• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • LinneaWookie
    EmmyLO skrev 2024-02-29 09:41:50 följande:
    Ah, jag fattar! Tänkte på dig häromdagen och blev återigen glad över att de lyssnade på dig. Så himla spännande med 2 april, blir pirrig för din skull! Då har du också en månad av fri hopp och lek! Hjärta Känns det som att du lite grann kan vila i det?

Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Hjärta Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.
    Åhhhh så skönt! Vilken bra nyhet Solig
    Grattis!
  • LMSM

hej alla, jag har tidigare hängt i tråden med IVF 2023 men kanske dags att hoppa in här också.

Vi startade vår första IVF i februari 2023 och har nu precis hunnit göra vår femte behandling med äggplock i tidags 26/2

IVF 1 korta metoden Gonal F 375 och fick endast ut 4 ägg 2 befruktade en återföring dag 3 -

IVF 2 Korta metoden Menopour 375 igen eller max 8 ägg men endast 2 befruktade. Återföring dag 3 -

IVF 3 Långa metoden fick en spruta Pamorelin då sprayen var slut i hela landet.
    GonalGF 375 i 14 dagar. 
    14 ägg och 10 befruktade. Var så glad och kliniken bestämde sig för att vänta med återföring tills dag fem. På morgonen dag fem ringde dom och sa att alla embryon utom ett slutat dela sig dag 3 igen och att det som fanns inte gick att sätta in då det var en för tidig blasto. De ville vänta till dag sex för att se om den skulle gå att frysa men den utvecklades inte till en blasocyst.

IVF 4  långa metoden. Jag fick ut 12 äggblåsor i januari 2024.  De ringde dock dagen efter och och sa att inte ett enda av tolv ägg har blivit befruktade. De testade med vanlig IVF och inte ICSI då alla min pojkväns prover varit väldigt bra. 

IVF 5. Startade med spray ganska direkt efter den misslyckade i januari. Hade plock i tisdags och fick ut 12 ägg. Igår ringde de och sa att de befruktat 6 av 9 mogna ägg och vilel vänta till dag fem(söndag) med återföring. Jag blrev doc lite nojjg då jag aldrig fått ngt kvar på dag fem och de ringde idag och sa att 3 stycken hade 4 celler idag, ett hade 3 och ett annat 2. Jag beslöutade mig drf för återföring idag istället då det bara är 3 som är perfekt delade idag. Är det ngn som lcykats med ett fyra celligt på dag 2? 

• BaeA

Är verkligen så tacksam för denna grupp och för dig JohannisenIVF som fick mig att ta prover via Fertilitetsplus. Fick precis svar från kliniken att jag har förhöjda värden på NK-celler och B & T-lym. Samt förhöjt TSH, ligger på 3,3. Gjorde ett test i november och då låg jag på 1,6.

Är det någon som har erfarenhet av förhöjda värden på så kort tid?Känner mig typ lite lättad att ha hittat en pusselbit och att jag litade på magkänslan kring immunförsvaret...

• Razorcrest
    BubblanJ skrev 2024-02-28 18:29:52 följande:
    Ja.. Jag tror kanske att jag hade lite väl lättsam inställning till det då jag tycker dom flesta skrivit att det inte känns alls eller väldigt lite. Kanske att det påverkade lite och gjorde mig oförberedd. Tack❤️

Jaa det verkar så och det känns ju lite som en tröst ändå. Får ha som mantra nu "kvalitet före kvantitet" haha 😊

Hur ligger du till? 
    Ja, det är så svårt att veta vad man ska förvänta sig. Jobbigt när det blir en negativ överraskning. Hoppas du mår bättre idag Hjärta Precis! Det är ju faktiskt det som är det viktigaste :)

Jag är i väntans tider haha. Väntar på nästa mens (borde komma om cirka 3 veckor) för att sedan få göra FET. Känns som evigheter men försöker fylla ut det med roliga grejer som jag inte kan göra sen om jag (förhoppningsvis) blir gravid Solig
  • Razorcrest
    Ah, jag fattar! Tänkte på dig häromdagen och blev återigen glad över att de lyssnade på dig. Så himla spännande med 2 april, blir pirrig för din skull! Då har du också en månad av fri hopp och lek! Hjärta Känns det som att du lite grann kan vila i det?

Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Hjärta Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.
    Åh tack vad du är gullig! Hjärta Det känns verkligen så mycket bättre nu när vi har en plan som jag också känner mig bekväm med och som jag vet fungerar. Även om det såklart känns suuuuperlångt bort nu så försöker jag fokusera lite på annat :) Imorgon åker vi till England över helgen och tror det är precis vad vi behöver. Komma bort lite och bara roa oss.

Åhhh! Det är ju ett toppenresultat! Vad glad jag blir för din skull Hjärta Så skönt att för er nu att veta att ni har ett gäng i frysen och kunna fokusera på det framåt. Fick du veta hur planen ser ut? :)
  • BaeA

Stort grattis, vilken lättnad!!!
  • RH93

Hej. Hoppas det är okej att hoppa in här.

Har precis bokat in ett första läkarbesök för syskonförsök. Har ett barn, drygt 1 år, sedan tidigare som också kom till genom IVF, då bekostat av regionen. Har inte haft preventivmedel sen förlossning, men inte försökt aktivt varje månad heller då jag är rädd att hamna i samma depression som innan jag blev gravid sist.

Vi lyckades på första ET sist- svar till LMSM så va det ett litet 4-celligt embryo på dag 2 :), men fick inga till frysen så blir att börja om med stimulering.

Har hängt i andra trådar här innan jag fick mitt första barn och det va otroligt värdefullt i den tuffa resan man går igenom.

• LMSM
    RH93 skrev 2024-02-29 14:42:29 följande:

Hej. Hoppas det är okej att hoppa in här.

Har precis bokat in ett första läkarbesök för syskonförsök. Har ett barn, drygt 1 år, sedan tidigare som också kom till genom IVF, då bekostat av regionen. Har inte haft preventivmedel sen förlossning, men inte försökt aktivt varje månad heller då jag är rädd att hamna i samma depression som innan jag blev gravid sist.

Vi lyckades på första ET sist- svar till LMSM så va det ett litet 4-celligt embryo på dag 2 :), men fick inga till frysen så blir att börja om med stimulering.

Har hängt i andra trådar här innan jag fick mitt första barn och det va otroligt värdefullt i den tuffa resan man går igenom.

Å tack för svar! jag är i chock. Var precis på återföring och de föreslog två tillbaka!
    de sa att de är förvånade över att det inte gått tidigare för embryona (de två jag fick tillbaka) är superfina och poäng 9.1 av 10. om de inte hade haft min historik amh osv så hade jag aldrig fått två men nu ansåg de chansen för tvillingarna så liten att de ändå tyckte det. Så nu har jag två superfina 4 embryon. 🥰 

hoppas allt går bra och så smärtfritt som möjligt  för dig denna gången också!
  • theremustbeabetterway

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

• Chrystal
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

jag gör min första ivf och tar ut ägg imorn och plan är att göra totalfrys pga överstimulering och ska återföra efter nästa mens  Glad
Svar på tråden IVF/ICSI 2024