• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • DrömlivetiHD
    Aero skrev 2024-01-16 07:01:54 följande:

Hej alla! 
    Jag plussade förra veckan och har bf 15 september. 
    Det är vårt första barn och egentligen gick det på första riktiga försöket när Natural cycles visade ägglossning. 

konstigt nog tog jag äl test men fick aldrig något positivt, så var helt säker på att något inte stämde. 

Nu är jag och min sambo glada men också livrädda. 
    Nu börjar ju en helt annan fas i livet liksom. 

Jag har fått en första kallelse till ett digitalt möte med barnmorska, är det någon mer som också fått det? 

Grattis till plusset 👏

Jag har varit på ett fysiskt inskrivningssamtal hos BM men fick också en kallelse till ett digitalt möte om några veckor. Hon sa att det skulle vara mer frågor om alkohol, kost, levnadsvanor osv. Men dom frågorna ställde hon på vårt fysiska möte också. Så jag förstår inte riktigt syftet med det digitala än.. men men. Det märker vi 😅
  • DrömlivetiHD
    Flissannn skrev 2024-01-13 16:30:19 följande:

Är gärna med också. 

någon som mått extremt illa bara på morgonen? Jag har nu 2 morgnar i rad vaknat tidig morgon och behövt gå på toa. Har blivit svimfärdig och känts som jag ska spy men jag är gpb opererad och kan ej kräka så det kommer bara saliv/slem. Ursäkta infon men det behöver komma ut från andra hållet. svettas som bara den samtidigt. Efter 10-15 min mår jag bra igen . Inga känningar under dagen sen. Fler som har det så? 

Usch det låter inte kul! Jag mår också illa men det kommer ingen spya här heller. Känns bara som spyan är mig upp i halsen hela tiden.

Mitt illamående sitter i heela dagen 🤢 Önskar att mitt luktsinne kunde försvinna i några veckor. Alla lukter är hemska. 
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-16 21:55:29 följande:
    Usch det låter inte kul! Jag mår också illa men det kommer ingen spya här heller. Känns bara som spyan är mig upp i halsen hela tiden.

Mitt illamående sitter i heela dagen 🤢 Önskar att mitt luktsinne kunde försvinna i några veckor. Alla lukter är hemska. 
    Exakt så har jag också det! Konstant illamående, som att spyan åker upp och ner hela tiden, ibland är jag närmre att kräkas, ibland längre ifrån 😷

Överlever på vitt rostbröd med tunt lager sylt och cola zero. Nyttigt värre! 🙈
  • anasi

hej på er!

Hur mår alla?

Vi har landat i beslut att  genomföra denna graviditet. Trots alla praktiska dilemman. Det kommer bli tufft med 4 barn, men jag kan inte tänka mig en annan lösning.

Igår var jag på inskrivningssamtal hos BM. Kanske för att det är fjärde barnet, men kändes lite som slöseri med tid! lite prat om droger, alkohol och nikotin, och lite information. Fick lite känslan av " kom tillbaka om några veckor så får vi se om du fortfarande är gravid".

Fick en ny tid till slutet av februari och en tid för UL 5 mars. Känns långt bort! 

Nu kommer ju oron också att något ska gå fel. (4 missfall i bagaget, de flesta i vecka 7-9) Går in i vecka 8 imorgon, 

Molvärk nästan konstant, uppblåst. illamående. Värst på morgonen och kvällarna. INGEN aptit. lever på knäckemackor och citrusfrukter mest :P

• Klobibblan
    anasi skrev 2024-01-17 10:37:37 följande:

hej på er!

Hur mår alla?

Vi har landat i beslut att  genomföra denna graviditet. Trots alla praktiska dilemman. Det kommer bli tufft med 4 barn, men jag kan inte tänka mig en annan lösning.

Igår var jag på inskrivningssamtal hos BM. Kanske för att det är fjärde barnet, men kändes lite som slöseri med tid! lite prat om droger, alkohol och nikotin, och lite information. Fick lite känslan av " kom tillbaka om några veckor så får vi se om du fortfarande är gravid".

Fick en ny tid till slutet av februari och en tid för UL 5 mars. Känns långt bort! 

Nu kommer ju oron också att något ska gå fel. (4 missfall i bagaget, de flesta i vecka 7-9) Går in i vecka 8 imorgon, 

Molvärk nästan konstant, uppblåst. illamående. Värst på morgonen och kvällarna. INGEN aptit. lever på knäckemackor och citrusfrukter mest :P

Grattis, vad kul! 👏🏼

Oj, slutet av februari känns ju väldigt långt borta. Du kanske kan kolla om du kan få ett tidigare? Man vill gärna veta att allt är ok i tid. Jag ska på VUL nästa vecka och känner mig nervös. Jag har inte haft så tydliga symtom som många andra. Ömma bröst, lite illamående ibland (men ganska sällan), kissnödig, trött. Dock ingen molvärk. Jag  gjorde ett tidigt VUL i v. 5 och då såg de inget, bara en tjock slemhinna. Förbereder mig för det värsta och hoppas på det bästa. 🙏🏼
  • Flissannn

Let it rain 

finns en fb grupp bf september 2024. Om den är skapad från denna tråden vet dock icke. 

• Karucellen

Hej alla 🥰

Jag plussade förra veckan och är nu 5+1, preliminär bf 20/9.
    Första barnet för både mig och pojkvännen, vi har försökt undvika en graviditet (gick ju sådär 😂) men när jag väl såg de två strecken så var det så givet, klart som fan att vi ska ha en bebis 😍

Är skonad från de flesta symtomen än så långe men har lite ömma bröst och svag molvärk emellanåt. Lite humörssvängningar och glömska.

Känns nervöst att vänta första barnet så är glad att jag hittade hit där vi kan stötta och peppa varandra genom denna tiden! 

Såg att ni hade pratat lite om att skapa en facebook grupp, jag hänger gärna med i den om några veckor. Likt några andra av er har vi valt att inte berätta än så vill inte riskera att någon vän eller anhörig ser.

Må bäst alla grymma kvinnor, glöm inte att vara snälla mot er själva 🥰

• Hannis1983

Hoppar gärna in här, ett missfall och ett MA i bagaget så får se hur det går men förhoppningsvis går detta vägen. Bf 23/9.

• Symetrical
    Hannis1983 skrev 2024-01-21 10:00:24 följande:

Hoppar gärna in här, ett missfall och ett MA i bagaget så får se hur det går men förhoppningsvis går detta vägen. Bf 23/9.

Välkommen hit! Alltid kul med ett bekant namn 🤩
Svar på tråden Bf September 2024