anasi skrev 2024-01-10 21:45:18 följande:
Hej på er allihop! Hoppar in som ny här i tråden
Stort grattis till alla som har plussat! :)
Själv har jag BF 4 september, går in i vecka 7 imorgon.
Detta är fjärde barnet för oss, och det var verkligen inte planerat. hade s*x en vecka innan ÄL, och tog dessutom ett akut p-piller andra dagen efter. Men ändå plussade jag några veckor senare.
Vi är båda förvirrade, osäkra. våra bar är 12, 10 och 8, så det blir en liten sladdis för vår del. Det här med att börja om igen, när man äntligen börjat återfå lite frihet, kunnat börja göra saker med barnen enklar. Ingenting har vi kvar heller. Har gett bort ALLT eftersom vi inte tänkte vi skulle ha fler.
Just fjärde barnet känns klurigt. Vi måste ha ny bil med plats för fler. Har precis köpt ny bil.... Vi bor för litet, alla tre pojkar delar rum. Inte råd att köpa hus än.
Samtidigt så är ett liv ett liv, kan inte tänka mig att ta bort det. Gjort det en gång och har aldrig förlåtit mig själv för det. Vill inte gå igenom det igen.
Jag känner sorg över att inte bara få glädjas över det här som borde vara ett glädjebesked. Finns det några fler här som har 3+ barn sen innan? Hur tänker och känner ni?
Vi har inte berättat för någon ännu, vi vet att våra föräldrar kommer vara väldigt emot..
bortsett från allt det, så mår jag ganska illa. extremt svullen mage (svårt att dölja från barnen och jobbet) otroligt ömma bröst. KONSTANT molvärk, känns som det växer så det knakar. men illamåendet är värst
Hej och välkommen!
Din historia är nästan läskigt lik min 😱 Har tre pojkar på 11, 7 och 5 år och detta lilla liv (om det nu blir ett sådant) var väldigt oplanerat. Hade sex en gång knappt en vecka innan äl precis som du och trodde aldrig att det skulle ta sig på det. Ska ju vara en säker period 🤔 Är dessutom nyss 40 fyllda, så borde verkligen inte vara särskilt fertil 🙄 Har också nyss köpt ny bil, som ju kommer behöva bytas ut nu 😆
Jag känner dock som du att jag inte kan förmå mig att göra abort, då jag tror att jag ångrar mig för alltid. Uppenbarligen ville det här lilla miraklet bli till ❤️