Inlägg från: Oväntadedrömmen |Visa alla inlägg
  • Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Constanza skrev 2024-01-03 16:55:19 följande:
    Min mage ser också ut att vara o vecka 25, det går lite upp och ner men uppblåst är den 😅
    Det är tur jag kan skylla på laktosmagen 🤪
  • Oväntadedrömmen
    mrscool skrev 2024-01-05 08:40:30 följande:

hm tog ett test imorse som visade mycket svagare än mitt första. dock dricker ja mycket på kvällarna och har inte så superkoncentrerad urin på morgonen. 
    får väl vänta och se till nästa vecka hos bm helt enkelt! Har absolut tappat massor av min molande värk men har kvar mina otroligt ömma bröst och kissnödighet samt trötthet 

Jag håller tummarna för dig och hoppas din oro är helt obefogad 🌷
  • Oväntadedrömmen
    Humlisen17 skrev 2024-01-05 08:53:18 följande:

Inte mig du skrev till men kan väl svara ändå. Det som görs på inskrivningen är mest info om kost, frågor om rökning, alkohol och droger. Man kan ställa frågor om det är något man själv undrar över osv. Sen går man väl igenom hur upplägg med besök och UL ser ut. 

Jag tänkte vänta lite till med att ta kontakt med BM. Tänker att det inte kommer göra någon skillnad för mig att gå dit tidigt. Jag känner att det än är så osäkert och tidigt i graviditeten. Säkert hjärnspöken men har ju MF, MA och ett avbrytande i bagaget så men är väl lite defensiv. 

Det tråkiga är att jag typ inte har några symtom mer än typ växtvärk i livmodern. Gör inte oron bättre. 

Då var det lite som jag misstänkte, ganska onödigt för mig att ringa dit än. Precis som du skriver känns allt så osäkert än och på något vis känns det som man skulle ge sig själv och sin partner en lite mer verklighetskänsla av graviditeten, vilket jag gärna undviker ett tag till ifall något händer.

Jag vet inte om symtom heller gör en mindre orolig, eftersom man kan fortsätta ha symtom även efter 🙈 jag har en hel del symtom, men har kommit in i en ständig oro att det inte ska stå rätt till. Jag har ju försökt att få till en graviditet i 17cykler och vet inte alls hur jag skulle hantera ett missfall på det. 
  • Oväntadedrömmen

Humlisen17:
    Ja, alltid hittar man något att vara orolig för när man är gravid. Är en föraning för vad som komma skall när de är ute. Lite grejen att vara förälder, att ständigt oroa sig. 

Ja det var en enorm lycka. Det roliga är att min 15åring är just en "hoppsan", jag var 18 och hade en tanke om att jag inte kunde bli gravid (fråga mig inte varför, det var bara en känsla jag hade i kroppen). Jag sa till och med veckan innan jag plussade till min psykolog att jag trodde att så var fallet, men oj vad jag fick ta tillbaka det veckan efter när jag var där igen. Haha.
    Men som sagt, det är ju inte bara att bara. Det är egentligen så mycket som ska klaffa för att man ska bli gravid. Ganska häftigt egentligen. 😊

• Oväntadedrömmen
    mrscool skrev 2024-01-05 22:23:15 följande:

Kolla vad märkligt, översta från imorse och det andra från nu en halvtimme sen på kvällen. har ju gått med klump i magen hela dagen, obefogat? Det senaste är starkare än mitt första jag tog när jag plussade

Håller tummarna atta det är helt obefogat 🌷
    Det är så jobbigt speciellt i början och man är orolig nästan hela tiden.
  • Oväntadedrömmen

Hur har ni det med humörsvängningar?

Jag tycker så synd om min sambo 🙈 först har han levt med min pmds i över ett års tid, där jag 3 veckor varje månad gråtit och varit så självkritisk och deprimerad.
    Till att som igår; var ledsen för att han sov länge och vi inte kunde utnyttja dagen till att åka iväg och umgås när vi båda var lediga. För att sedan vara glad en stund och sen till läggdags var jag sur och grinig. Och jag vet under tiden jag är ledsen eller sur att det inte är jag, jag är inte varken ledsen eller sur egentligen. Men jag kan på någotvis inte låta bli att känna känslan i alla fall. 
    Jag är egentligen en väldigt glad person, men så känslig för hormoner 🙈

• Oväntadedrömmen

Klobibblan:
    Ja, de får stå ut med en hel del ett bra tag framöver. Men jag får så dåligt samvete 🙈😅

Jag tror nog att det är lugnt, det är så liten risk att du skulle få det. Men jag förstår din oro. Man är ju så orolig hela tiden 🌷

• Oväntadedrömmen

Eurotamandura:
    Välkommen hit och grattis till plussat 🌷

Oj och jag har tyckt 13månader varit en pina! 😬
    Vad bra gjort att fixa  det! 

Ja denna atämdiga oro är så jobbig. En oro man kommer få ha resten av livet 🙈❤️

Svar på tråden Bf September 2024