Inlägg från: Idasofia84 |Visa alla inlägg
  • Idasofia84

Bf September 2024

Hej alla! 

jag väntar mitt tredje barn med en ny man (mina andra är 14 & 11) med bf 12/9.
    va roligt att hitta en grupp som är i jämn takt med oss! 

vi väntar som bäst på resultat från nipt som vi tog för 10 dagar sen. Är det någon av er som har gjort nipt-test nyligen? Hur länge fick ni vänta? Eller är det rent av någon som väntat längre än oss här kanske? 

• Idasofia84

Hej alla! 

jag väntar mitt tredje barn med en ny man (mina andra är 14 & 11) med bf 12/9.
    va roligt att hitta en grupp som är i jämn takt med oss! 

vi väntar som bäst på resultat från nipt som vi tog för 10 dagar sen. Är det någon av er som har gjort nipt-test nyligen? Hur länge fick ni vänta? Eller är det rent av någon som väntat längre än oss här kanske? 

• Idasofia84

Jag har ff inte fått något svar. Dag 14 idag.. sjuk jävla jobbig väntan. i mitt landsting (Blekinge) blir man erbjuden nipt gratis när man är över 35 (tror jag)? Så jag har egentligen inget mer än min ålder som indikerar att jag skulle behöva ett - men jag tänker på alla de som väntar på svar efter ett dåligt kub-resultat. Förstår inte hur ni pallar? Fruktansvärda dagar när man inte får svar,

• Idasofia84

Va härligt att det ser bra ut för er! Vi väntar ff på den förbannade nipten - men i väntans tider passade min man igår på att skaffa en doppler.. efter ett tags runtlyssnande så hittade vi hjärtljuden. Känner mig lite lugnare efter det iaf. Och ikväll hittade jag dem direkt och kunde spela för storasyskonen. Kvällsunderhållning! 

• Idasofia84

Idag kontaktade vi karolinska själva. Det visade sig att de hade skickat svar till min läkare redan i onsdags - men av någon anledning har det stannat där.. Då skrev jag ett väldigt arg meddelande till min bm som ringde upp efter någon timme. Visade sig att läkaren inte jobbat denna veckan (vet inte varför) men att bm själv kontaktat karolinska och fått svaret att vårt NIPT inte gick att analysera. Nu ville hon att jag kom in till läkaren på måndag morgon för ny remiss? men nu är jag ju i vecka 16! Tre veckors väntan till så är jag ju i vecka 19. Är såååå trött på denna resan nu. Någon annan som varit i liknande sits? 

• Idasofia84

Gud va härligt för er! Jag tror att när (om) vi väl får ett lugnande svar så kommer jag ramla i en hög och behöva vila upp mig efter denna persen?

Nja, jag funderar på vad jag ska försöka kräva. Är livrädd för att få missfall om jag ber om moderkaksprov eller fostervattenprov? med vår tur (va det verkar) hör vi väl till procenten  
    men jag ska till vår läkare när hon kommer på måndag morgon. Ska se till att få någon form av besked under nästa vecka. På onsdag ska vi också på dateringsultraljud (SENT vad jag har förstått) och jag tänker att jag kanske kan be att de kollar extra på nackspalt och sådär... vi får väl se. 

• Idasofia84

Vi har varit hos läkaren, igen, idag och nu blir det fostervattensprov nästa här. Hoppas på att väntan blir kort och att allt ser bra ut. 

Nu tänkte jag sålänge om någon här inne var bra på det här 

med att avgöra kön på ultraljud om ni ville gissa? Lite kul ska vi väl ändå ha? 

• Idasofia84

Igår morse vaknade jag och blödde kanske en espressokopp med färskt blod. Aldrig blött under graviditet förut så kändes inget vidare. Gynakuten bad mig komma in för kontroll, och lillkompisen sprattlade på obrytt därinne. Hade lite hög snabbsänka men de kunde inte hitta blödningskällan eftersom jag slutat blöda vid undersökningen. Hoppas hoppas att allt är okej därinne. 🤞 I v14 nu och efter bra KUB o NIPT hade jag nog lite räknat hem detta? 🥹

Fy va otäckt! Förstår att du blir nervös!!! Med min andra grabb fick jag en blödning i v.15 - han är
    elva nu och hur frisk som helst. Min syster fick också en rejäl blödning nu sista graviditeten, jag tror i vecka 16, och det är också en helt frisk grabb. summan är att det ofta inte betyder nånting - det är ju massa saker som ska växa och töjas och få plats på samma lilla yta. Tror det kommer gå kanon! ❤️

• Idasofia84

Ja. bara jag klarar mig ifrån den jävla missfallsrisken så känns det bra att det blir svart på vitt sen.
    det var en liten film, men den verkar inte gå att ladda upp? ska prova att lägga in lite screenshots istället.. 

• Idasofia84

Åh va härligt att höra. Jag är heller ff inte inställd på att allt är bra. Även när jag ligger med UL dosan på magen och ser hur hen sprattlar har jag svårt att fatta att jag är gravid och än mindre att jag är i vecka 16! Tror jag behöver börja känna sparkar. Då kanske? 

De gjorde fostervattensprov på mig redan idag efter dateringsultraljudet. Allt såg ändå tipptopp ut på ultraljudet så jag tänker nu att jag borde få tillbaka ett positivt testsvar. Nu ska jag bara vila nästkommande dagar och be små böner att jag inte råkar ut för att vara den där förbenade procenten? 
    vi ska räkna med att vänta 7-10 dagar på svar men läkaren sa att det även kunde va något kortare. Tänker att jag kommer att få det under nästa vecka. 

• Idasofia84

Jag har tagit ledigt hela veckan, faktiskt.. så jag ligger pall några dagar och sen tänker jag att jag ska odla sakta och försiktigt inför våren. Inget ansträngande. Mannen har bakat en gigantisk smörgåstårta (mitt främsta sug för tillfälllet) idag så att jag kan äta den morgon, lunch och kväll ett par dagar och inte behöver tänka på nåt så jag lever lyxliv. 😉

Svar på tråden Bf September 2024