det senare då det är beräknat på min ägglossning och inte senaste mensens första dag.

Jag och min man försökte i 4 år och 1 månad innan jag plussade för första gången. Vi har kämpat utan att få hjälp av vården pga mitt BMI. Är 34 år så tiden börjar rinna ut också. Så jag tog tag i saken och gick ner 30 kg, lagom för att få gå privat i grannlänet för en utredning. Vi skulle boka tid i februari. Och så blev det ett + lagom till jul!

Oroar mig extremt för missfall, då jag via jobbet stött på många som genomgår det och MA, så har en sned bild på en "normal" graviditet.

Men det här ska nog gå bra! Är i vecka 7 nu, lite illamående och trött och ömmande bröst.
    Första samtalet med barnmorska nästa torsdag. 
    Varje dag jag vaknar är en dag närmare målet! 😊

• Oväntadedrömmen

Klobibblan:
    Ja, de får stå ut med en hel del ett bra tag framöver. Men jag får så dåligt samvete 🙈😅

Jag tror nog att det är lugnt, det är så liten risk att du skulle få det. Men jag förstår din oro. Man är ju så orolig hela tiden 🌷

• Oväntadedrömmen

Eurotamandura:
    Välkommen hit och grattis till plussat 🌷

Oj och jag har tyckt 13månader varit en pina! 😬
    Vad bra gjort att fixa  det! 

Ja denna atämdiga oro är så jobbig. En oro man kommer få ha resten av livet 🙈❤️

• Symetrical

Hej gänget!

En mirakelbebis bakas här och beräknad 2/9 (v6+0 idag). Är nyss fyllda 40 och hade sex en gång 6 dagar innan äl dvs utanför det fertila fönstret (tempar så vet precis när äl inföll) och blev ändå gravid 🙈 Har försökt i 1,5 år innan, men maken fick sen kalla fötter och ville inte ha fler. Nu står vi ändå här och jag kan inte förmå mig att göra abort, dels för att detta ju är ett barn jag önskar och dels för att jag helt enkelt inte klarar av det. Skulle undra resten av livet vad det hade blivit för en lite krabat ❤️

Har bokat in vul 19/1 och är då i v 7+4, så det borde synas hjärtslag om allt är som det ska. Har liksom tidigare graviditeter ett riktigt jobbigt illamående, förutom ömma bröst, yrsel och svajigt humör. Vill ogärna klaga, men det är verkligen psykiskt påfrestande, särskilt när man har relativt små barn som man vill vara närvarande med 🤢 Har bokat tid till vc i eftermiddag för att förhoppningsvis kunna få någon medicin mot illamåendet.

• DrömlivetiHD

Hur mår ni tjejer?

Idag har jag jobbat första dagen efter lite julledighet och har verkligen mått illa heela dagen. Sen jag vaknade. Det blir pyttelite bättre precis när jag ätit men sen kommer det tillbaka med full kraft igen. Känns som jag är magsjuk. Fast det kommer ingen spya i alla fall. Tack och lov. Jag hatar att spy. Alla lukter är så jobbiga. Både starka parfymer på jobbet och matos när jag kom hem. Maken stekte köttbullar till barnen och jag var tvungen att gå därifrån. 🙈

Någon som hittat något som hjälper mot illamåendet? Jag köpte salta kex men det hjälper inte alls. 

På torsdag ska jag på mitt inskrivningssamtal hos BM. 

• Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-08 18:34:56 följande:

Hur mår ni tjejer?

Idag har jag jobbat första dagen efter lite julledighet och har verkligen mått illa heela dagen. Sen jag vaknade. Det blir pyttelite bättre precis när jag ätit men sen kommer det tillbaka med full kraft igen. Känns som jag är magsjuk. Fast det kommer ingen spya i alla fall. Tack och lov. Jag hatar att spy. Alla lukter är så jobbiga. Både starka parfymer på jobbet och matos när jag kom hem. Maken stekte köttbullar till barnen och jag var tvungen att gå därifrån. 🙈

Någon som hittat något som hjälper mot illamåendet? Jag köpte salta kex men det hjälper inte alls. 

På torsdag ska jag på mitt inskrivningssamtal hos BM. 

Då en del av mitt illamående beror på yrsel (pga lågt blodtryck) kan salt mat hjälpa något, då det höjer bt. Annars är enda gången jag inte mår illa under tiden som jag äter 😆 Var dock hos vc innan idag och fick lergigan comp utskrivet och peppar peppar, vågar inte säga för mycket, men känner mig faktiskt något minsta illamående sen jag tog en sån tablett 😅🙏🏼
    Hur gamla är de andra barnen? 
  • Klobibblan
    Symetrical skrev 2024-01-08 19:05:42 följande:
    Då en del av mitt illamående beror på yrsel (pga lågt blodtryck) kan salt mat hjälpa något, då det höjer bt. Annars är enda gången jag inte mår illa under tiden som jag äter 😆 Var dock hos vc innan idag och fick lergigan comp utskrivet och peppar peppar, vågar inte säga för mycket, men känner mig faktiskt något minsta illamående sen jag tog en sån tablett 😅🙏🏼
    Drömlivetihd:
    Jag mår faktiskt inte alls speciellt dåligt! Blir lite illamående på morgonen efter att jag har ätit frukost, men inte alls så farligt. Vågar inte säga för mycket, för har hört många andra som berättat att de mår toppen och sen helt plötsligt kommer illamåendet som ett brev på posten 🙈 är svullen om magen också? Igår påpekade sambon att man började se att jag är gravid (men så är det ju inte, är bara i v. 6 😂). Men ja, svullnaden gör ju att det sticker ut lite.
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-01-08 19:05:42 följande:
    Jobbigt med yrsel med! Aha, det kanske jag ska fråga BM om på torsdag också om detta ska hålla i sig.

Dom är 4 och 5,5 år 😊 Hur gamla är dina?
  • DrömlivetiHD
    Klobibblan skrev 2024-01-08 20:50:25 följande:
    Drömlivetihd:
    Jag mår faktiskt inte alls speciellt dåligt! Blir lite illamående på morgonen efter att jag har ätit frukost, men inte alls så farligt. Vågar inte säga för mycket, för har hört många andra som berättat att de mår toppen och sen helt plötsligt kommer illamåendet som ett brev på posten 🙈 är svullen om magen också? Igår påpekade sambon att man började se att jag är gravid (men så är det ju inte, är bara i v. 6 😂). Men ja, svullnaden gör ju att det sticker ut lite.
    Åh skönt! Förra veckan mådde jag betydligt bättre än den här. Njut så länge det varar 🥰

Haha ja, det känner jag igen med. På eftermiddagen kände jag att jeansen började bli obekväma under sista mötet idag. Och nu på kvällen är den svullen och lite hård. Har varit rätt körig i magen med de senaste dagarna. Vet inte om det är en gravidgrej eller inte dock. Men det hjälper ju inte svullnaden direkt..
Svar på tråden Bf September 2024