• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • anasi

Hej på er! 

Mina symptom har avtagit kraftigt. Är rädd att jag har fått MA.  Ser att testerna också blir svagare och svagare. Längst  ner är från idag. Näst högst upp är från 3 jan 

Vad tror ni? 
    Ingen blödning eller så. Vad gör jag nu? Tror väl knappast man får komma in och göra ett vul väl? De säger väl bara åt en att vänta tills man börjar blöda?? 

• Klobibblan
    anasi skrev 2024-01-21 15:55:33 följande:

Hej på er! 

Mina symptom har avtagit kraftigt. Är rädd att jag har fått MA.  Ser att testerna också blir svagare och svagare. Längst  ner är från idag. Näst högst upp är från 3 jan 

Vad tror ni? 
    Ingen blödning eller så. Vad gör jag nu? Tror väl knappast man får komma in och göra ett vul väl? De säger väl bara åt en att vänta tills man börjar blöda?? 
    //

Har ingen erfarenhet av detta, men det är säkert ingen fara. Ring och boka tid hos gyn imorgon så in du göra VUL där. Vissa gynekologer har att man kan boka direkt på 1177 också. 🙏🏼
  • Symetrical
    anasi skrev 2024-01-21 15:55:33 följande:

Hej på er! 

Vad tror ni? 
    //

Testa att spä urinen med lite vatten och ta ett nytt test. Blir det starkare är det bara Hook effect ✊🏼
  • Stedt94

Hej alla!

Jag plussade den 31/12. Med beräknad BF den 6 September. Vi blev glatt överraskade då vi trodde det skulle ta sin lilla tid, men lyckades på första försöket! Detta är vårat första ❤️

Magen har sagt totalt stopp och varit så uppblåst att bara ett par byxor passar mig såhär i vecka 8... illamående och trött så in i (!!). Inskrivning imorgon på BVC, bara digitalt dock. Någon annan som ser fram emot första ultraljudet?

Varit lite nojjig med diverse symtom, men håller alla tummar och tår att allt ska gå bra!

• kajsisen

Hej alla,

Bf 10/9, första barnet Hjärta mycket efterlängtat...

Är jätteglad över graviditeten, men mår såååå dåligt.... illamåande hela dagen.
    Har någon tips på vad som kan underlätta? Köpte åksjuketabletter idag och det har väl varit något bättre men nu är jag så trött att jag knappast fungerar...

ALLA tips välkomnas Cool

• Söndag
    kajsisen skrev 2024-01-22 14:54:01 följande:

Hej alla,

Bf 10/9, första barnet Hjärta mycket efterlängtat...

Är jätteglad över graviditeten, men mår såååå dåligt.... illamåande hela dagen.
    Har någon tips på vad som kan underlätta? Köpte åksjuketabletter idag och det har väl varit något bättre men nu är jag så trött att jag knappast fungerar...

ALLA tips välkomnas Cool

Hoppar in från anman tråd men råder dig att kontakta BVC. jag har haft hg i en graviditet och hemskt illamående/ kräkning ett par gånger om dagen hela graviditeterna med de andra två. De finns bättr medicin än åksjuketablette. och se till att drick mycket 
  • Fjällfärd

BIM var den 20/1 och är alltså nu i vecka 5 (4+2). BF borde vara 28/9 enligt mina beräkningar. Testade svagt positivt 17/1 (BIM-3 och 10 DPO) har först fått en fin stegring, därefter har den planat ut från 20-22/1. Tycker även mina symtom var borta igår 21/1 och känner av de lite smått idag.

Någon annan med liknande erfarenheter? 

• Kiwikiwi

Det är väl så att hcg nivåerna går ner efter ett tag och därför ska man inte fortsätta testa när man fåtr sitt plus, har jag hört (jag är också lätt testberoende, framförallt min förra graviditet).

Jag har bf 29 september så är väääldigt tidigt. Har bokat in ett privat ultraljud i vecka 7, ser att fe varierar väldigt mycket beroende på vart man bor, i Stockholm så erbjuds ju tyvärr inte så mycket om man är under 35 (och NIPT erbjuds väl ingen om kub ser bra ut?).

• Oväntadedrömmen
    Symetrical skrev 2024-01-23 12:02:42 följande:
    Första ul avklarat. Allt såg bra ut med lille bönan ❤️
    Blir nipt om två veckor.
    Men sicken liten räka!  ❤️
    Vad skönt att få kvitto på att allt ser bra ut. ❤️
Svar på tråden Bf September 2024