• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-25 09:33:39 följande:

Vi har varit hos läkaren, igen, idag och nu blir det fostervattensprov nästa här. Hoppas på att väntan blir kort och att allt ser bra ut. 

Nu tänkte jag sålänge om någon här inne var bra på det här 

med att avgöra kön på ultraljud om ni ville gissa? Lite kul ska vi väl ändå ha? 

Skönt ändå att ni får ett ?slutgiltigt svar direkt? på det sättet tänker jag, har ni fått en tid för provet? 

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-25 09:38:51 följande:

Fy va otäckt! Förstår att du blir nervös!!! Med min andra grabb fick jag en blödning i v.15 - han är
    elva nu och hur frisk som helst. Min syster fick också en rejäl blödning nu sista graviditeten, jag tror i vecka 16, och det är också en helt frisk grabb. summan är att det ofta inte betyder nånting - det är ju massa saker som ska växa och töjas och få plats på samma lilla yta. Tror det kommer gå kanon! ❤️

Jo, mest troligt är det väl just så - en random blödning som inte resulterar i något tråkigt. Men svårt att släppa än så länge i alla fall, hoppas att det är lugnt någon vecka nu så kanske det känns bättre igen.. 🤞 Nu skulle jag bara vilja göra ultraljud 24/7 - hur nu det skulle hjälpa 😅
  • Idasofia84

Ja. bara jag klarar mig ifrån den jävla missfallsrisken så känns det bra att det blir svart på vitt sen.
    det var en liten film, men den verkar inte gå att ladda upp? ska prova att lägga in lite screenshots istället.. 

• BaraVara55

Skönt att slippa vänta på NIPT igen även om de bästa såklart hade varit att få svar på de som ni faktiskt gjorde. Men fostervattenprov är ju ännu mer noggrant än NIPT så de kan ju vara skönt om ni var oroliga rör något ärftligt. 

Jag har gjort fyra moderkaksprov under de senaste 2åren och de har gått bra, risken är så miniminimal. Veg du hur länge du behöver vänta på svar från fosteevattenprov? 

• BaraVara55

Vi har fått alla svar från våra prover och allt ser normalt ut. De är så svårt att ta in när man varit med om de motsatta och varit så inställd på att de skulle vara samma sak igen. 
    Vi gjorde ett tidigt vul för att se om de var ett hjärta men jag tyckte bara att de var jobbigt med ultraljud och ville försöka ha distans eftersom jag trodde jag skulle förlora ytterligare en gaviditet. Så jag försökte att inte titta så mycket och ville bara att de skulle vara över. Inte kalla de bebis, bara foster eller graviditet. 

Men nu verkar de positivt. Jag har en bebis i magen och i nästa vecka ska vi på ultraljud och jag är 100% säker att tårarna kommer spruta.
    Nu ska jag börja längta och våga hoppas! Kanske köpa något bebis. Kanske fundera på hur jag vill dokumentera graviditeten.. 

• Idasofia84

Åh va härligt att höra. Jag är heller ff inte inställd på att allt är bra. Även när jag ligger med UL dosan på magen och ser hur hen sprattlar har jag svårt att fatta att jag är gravid och än mindre att jag är i vecka 16! Tror jag behöver börja känna sparkar. Då kanske? 

De gjorde fostervattensprov på mig redan idag efter dateringsultraljudet. Allt såg ändå tipptopp ut på ultraljudet så jag tänker nu att jag borde få tillbaka ett positivt testsvar. Nu ska jag bara vila nästkommande dagar och be små böner att jag inte råkar ut för att vara den där förbenade procenten? 
    vi ska räkna med att vänta 7-10 dagar på svar men läkaren sa att det även kunde va något kortare. Tänker att jag kommer att få det under nästa vecka. 

• Symetrical
    Idasofia84 skrev 2024-03-25 10:37:26 följande:

Ja. bara jag klarar mig ifrån den jävla missfallsrisken så känns det bra att det blir svart på vitt sen.
    det var en liten film, men den verkar inte gå att ladda upp? ska prova att lägga in lite screenshots istället.. 

//

Tyvärr ingen nubbe på någon av de screenshotsen. Testa igen! 😄
  • BaraVara55

Redan idag alltså! Det var ju snabbt, håller tummarna för ett glädjande besked nästa vecka! 
    Vila och häng i soffan hela dagen och imorgon också, hoppas du har någon som kan passa upp på dig med :) 

Efter mitt senaste prov var jag hemma från jobbet för att vila, då hade vi hantverkare här som tittade in och frågade om jag ville ha något med jämnamellanrum. Fint :) 

Känns skönt att jag inte är ensam med att känna så då, kanske är sparkar som behövs för att de ska kännas "på riktigt" 😃

• Idasofia84

Jag har tagit ledigt hela veckan, faktiskt.. så jag ligger pall några dagar och sen tänker jag att jag ska odla sakta och försiktigt inför våren. Inget ansträngande. Mannen har bakat en gigantisk smörgåstårta (mitt främsta sug för tillfälllet) idag så att jag kan äta den morgon, lunch och kväll ett par dagar och inte behöver tänka på nåt så jag lever lyxliv. 😉

Svar på tråden Bf September 2024