• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (Masa)
    EFW skrev 2024-02-24 07:53:10 följande:
    Så bra av dig att kunna vänta, jag vet inte om jag hade klarat det 😊 Jag har alltid testat mycket innan 😅

Hoppas det är växtvärk och inte mens verk 😍🤞

Har testat så många gånger senaste åren att jag verkligen inte vågar testa den här gången 😅 

Hade pytterlitet bruna/ ljus blod flytningar igår Kväll är livrädd hoppas att det är implantations blödning eller va det kallas och inte mensen 😅. 

Min mens berkänas komma imorgon hoppas att den håller sig borta. Är på ruvdag 11 vill verkligen testa men vågar inte 🙈 

• Anonym (Masa)
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-25 18:45:25 följande:

Jag är helt darrig, jag tog just ett Clearblue digital pga att jag tyckte att jag kunde ana kanske kanske ett streck när jag testade med RFSU imorse. Gravid 2-3 veckor stod det!! Jag har tagit så ofattbart många graviditetstester sista 2åren (de väller ut ur alla lådor här hemma) och det har inte blivit positivt en enda gång tidigare. 

Omg stort grattis!! 😍😍 
    Vi hade återföring samma dag så ska kanske också våga testa snart! visst hade du testdag 28/2? Min var 5/3
  • Razorcrest
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-25 18:45:25 följande:

Jag är helt darrig, jag tog just ett Clearblue digital pga att jag tyckte att jag kunde ana kanske kanske ett streck när jag testade med RFSU imorse. Gravid 2-3 veckor stod det!! Jag har tagit så ofattbart många graviditetstester sista 2åren (de väller ut ur alla lådor här hemma) och det har inte blivit positivt en enda gång tidigare. 

Wohoo! Så roligt! Stort grattis! Hjärta
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-02-25 19:41:27 följande:
    Åh, jag förstår att det känns skönt att mensen har kommit! Gläds över att du kommer vidare i nästa fas, måste kännas så bra Hjärta  Jag har lite dålig koll på Provera, är det för att hjälpa till med ägglossningen? BM ville inte ens gå in på återföringsprocessen i onsdags efter äggplocket, vilket kändes lite illabådande.

Jag har ansträngt mig så för att inte googla sönder varför det var så otroligt många äggblåsor som var tomma, det måste varit klart över hälften, och vad det betyder för våra prognoser. Det har hjälpt lite att unna sig att äta och dricka gott... Jobbar hårt med mig själv att jag inte ska ta ut någon besvikelse i förskott, samtidigt som försvarsmekanismen gör att jag stålsätter mig på att de ringer imorgon och meddelar att det inte blir något till frysen. Tror nog att jag har upprepat "det är bara en testomgång" tusen gånger för mig själv de gångna dagarna. I övrigt är jag fortfarande svullen om magen och känner mig väldigt gasig, haha. Det har gett upphov till en hel del skratt här hemma! Läste att det kunde ta två veckor innan symptomen av stimuleringen går över, men hoppas det ska gå snabbare så jag kan börja ha mina vanliga kläder igen!
    Provera tar jag för att "tvinga" fram en blödning :) Så jag tar dem för att sedan ta Letrozol för att få till en ägglossning. Mycket mediciner blir det haha... Men om jag räknat rätt borde återföring bli cirka 2 april :)

Åh, tror inte det behöver vara illabådande Hjärta Om jag tolkar anteckningarna i min journal rätt så bestämde läkaren en plan när hon fått resultatet av äggplocket en vecka efter. Då kommer du få en personlig plan skickad till dig via post. Så det är inget du behöver oroa dig för än Hjärta

Förstår helt och hållet hur du känner. Det är omöjligt att sluta att tänka och googla. Är du säker på hur många blåsor du hade under plocket? Till mig sa de att de såg minst 17 st på sista ultraljudet men i min journal står det fanns 15 äggblåsor med 14 ägg. Så det kan nog diffa en del mellan UL och verkligheten sen. Skönt att ni har kunnat unna er lite gott och skratta lite åt denna märkliga situation :)
  • Chrystal

Anonym(hoppochförtvivlan) - STORT stort grattis, kan föreställa mig hur ofattbart och lyckan efter 2år med negativa test !!!

LinneaWookie-  wow 21 mm och 27äggblåsor, håller alla tummarna för dig imorn på äggplock att de får ut alla äggblåsor med ägg i!

Jag är på sprutdag 8 och gjort ultraljud nr 2 idag.
    Jag hade 15 äggblåsor på 10-14 mm, och 14 äggblåsor på 6-9mm. Den största sa de va 14,5 mm och några mindre. Så från 16 äggblåsor då som jag förstod det som till minst 29?. Har ultraljud 3 på onsdag. Läkaren sa att det blir äggplock på fredag och ev frys och återföring nästa cykel då risk för överstimulering men de ville inte ändra på medicinerna och sa det kan bli återföring nästa vecka. Känner mig orolig men kan ju bara lita på deras erfarenheter. 

Läkaren sa at om de bli total frys, så får bortfalls blödning 2 veckor efter äggplock och kan räkna isf med återföring 6 veckor efter äggplock, kan någon förklara hur man tänker?

• Anonym (HoppOchFörtvivlan)

Tack alla! Jag testade med clearblue idag igen och fortsatt 2-3v och det känns ju rimligt i och med 2v idag sedan äggplocket. Nu gäller det att inget ändras före den riktiga testdagen som är nu på onsdag 28/2. Som ni vet vågar man inte ta något för säkert. 

• LinneaWookie

Äggplocket är klart! Skönt var det då inte, men för mig denna gång var det inte nålarna som kändes utan när de behövde bända/trycka ner livmodern för att komma åt äggstockarna.
    Men nu är det över. Världens mysigaste och bästa personal Hjärta
    De fick ut 7 mogna ägg vilket är ganska lite med tanke på att det var så många äggblåsor, men bättre än inga alls!
    Imorgon ringer de och berättar hur många som blev befruktade.
    Det blir totalfrys pga risk för överstimulering även efter men det känns ganska bra faktiskt.

• Anonym (Masa)

Jag har fått lite brunt/blod och mensvärk. Jag tror att det är kört för mig. 
    Det är ruvardag 12 idag. Känner mig ledsen ena stunden har jag hoppet. Andra stunden är jag helt förstörd och ledsen. 

Så skrämmande att behöva titta varje gång man torkar för o se om det kommit nått färg. 
    Sista dagar har varit som jobbigast för mig. Jag har inte mått så här tidigare i mitt liv. Det är tufft. 
    Sprutorna och äggplock  det hela är smidig process. Men dagarna efter är riktigt jobbiga med oro och osäkerhet.
    Vill verkligen sova och vakna se allt är över. 

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-02-27 10:49:12 följande:

Äggplocket är klart! Skönt var det då inte, men för mig denna gång var det inte nålarna som kändes utan när de behövde bända/trycka ner livmodern för att komma åt äggstockarna.
    Men nu är det över. Världens mysigaste och bästa personal Hjärta
    De fick ut 7 mogna ägg vilket är ganska lite med tanke på att det var så många äggblåsor, men bättre än inga alls!
    Imorgon ringer de och berättar hur många som blev befruktade.
    Det blir totalfrys pga risk för överstimulering även efter men det känns ganska bra faktiskt.

Så skönt att det gick bra! 😊 Håller tummarna för att det är riktiga guldägg!! ❤️
  • EFW
    Anonym (Masa) skrev 2024-02-27 22:48:49 följande:

Jag har fått lite brunt/blod och mensvärk. Jag tror att det är kört för mig. 
    Det är ruvardag 12 idag. Känner mig ledsen ena stunden har jag hoppet. Andra stunden är jag helt förstörd och ledsen. 

Så skrämmande att behöva titta varje gång man torkar för o se om det kommit nått färg. 
    Sista dagar har varit som jobbigast för mig. Jag har inte mått så här tidigare i mitt liv. Det är tufft. 
    Sprutorna och äggplock  det hela är smidig process. Men dagarna efter är riktigt jobbiga med oro och osäkerhet.
    Vill verkligen sova och vakna se allt är över. 

Skickar massa kramar! ❤️ Du kommer klara detta, man får vara leden och svajig och tycka det är jobbigt.
Svar på tråden IVF/ICSI 2024