Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Bf September 2024

Hej gänget!

En mirakelbebis bakas här och beräknad 2/9 (v6+0 idag). Är nyss fyllda 40 och hade sex en gång 6 dagar innan äl dvs utanför det fertila fönstret (tempar så vet precis när äl inföll) och blev ändå gravid 🙈 Har försökt i 1,5 år innan, men maken fick sen kalla fötter och ville inte ha fler. Nu står vi ändå här och jag kan inte förmå mig att göra abort, dels för att detta ju är ett barn jag önskar och dels för att jag helt enkelt inte klarar av det. Skulle undra resten av livet vad det hade blivit för en lite krabat ❤️

Har bokat in vul 19/1 och är då i v 7+4, så det borde synas hjärtslag om allt är som det ska. Har liksom tidigare graviditeter ett riktigt jobbigt illamående, förutom ömma bröst, yrsel och svajigt humör. Vill ogärna klaga, men det är verkligen psykiskt påfrestande, särskilt när man har relativt små barn som man vill vara närvarande med 🤢 Har bokat tid till vc i eftermiddag för att förhoppningsvis kunna få någon medicin mot illamåendet.

• Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-08 18:34:56 följande:

Hur mår ni tjejer?

Idag har jag jobbat första dagen efter lite julledighet och har verkligen mått illa heela dagen. Sen jag vaknade. Det blir pyttelite bättre precis när jag ätit men sen kommer det tillbaka med full kraft igen. Känns som jag är magsjuk. Fast det kommer ingen spya i alla fall. Tack och lov. Jag hatar att spy. Alla lukter är så jobbiga. Både starka parfymer på jobbet och matos när jag kom hem. Maken stekte köttbullar till barnen och jag var tvungen att gå därifrån. 🙈

Någon som hittat något som hjälper mot illamåendet? Jag köpte salta kex men det hjälper inte alls. 

På torsdag ska jag på mitt inskrivningssamtal hos BM. 

Då en del av mitt illamående beror på yrsel (pga lågt blodtryck) kan salt mat hjälpa något, då det höjer bt. Annars är enda gången jag inte mår illa under tiden som jag äter 😆 Var dock hos vc innan idag och fick lergigan comp utskrivet och peppar peppar, vågar inte säga för mycket, men känner mig faktiskt något minsta illamående sen jag tog en sån tablett 😅🙏🏼
    Hur gamla är de andra barnen? 
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-08 21:52:03 följande:
    Jobbigt med yrsel med! Aha, det kanske jag ska fråga BM om på torsdag också om detta ska hålla i sig.

Dom är 4 och 5,5 år 😊 Hur gamla är dina?
    Gör det! Värt att testa, tänker jag ☺️

Mina är snart 11, 7 och 5 år gamla. Känns som att man förhoppningsvis kommer kunna njuta lite mer av den här bebisen (om det nu blir någon) jämfört med trean, då jag hade en 5-åring och en 2-åring när han föddes. Var ganska full rulle då, om man säger så! Tre väldigt olika behov som skulle tillgodoses 🤪 Nu kommer ju barnen vara ganska självgående när minstingen kommer 🥰
    Du vet säkert hur det är som har två täta! 😅
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-09 13:23:49 följande:
    Ja, även om man njöt av bebistiden då med så gick ju tiden sjukt snabbt! Det var ju fullt ös hela tiden 😅 

Jag hoppas mina två blir lite mer pappiga när bebisen kommer 😅 Just nu är de klistrade på mig och det är helst bara mamma som duger.. 
    Känner sååå väl igen det. Oftast bara jag som gäller! Hade varit miljonär vid det här laget om jag fått en krona varje gång något av mina barn sagt mamma 😂 Men skall inte klaga. Det är ju bättre det än åt andra hållet! 🥰
  • Symetrical
    Eurotamandua skrev 2024-01-09 19:54:29 följande:

Skönt att man inte är ensam med trötthet och illamående.
    Pluggar också (50 % och jobbar 50 %), och tröttheten är svår. Blir många power naps.

Hur gör ni andra med illamåendet på jobbet? Bara jobbat ett pass hittils sen illamåendet började, och hade svårt att gå ifrån (jobbar på IVA). Hjälper verkligen receptfria tabletter? Vill helst inte ta läkemedel, men behövs det för att kunna arbeta så...

Fick övertala min man om ett tidigt VUL privat, så vi var idag! Jag är 6 + 4 enligt beräkning, men utifrån min ägglossning snarare 6+ 1. Så barnmorskan sa att det var tidigt, och nästan ursäktande för det. Jag var öppen med att det enda jag ville veta är att jag verkligen är gravid (svårt att greppa det), att det sitter som det ska, och förhoppningsvis ett hjärta.
    Fick allt bekräftat. Hon sa att det såg fint ut. :)
    Och i och med att det var så tidigt får vi komma på ett till om 2 veckor utan extra kostnad. En oerhörd trygghet känner jag, innan man får göra KUB sen.
    Någon mer som gjort tidigt VUL?

Var härligt att allt såg fint ut! 🤩

Jag är i v 6+2 idag precis som du och ska på tidigt ul nästa fredag. Har alltid blivit flyttad 3-4 dagar framåt, vilket jag tror beror på att mina ägg fäster tidigt. Har för mig att deras mätningar baseras på att ägget skall fästa på äl+9 (tydligen vanligast) med det skiljer ju sig åt. Jag har oftast plussat relativt starkt på äl +9-10 och det innebär ju att ägget måste fäst kring äl +5-6 😊

Sen har alla mina varit pojkar hittills och fick höra av en ultraljudsbarnmorska att det är vanligare att flyttas framåt med pojkar och bakåt med flickor, då pojkbebisar generellt är större 🥰
  • Symetrical
    anasi skrev 2024-01-10 21:45:18 följande:

Hej på er allihop! Hoppar in som ny här i tråden

Stort grattis till alla som har plussat! :)

Själv har jag BF 4 september, går in i vecka 7 imorgon. 

Detta är fjärde barnet för oss, och det var verkligen inte planerat. hade s*x en vecka innan ÄL, och tog dessutom ett akut p-piller andra dagen efter. Men ändå plussade jag några veckor senare. 

Vi är båda förvirrade, osäkra. våra bar är 12, 10 och 8, så det blir en liten sladdis för vår del. Det här med att börja om igen, när man äntligen börjat återfå lite frihet, kunnat börja göra saker med barnen enklar. Ingenting har vi kvar heller. Har gett bort ALLT eftersom vi inte tänkte vi skulle ha fler. 

Just fjärde barnet känns klurigt. Vi måste ha ny bil med plats för fler. Har precis köpt ny bil.... Vi bor för litet, alla tre pojkar delar rum. Inte råd att köpa hus än.

Samtidigt så är ett liv ett liv, kan inte tänka mig att ta bort det. Gjort det en gång och har aldrig förlåtit mig själv för det. Vill inte gå igenom det igen. 

Jag känner sorg över att inte bara få glädjas över det här som borde vara ett glädjebesked. Finns det några fler här som har 3+ barn sen innan? Hur tänker och känner ni?

Vi har inte berättat för någon ännu, vi vet att våra föräldrar kommer vara väldigt emot..

bortsett från allt det, så mår jag ganska illa. extremt svullen mage (svårt att dölja från barnen och jobbet) otroligt ömma bröst. KONSTANT  molvärk, känns som det växer så det knakar. men illamåendet är värst

Hej och välkommen!

Din historia är nästan läskigt lik min 😱 Har tre pojkar på 11, 7 och 5 år och detta lilla liv (om det nu blir ett sådant) var väldigt oplanerat. Hade sex en gång knappt en vecka innan äl precis som du och trodde aldrig att det skulle ta sig på det. Ska ju vara en säker period 🤔 Är dessutom nyss 40 fyllda, så borde verkligen inte vara särskilt fertil 🙄 Har också nyss köpt ny bil, som ju kommer behöva bytas ut nu 😆

Jag känner dock som du att jag inte kan förmå mig att göra abort, då jag tror att jag ångrar mig för alltid. Uppenbarligen ville det här lilla miraklet bli till ❤️
  • Symetrical
    Junojune skrev 2024-01-11 12:52:24 följande:
    Jag vet inte om det är tillfällighet eller om det hör till stigande ålder. Men jag har märkt att mina ägglossning kommer tidigare nu. Så om jag räknar bf på första mensdag eller på positivt ägglossningstest så skiljer det 5 dagar!!! Helt sjukt. Tillägg att det var enda möjliga befruktningtillfället för nästa var minst en vecka efter jag haft positivt äl-test. Har du tagit äl-test eller har du bara låtit appar gissa? Kan vara det 😉
    Så kan det säkert vara för många, men personligen har jag tempat i nio år nu, så har verkligen stenkoll på ägglosningen. Känner också av den väldigt tydligt, så är väldigt säker på när den inföll. Känns som att det här lille livet verkligen ville bli till 🥰
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-16 21:55:29 följande:
    Usch det låter inte kul! Jag mår också illa men det kommer ingen spya här heller. Känns bara som spyan är mig upp i halsen hela tiden.

Mitt illamående sitter i heela dagen 🤢 Önskar att mitt luktsinne kunde försvinna i några veckor. Alla lukter är hemska. 
    Exakt så har jag också det! Konstant illamående, som att spyan åker upp och ner hela tiden, ibland är jag närmre att kräkas, ibland längre ifrån 😷

Överlever på vitt rostbröd med tunt lager sylt och cola zero. Nyttigt värre! 🙈
  • Symetrical
    Hannis1983 skrev 2024-01-21 10:00:24 följande:

Hoppar gärna in här, ett missfall och ett MA i bagaget så får se hur det går men förhoppningsvis går detta vägen. Bf 23/9.

Välkommen hit! Alltid kul med ett bekant namn 🤩
Svar på tråden Bf September 2024