Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Bf September 2024

Klobibblan skrev 2024-02-15 07:27:58 följande:
    Jag är i v. 11. de tog blodprovet igår och ska göra ultraljudet om två veckor. Ja, jag förstår. Blev du erbjuden det pga tidigare sämre siffror eller betalade du själv? Okej, håller tummarna att allt ser fint ut ✊🏼
    Jaha, det var bara blodprovet, då är jag med! Trodde att du redan gjort själva ultraljudet. Hade varit väl tidigt! 😂
    Jag valde att bekosta det själv. Kändes väldigt värt det, men nervöst nu när man väntar på svar 🙈
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-21 10:00:30 följande:
    Skönt 😃

Jag slutade dricka kaffe så fort illamåendet kom i v.6 typ. Illamåendet försvann v. 10 och sen dess har jag tagit nån halv kopp hit och dit men det smakar inte som innan. Inte alls gott. Haha 

Hur går det med era magar? Känns som min kommer mer och mer varje dag nu ♥️ Efter kub nästa vecka ska jag berätta på jobbet. Ska bli skönt att slippa försöka dölja det. Jag tror säkert vissa anar något redan. 
    Såhär ser den ut på morgonen, men på kvällen är jag mycket mer svullen! Dock inte så att någon skulle misstänka att jag är gravid än. Tror jag i alla fall! 🤣
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-22 22:07:15 följande:
    Ja, samma här 😅 Redan efter lunch på jobbet kommer svullnaden. Men nu tycker jag det syns mer även på morgonen. Lägger en bild här från 12 +1.

Ikväll kände jag lite fladder under naveln! Undra om det var mini jag kände 😃 3e barnet, 12 + 2 idag 🙏
    Så fin mage 😍
    Tror säkert att det kan ha varit bebis du kände!
    Jag har känt lite smått, men kan fortfarande inte gå i god för att det inte bara är tarmarna som spökar 😂 
    Är i v 12+4 idag enligt äl, men 13+0 enligt ul.
    Skall göra nästa ultraljud på onsdag. Längtar så! 🥰
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-23 09:43:28 följande:
    Åh mysigt! Vi har UL på måndag morgon! Sen ska vi äntligen berätta för syskonen här hemma 🥰 Köpt en liten sparkdräkt som vi ska slå in i ett paket till dom ♥️
    Åh, vad roligt! Vi berättade för de små (11-åringen har vetat ett tag) igår på min mans födelsedag. Gav dem ultraljudsbilderna i ett kuvert och så skulle de försöka lista ut vad det var för något. Gick sådär! 🤣
    Men när de fattade blev 7-åringen helt extatisk! 5-åringen var lite mer avmätt 😆🥰
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-26 18:04:32 följande:

Idag fick vi äntligen se bebis 😍 Allt såg bra ut och låga siffror på kub resultaten 🙏 Så skönt! 

Åh, grattis, vad härligt! Och vilken bra bild! Syns tydligt vilket kön plutten är 😉
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-27 10:31:13 följande:
    Tack 😃 Jaså? Hur ser du det? 😃
    Syns på vinkeln på nubben 😊
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-27 12:32:20 följande:
    Aha, jag trodde inte nubben syns på denna bilden? :) Är det tjej du tänker då?
    Den syns väldigt väl! Och japp, såvida det inte är en väldigt missvisande bild är det definitivt en liten flicka 🥰
  • Symetrical
    anasi skrev 2024-02-27 20:15:39 följande:

Åh nu blir jag nyfiken! Kan du inte berätta mer hur du ser det? 

Jag ser inte ens nubben ju! :P

Vi ska på UL tisdag nästa vecka, hoppas vi får en bra bild då!

Har tre pojkar här hemma. Är inställd på en pojk till, men kanske kanske blir det en liten flicka? :) 

Spännande! 😀 Jag har ul idag, så får se om jag ser könet då. Blir nog svårt att undvika 😆 Vi har också tre pojkar sen innan, så är också fullständigt inställd på en till 🥰

Nubben är vid de övre strecket jag ritat ut och ryggraden är det undre strecket. Man kollar vinkeln på nubben i förhållande till ryggraden genom att dra ett streck genom urinblåsan. Är vinkeln över 30 grader är det en pojke och under 30 en flicka 😊 Dock kan ju vissa bilder luras lite, varför det är bra om man har flera stycken och allra bäst om man får en film!
    (Hoppas att det är okej att jag lånade din bild Drömlivet..? 😅)
  • Symetrical
    Rebeckall skrev 2024-02-28 13:53:05 följande:
    Hej. Jag har bf 4 september och var på kub idag. Är det någon som vill gissa kön som är lite kunnig i nub eller skallteorin ?  
    Detta ser ut att vara en liten flicka 🥰
    Såg allt bra ut på kuben? 
  • Symetrical
    anasi skrev 2024-02-28 21:26:26 följande:

Åh, berätta hur det gick på UL!

tisdag känns sååååå långt bort, fast det egentligen är kort :P

Nu har jag verkligen snöat in mig på nub-teorin!Tungan ute sökte på det på tiktok och finns hur mycket som helst!

denna veckan berättade jag på jobbet, fast många hade redan gissat eftersom jag redan har orimligt stor mage för att bara vara i vecka 14!

Allt såg fint ut på ul! Syntes tydligt att det var ytterligare en liten pojke till klanen 🥰 Vet att mannen gärna hade velat ha en flicka, men jag tycker att det känns tryggt och på något sätt självklart med en pojke till 💚
  • Symetrical
    Hannis1983 skrev 2024-02-29 15:44:14 följande:
    En gång pojkmamma alltid pojkmamma? Känner igen mig ❤️
    Men lite så faktiskt! Sen att jag själv alltid varit ganska grabbig gör säkert att det känns mer naturligt med pojkar med. Tycker att de är lättare att förstå sig på, är liksom mer raka rör! 😂❤️
  • Symetrical
    s428 skrev 2024-03-07 20:50:15 följande:
    Neeej nu ger jag upp! har suttit och försökt förstå mig på nub-teroin men jag förstår inte alls. Vore kul om någon kunde tyda och våga sig på en gissning för att se om det stämmer när det väl är dags i september 😄
    Det där är en liten tös! Beror dock på exakt vilken vecka bebis är i på bilderna, men kan inte se att den nubben utvecklas till något annat ☺️
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-03-07 17:30:07 följande:

Hur mår ni mamas? 😊 

Jag mår betydligt bättre nu i trimester 2 🙏 Behöver fortfarande sova lite mer än innan graviditeten dock. Och den senaste veckan har jag börjat få en del växtvärk/drag i ligamenten. 

På måndag ska jag berätta på jobbet då det börjar bli svårt att dölja magen 😊

Jättefin mage! 😍 Min har också börjar synas lite mer nu, dock inte så mycket med kläder på än.
    Mår också betydligt bättre nu i andra trimestern, men fortfarande lite illamående och huvudvärk i princip dagligen. Fogarna har börjat spöka med, men föredrar det alla dagar framför illamåendet! 😆
  • Symetrical
    kajsisen skrev 2024-03-08 15:05:59 följande:
    Någon som kan tyda om detta är en flicka eller pojke? 12+4 🥰
    Tänker spontant pojke, men för röriga bilder för att vara helt säkert 😍
  • Symetrical
    Idasofia84 skrev 2024-03-25 10:37:26 följande:

Ja. bara jag klarar mig ifrån den jävla missfallsrisken så känns det bra att det blir svart på vitt sen.
    det var en liten film, men den verkar inte gå att ladda upp? ska prova att lägga in lite screenshots istället.. 

//

Tyvärr ingen nubbe på någon av de screenshotsen. Testa igen! 😄
Svar på tråden Bf September 2024