• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Pico

Missme24: jag förstår dig, är också sjukt orolig!!

men som svar på din fråga om bruna flytningar, jag har haft det i två av mina tre graviditeter. En av dem slutade i MA och den andra blev min lilla son, dvs det behöver inte betyda att det är något fel. Vid MA:t så kom flytningarna redan innan hjärtat slutade slå, så det var säkert inte ett symptom på att något var fel då heller.

men känner du dig så orolig så prata med din barnmorska!! Jag hade möjligheten att få VUL vid båda tillfällena bara för att kontrollera och det hjälper ju ens oro mycket. Håller tummarna för dig ❤️

• Smultron1

Ny här! Plussade 26/1, sista mensen första dag 16/12, så slutet på september bör BF vara, varit till barnmorskan, även gynmott då jag haft ont i magen men där kunde de inte se så mycket än, haft typ molande värk från o till, men nu är de tätare, ska tillbaka till gyn den 14/2 för att se om ärtan har växt.. i V 7+5 nu. Men haft bruna flytningar vid 2 tillfällen, idag kom det ljusrött blod på pappret när jag torka mig..  orolig konstant för MF. Detta är min första graviditet.. hade illamående v 6, men inget denna vecka, bara ömma bröstvårtor och avsmak för mat. 

• Symetrical

Det är så intressant att läsa om hur olika allas graviditeter är så här pass tidigt! ☺️ Jag är också konstant illamående, yr och matt i kroppen. Huvudvärk då och då, men mindre nu än i början. Fick en ny medicin som heter Xonvea och den har verkligen hjälpt mig mot illamåendet. Det ligger fortfarande där i bakgrunden, men jag är inte längre på gränsen att spy 24/7 🙏🏼

Var på nipt igår och blev flyttad från v 10+4 till 10+5. Skönt när det är åt det hållet! 😅 I övrigt såg allt bra ut med det lilla miraklet, så nu väntar vi bara på provsvaren som kommer inom 10 arbetsdagar.

• Fjällfärd
    Symetrical skrev 2024-02-08 07:44:21 följande:

Det är så intressant att läsa om hur olika allas graviditeter är så här pass tidigt! ☺️ Jag är också konstant illamående, yr och matt i kroppen. Huvudvärk då och då, men mindre nu än i början. Fick en ny medicin som heter Xonvea och den har verkligen hjälpt mig mot illamåendet. Det ligger fortfarande där i bakgrunden, men jag är inte längre på gränsen att spy 24/7 🙏🏼

Var på nipt igår och blev flyttad från v 10+4 till 10+5. Skönt när det är åt det hållet! 😅 I övrigt såg allt bra ut med det lilla miraklet, så nu väntar vi bara på provsvaren som kommer inom 10 arbetsdagar.

Åh grattis, kul med ultraljud! Men tråkigt att du har mått så dåligt.
  • Smultron1

Men det här med blödning alltså... nu har jag blödigt  typ 1 matsked vid 3 olika tillfällen sen igår kväll, alltså sammanlagt 3 matskedar. Är såå orolig. 

• Kiwikiwi
    Smultron1 skrev 2024-02-08 15:34:22 följande:

Men det här med blödning alltså... nu har jag blödigt  typ 1 matsked vid 3 olika tillfällen sen igår kväll, alltså sammanlagt 3 matskedar. Är såå orolig. 

Jag har också börjat blöda 😭 men lite mer än dig, är klumpar i blodet också. Så ledsen 💔
  • Smultron1
    Kiwikiwi skrev 2024-02-08 15:43:31 följande:
    Jag har också börjat blöda 😭 men lite mer än dig, är klumpar i blodet också. Så ledsen 💔
    Åh nej.. hoppas det inte är någonting fel, varken för dig eller mig! Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7
  • Kiwikiwi
    Smultron1 skrev 2024-02-08 18:28:35 följande:
    Åh nej.. hoppas det inte är någonting fel, varken för dig eller mig! Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7
    6+5 😟
  • Symetrical
    Smultron1 skrev 2024-02-08 15:34:22 följande:

Kiwikiwi skrev 2024-02-08 15:43:31 följande:

Hur går det för er, tjejer? ❤️✊🏼
  • Oväntadedrömmen

Smultron1 och kiwikiwi:
    Min förra graviditet blödde jag lite då och då. Tyvärr minns jag inte hur mycket, då det är 16 år sedan. Men jag minns stressen och paniken.
    Håller tummarna för er 🌷

Svar på tråden Bf September 2024