• anasi

Bf September 2024

Hej på er allihop! Hoppar in som ny här i tråden

Stort grattis till alla som har plussat! :)

Själv har jag BF 4 september, går in i vecka 7 imorgon. 

Detta är fjärde barnet för oss, och det var verkligen inte planerat. hade s*x en vecka innan ÄL, och tog dessutom ett akut p-piller andra dagen efter. Men ändå plussade jag några veckor senare. 

Vi är båda förvirrade, osäkra. våra bar är 12, 10 och 8, så det blir en liten sladdis för vår del. Det här med att börja om igen, när man äntligen börjat återfå lite frihet, kunnat börja göra saker med barnen enklar. Ingenting har vi kvar heller. Har gett bort ALLT eftersom vi inte tänkte vi skulle ha fler. 

Just fjärde barnet känns klurigt. Vi måste ha ny bil med plats för fler. Har precis köpt ny bil.... Vi bor för litet, alla tre pojkar delar rum. Inte råd att köpa hus än.

Samtidigt så är ett liv ett liv, kan inte tänka mig att ta bort det. Gjort det en gång och har aldrig förlåtit mig själv för det. Vill inte gå igenom det igen. 

Jag känner sorg över att inte bara få glädjas över det här som borde vara ett glädjebesked. Finns det några fler här som har 3+ barn sen innan? Hur tänker och känner ni?

Vi har inte berättat för någon ännu, vi vet att våra föräldrar kommer vara väldigt emot..

bortsett från allt det, så mår jag ganska illa. extremt svullen mage (svårt att dölja från barnen och jobbet) otroligt ömma bröst. KONSTANT  molvärk, känns som det växer så det knakar. men illamåendet är värst

• anasi
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-12 16:06:40 följande:

Någon som känner att vi kan hoppa över till en hemlig grupp på FB istället? Svårt att hålla reda på alla här i tråden när vi blir fler och fler 😊

Jag är gärna med i en FB grupp! känns så mycket enklare. så länge den är hemlig så ser ju ingen utomstående.
  • anasi

hej på er!

Hur mår alla?

Vi har landat i beslut att  genomföra denna graviditet. Trots alla praktiska dilemman. Det kommer bli tufft med 4 barn, men jag kan inte tänka mig en annan lösning.

Igår var jag på inskrivningssamtal hos BM. Kanske för att det är fjärde barnet, men kändes lite som slöseri med tid! lite prat om droger, alkohol och nikotin, och lite information. Fick lite känslan av " kom tillbaka om några veckor så får vi se om du fortfarande är gravid".

Fick en ny tid till slutet av februari och en tid för UL 5 mars. Känns långt bort! 

Nu kommer ju oron också att något ska gå fel. (4 missfall i bagaget, de flesta i vecka 7-9) Går in i vecka 8 imorgon, 

Molvärk nästan konstant, uppblåst. illamående. Värst på morgonen och kvällarna. INGEN aptit. lever på knäckemackor och citrusfrukter mest :P

• anasi

Hej på er! 

Mina symptom har avtagit kraftigt. Är rädd att jag har fått MA.  Ser att testerna också blir svagare och svagare. Längst  ner är från idag. Näst högst upp är från 3 jan 

Vad tror ni? 
    Ingen blödning eller så. Vad gör jag nu? Tror väl knappast man får komma in och göra ett vul väl? De säger väl bara åt en att vänta tills man börjar blöda?? 

• anasi

Hej på er!
    Liten uppdatering från mig.
    Idag kom min Angel sound Doppler (köpte begagnad) och vi har lyckats lyssna på vindruvans hjärtljud 🤩
    Brorsorna fick också lyssna med stor förväntan. 
    Oj så mycket lugnare jag känner mig när jag vet att det finns hjärtslag!

Imorgon ska jag på mitt andra barnmorskebesök. 
    Vecka 11+6 imorgon! 

Har berättat på jobbet då jag redan har en tydlig mage, går inte att dölja längre 🙈

Apropå järntabletter. Jag äter järntabletter kontinuerligt, alltid, eftersom jag har haft mycket problem med både järnbrist och lågt Hb. Men jag tål inte vanliga järntabletter, spyr av dom och har alltid gjort. De enda jag tål är veganska, min mamma köper dom åt mig i Finland. Annars har jag fått järn intravenöst tidigare.

• anasi
    Symetrical skrev 2024-02-27 18:03:45 följande:
    Den syns väldigt väl! Och japp, såvida det inte är en väldigt missvisande bild är det definitivt en liten flicka 🥰

Åh nu blir jag nyfiken! Kan du inte berätta mer hur du ser det? 

Jag ser inte ens nubben ju! :P

Vi ska på UL tisdag nästa vecka, hoppas vi får en bra bild då!

Har tre pojkar här hemma. Är inställd på en pojk till, men kanske kanske blir det en liten flicka? :) 

• anasi
    Symetrical skrev 2024-02-28 07:15:40 följande:
    Spännande! 😀 Jag har ul idag, så får se om jag ser könet då. Blir nog svårt att undvika 😆 Vi har också tre pojkar sen innan, så är också fullständigt inställd på en till 🥰

Nubben är vid de övre strecket jag ritat ut och ryggraden är det undre strecket. Man kollar vinkeln på nubben i förhållande till ryggraden genom att dra ett streck genom urinblåsan. Är vinkeln över 30 grader är det en pojke och under 30 en flicka 😊 Dock kan ju vissa bilder luras lite, varför det är bra om man har flera stycken och allra bäst om man får en film!
    (Hoppas att det är okej att jag lånade din bild Drömlivet..? 😅)

Åh, berätta hur det gick på UL!

tisdag känns sååååå långt bort, fast det egentligen är kort :P

Nu har jag verkligen snöat in mig på nub-teorin!Tungan ute sökte på det på tiktok och finns hur mycket som helst!

denna veckan berättade jag på jobbet, fast många hade redan gissat eftersom jag redan har orimligt stor mage för att bara vara i vecka 14!

• anasi

Nu har vi varit på UL 😍
    Allt såg bra ut, det var en rörlig och pigg liten krabat! 
    Tycker inte vi fick nån bra bild på nubben. Lite lite på video. Bifogar här för den som vill gissa 😂
  • anasi

Hej på er!

Vi var på Rutinultraljud igår, och det är en liten flicka i magen! :D

Efter 3 pojkar får vi nu en liten tjej, det känns fantastiskt roligt!

Svar på tråden Bf September 2024