• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Symetrical
    Hannis1983 skrev 2024-02-29 15:44:14 följande:
    En gång pojkmamma alltid pojkmamma? Känner igen mig ❤️
    Men lite så faktiskt! Sen att jag själv alltid varit ganska grabbig gör säkert att det känns mer naturligt med pojkar med. Tycker att de är lättare att förstå sig på, är liksom mer raka rör! 😂❤️
  • Hannis1983
    Symetrical skrev 2024-02-29 18:06:46 följande:
    Men lite så faktiskt! Sen att jag själv alltid varit ganska grabbig gör säkert att det känns mer naturligt med pojkar med. Tycker att de är lättare att förstå sig på, är liksom mer raka rör! 😂❤️
    Samma här, kommer få en chock om det är en tjej i magen denna gång om allt går vägen 💓
  • anasi

Nu har vi varit på UL 😍
    Allt såg bra ut, det var en rörlig och pigg liten krabat! 
    Tycker inte vi fick nån bra bild på nubben. Lite lite på video. Bifogar här för den som vill gissa 😂
  • Oväntadedrömmen

Ni som har haft ul redan, tecknade ni gravidförsäkring innan?

Jag kom på att jag måste teckna en snabbt nu och betala innan måndagens ul. 🙂

• Platysma

Har inte tecknat, såg att länsförsäkringars inte gäller förrän från v 15. Ändå värt att teckna på förhand? 🤔

Oväntadedrömmen skrev 2024-03-07 10:09:34 följande:

Ni som har haft ul redan, tecknade ni gravidförsäkring innan?

Jag kom på att jag måste teckna en snabbt nu och betala innan måndagens ul. 🙂

• Oväntadedrömmen
    Platysma skrev 2024-03-07 11:34:34 följande:

Har inte tecknat, såg att länsförsäkringars inte gäller förrän från v 15. Ändå värt att teckna på förhand? 🤔

Ja, har du betalt försäkringen gäller den från vecka 15. Men ser de t.ex ett hjärtfel på ultraljudet så har du ändå en försäkring. 
    Annars kommer hjärtfelet avskrivas från försäkringen. Så lika bra att ha betalat och gjort klart det. 🙃
  • Platysma

Åhh jag förstår. Tack! Ska betala innan mitt UL vecka 13 🤞

Oväntadedrömmen skrev 2024-03-07 15:23:09 följande:
    Ja, har du betalt försäkringen gäller den från vecka 15. Men ser de t.ex ett hjärtfel på ultraljudet så har du ändå en försäkring. 
    Annars kommer hjärtfelet avskrivas från försäkringen. Så lika bra att ha betalat och gjort klart det. 🙃
  • DrömlivetiHD

Hur mår ni mamas? 😊 

Jag mår betydligt bättre nu i trimester 2 🙏 Behöver fortfarande sova lite mer än innan graviditeten dock. Och den senaste veckan har jag börjat få en del växtvärk/drag i ligamenten. 

På måndag ska jag berätta på jobbet då det börjar bli svårt att dölja magen 😊

• s428
    Neeej nu ger jag upp! har suttit och försökt förstå mig på nub-teroin men jag förstår inte alls. Vore kul om någon kunde tyda och våga sig på en gissning för att se om det stämmer när det väl är dags i september 😄

Svar på tråden Bf September 2024