Razorcrest skrev 2024-02-25 13:29:35 följande:
Vad skönt att höra att det har gått OK! Ja, väntan efter äggplocket är så himla jobbig. Tycker det varit det värsta hittills i processen. Helt rätt!! Hoppas champagnen smakade bra och att du lyckades koppla bort IVF:n en stund i alla fall :)
Jag mår bra! Fick mens här för några dagar sen (typ 13 dagar efter ÄP). Så det känns skönt att vara inne i nästa fas. Men måste säga att det börjar bli lite tröttsamt att leva utefter sin menscykel hela tiden... Om lite mindre än två veckor ska jag börja med provera :) Hur mår du?
Åh, jag förstår att det känns skönt att mensen har kommit! Gläds över att du kommer vidare i nästa fas, måste kännas så bra
Jag har lite dålig koll på Provera, är det för att hjälpa till med ägglossningen? BM ville inte ens gå in på återföringsprocessen i onsdags efter äggplocket, vilket kändes lite illabådande.
Jag har ansträngt mig så för att inte googla sönder varför det var så otroligt många äggblåsor som var tomma, det måste varit klart över hälften, och vad det betyder för våra prognoser. Det har hjälpt lite att unna sig att äta och dricka gott... Jobbar hårt med mig själv att jag inte ska ta ut någon besvikelse i förskott, samtidigt som försvarsmekanismen gör att jag stålsätter mig på att de ringer imorgon och meddelar att det inte blir något till frysen. Tror nog att jag har upprepat "det är bara en testomgång" tusen gånger för mig själv de gångna dagarna. I övrigt är jag fortfarande svullen om magen och känner mig väldigt gasig, haha. Det har gett upphov till en hel del skratt här hemma! Läste att det kunde ta två veckor innan symptomen av stimuleringen går över, men hoppas det ska gå snabbare så jag kan börja ha mina vanliga kläder igen!