• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Platysma

Mina blödningar har fortsatt, men nu senaste dagarna bara bruna blödningar/flytningar som lätt mens typ. BM var inte särskilt orolig och de hade heller inga läkartider nu i veckan, så jag gick på ett privat UL för att få känna lite lugn och ro nu under påskhelgen. 

Hon sprattlade runt där inne till synes obrydd om ?mina problem?. Ultraljudsteknikern hittade vad som såg ut att vara blödningskällan, ett litet hematom utanför fostersäcken som inte såg ut som nåt stort problem. Annars såg allt bra ut. 🤞

• BaraVara55

Vad bra att du kollade upp det och att bebis mår bra! Hoppas det slutar blöda också men skönt att veta möjlig orsak och att de såg bra ut. <3

Hur går det för dig @Idasofia84? Har du fått svar? :) 

• Platysma

Kom hit för att fråga samma sak! 😊

BaraVara55 skrev 2024-04-02 21:48:43 följande:

Hur går det för dig @Idasofia84? Har du fått svar? :) 

• Platysma

Hur har ni det allihopa? Ni som har BF i början av september har snart RUL va? 😊

Jag räknar ner till v 22. Fortsätter blöda men bebisen verkar må fint, vore så skönt att vara kopplad till förlossningen istället för att ränna på gynakuten stup i kvarten. 😅

• Eurotamandua

Platys­ma, 

Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra

• BaraVara55
    Eurotamandua skrev 2024-04-07 22:57:17 följande:

Platys­ma, 

Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra

Hur gick det i tisdags? 😊

Jag ska på UL på mån och tänkte också ta reda på kön om allt ser bra ut. Då är jag i v 17, och nu verkar illamåendet äntligen släppt men dessvärre ersatts av foglossning. 
    Någon som har tips på hur de kan mildras? Går de över? 
  • Jeessiiie

Var på rutinultraljud igår fredags 12/4. mitt första barn, barnmorskan kollade igenom allt. säger att saker ser bra ut. tills precis innan ultraljudet är klart. då nämner hon att barnet har klumpfot, jag är nog fortfarande chockad över svaret. 
    ska tillbaka på ultraljud på tisdag, hos en läkare denna gång. där blir det inskrivninh till barnortopeden och massa information. 
    någon som har erfarenhet av klumpfot som kan berätta lite! känns som dom närmaste 4-5 åren kommer bli väldigt jobbiga med sjukhusturer varje vecka. Tar nog lite tid att smälta Detta. 

• anasi

Hej på er!

Vi var på Rutinultraljud igår, och det är en liten flicka i magen! :D

Efter 3 pojkar får vi nu en liten tjej, det känns fantastiskt roligt!

• Klobibblan
    anasi skrev 2024-04-16 20:24:07 följande:

Hej på er!

Vi var på Rutinultraljud igår, och det är en liten flicka i magen! :D

Efter 3 pojkar får vi nu en liten tjej, det känns fantastiskt roligt!

Vad roligt, grattis! Vi fick reda på könet idag (är i v. 20) och vi väntar en liten pojk! 😄 Första barnet.
  • Platysma
    Jeessiiie skrev 2024-04-13 11:08:02 följande:

Var på rutinultraljud igår fredags 12/4. mitt första barn, barnmorskan kollade igenom allt. säger att saker ser bra ut. tills precis innan ultraljudet är klart. då nämner hon att barnet har klumpfot, jag är nog fortfarande chockad över svaret. 
    ska tillbaka på ultraljud på tisdag, hos en läkare denna gång. där blir det inskrivninh till barnortopeden och massa information. 
    någon som har erfarenhet av klumpfot som kan berätta lite! känns som dom närmaste 4-5 åren kommer bli väldigt jobbiga med sjukhusturer varje vecka. Tar nog lite tid att smälta Detta. 

Åh, förstår att det var ett svårt besked att få. Känns som att vi alla går och väntar på RUL för att bara få höra att allt är bra - och skulle nog inte känna mig rustad att höra något annat heller.. Har ni varit på uppföljningsultealjud nu? Fått mer info? Hur känns det? Ta hand om er!
Svar på tråden Bf September 2024