Inlägg från: Oväntadedrömmen |Visa alla inlägg
  • Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Oväntadedrömmen
    laplusheureuse skrev 2023-12-31 14:38:55 följande:

Jaa vad kul! 

Jag plussade i förrgår, BF 4 september :) första barnet. 

Ska berätta för min sambo om ett par timmar, har slagit in graviditetstestet i ett fint paket och sagt att det är hans nyårspresent! 

@oväntadedrömmen, hur mår du? 

Åh vad spännande, är det planerat? 😊 
    Jag plussade också i förrgår, men har bim 3/1 😊

Jag mår bra än så länge, har dock svinont i bröstvårtorna. Haha. Känns som någon har vridit dem femton varv och att de är på väg att ramla av.

Själv då?
  • Oväntadedrömmen

Laplusheureuse:  Vad sa din partner om sitt nyårspaket? 😁

Åh, jag har inte ens tänkt på att det kan vara ett symtom. Min mage är så uppblåst och gasig! Igår sköljde en våg av illamående över mig två gånger också, men det tror jag är psykiskt, för att jag vet att jah är gravid. 😅

DrömlivetHD: Vad roligt! Grattis!
    Hur gamla är de andra barnen? 😊
    Åh, men viss sushi får man väl äta?
    Jag fick dregla över brieosten svärföräldrarna tog fram strax innan 12 slaget. Fick skylla på laktosmagen 🙈😅

• Oväntadedrömmen
    Soltjej25 skrev 2024-01-01 08:09:15 följande:

Hej på er!

Jag plussade svagt förra söndagen Igår stod det gravid 2-3 veckor på clearblue digital.

har haft mycket ont i magen men det har lugnat ner sig. Har även ont i bröstvårtorna.

BF 4 September.

Grattis till ditt plus! 🌷
    Då är vi två med ömma bröstvårtor.
    Har ni försökt länge? Barn sedan innan?🙂
  • Oväntadedrömmen
    Soltjej25 skrev 2024-01-01 08:33:43 följande:
    Tack detsamma!

Nej för oss gick det på första försöket.

inga barn sedan innan så jag är smått nervös kan jag lova Tyst

Själv då?
    En riktig lyckoträff 😁
    Åh det förstår jag. 

Vi lyckades på försök 17 🙈 
    Och jag har ett barn sedan innan, han blir 16 i september, så jag är nervös vad han kommer säga om saken. Plus att jag minns ju ingenting från varken graviditet eller bebistiden med honom.
  • Oväntadedrömmen
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-01 09:42:29 följande:
    Uppblåsta magen minns jag från graviditet nr 2. Jag kunde inte ha mina vanliga jeans längre redan v 8- 9 nån gång. 

De är 4 och 5. De kom tätt så nu blir det ett glapp till nästa här :) Är det första barnet för er andra? 

Ja, om laxen varit fryst innan och det är en fräsch restaurang går det nog bra. Men den här låg ute på en buffé i flera timmar i 30 graders värme. Haha. Kändes inte särskilt säkert 😅

Smidig ursäkt ändå 😄 Var det någon som reagerade på att ni var nyktra? 
    Jag har "turen" att vara laktosintolerant och van att magen svullnar, så jag kör ofta mjukisbyxor. Så magen ska nog få plats i byxorna länge till. 😅

Oj, då är det full fart på de små. 😁
    Jag har en 15åring, som fyller 16 i september 🙈 så jag skyllde helt enkelt på honom. Sambon drack alkohol och jag behövde ju vara nykter ifall grabben hittade på hyss när han var ensam hemma på nyår 😉

Nej, då skulle inte jag heller våga. Jag älskar sushi, men har turen att inte gilla fisk och skaldjur, så jag äter vegetarisk sushi 😁
  • Oväntadedrömmen

Roligt att vi redan börjar bli ett gäng. 🌷

Ja, orolig är bara förnamnet. Man vill ju så gärna veta om det blir en frisk filur där inne.❤️

Vaknade imorse med halsbränna och har insett att jag sover väldigt dåligt nu på nätterna. Vaknade 04 och hade aå svårt att somna om. 

• Oväntadedrömmen

Jag är så förvirrad över det hör med bf. Alla sidor säger olika. Har sett allt från 11-16 september. 😅

Men jag tror 11 stämmer bäst eftersom jag inte har standarden 28dagars cykel. 😅

• Oväntadedrömmen
    Hoppfulltjej skrev 2024-01-03 07:42:37 följande:

Jag hänger också på här! 
    Så kul att följas åt😊

Jag plussade redan på julafton, super svagt men det fanns ett sträck😍 ganska tidigt då beräknad mens vad på nyår så en vecka innan.
    BF (beroende på app..) runt 7-8 september. 

Vi började försöka på riktigt i november, gick ganska fort för oss men andra ord 🥰 Första barnet för mig, andra för sambon.

Jag har också, sedan ca 4 dagar tillbaka, jätteont i bröstvårtorna och molande värk i magen men ingenting annat än så och det tackar jag för 😅 

Välkommen och grattis till plusset 🌷

Jag testade också väldigt tidigt äl+9 tror jag det var.
    Jag får mer och mer symtom för varje dag känns det som. Det började med uppblåst mage och bröstvårtor som kändes att de skulle ramla av. Idag ligger en liten illamående känsla och lurar, jag är sugen på att äta konstant, öm i hela brösten, molvärk och ett halvsurt humör. För att inte tala om den hemska tröttheten, jag är trött tamejfan konstant. Haha.
  • Oväntadedrömmen
    Humlisen17 skrev 2024-01-03 10:28:25 följande:

Någon annan som är omföderskan och har extreeemt svullen mage? Det är v 20 storlek på den alltså 😂 ändå bara v 5 än

Jag är så uppblåst att jag ser ut att vara i typ vecka 25 🤣
    Min mage är väldigt känslig och jäser ofta upp i vanliga fall också.
Svar på tråden Bf September 2024