• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-02-29 12:54:25 följande:
    Åh tack vad du är gullig! Hjärta Det känns verkligen så mycket bättre nu när vi har en plan som jag också känner mig bekväm med och som jag vet fungerar. Även om det såklart känns suuuuperlångt bort nu så försöker jag fokusera lite på annat :) Imorgon åker vi till England över helgen och tror det är precis vad vi behöver. Komma bort lite och bara roa oss.

Åhhh! Det är ju ett toppenresultat! Vad glad jag blir för din skull Hjärta Så skönt att för er nu att veta att ni har ett gäng i frysen och kunna fokusera på det framåt. Fick du veta hur planen ser ut? :)
    Jag förstår verkligen det! Behandlingen är ju jobbig som den är, inte minst  väntan, och då känns det extra viktigt att man i all den olidliga väntan är bekväm och tror på nästa steg. Men åh vad härligt med resa till England! Det gör ni helt rätt i, helt rätt att passa på - och så välförtjänt! Hjärta Jag hoppas ni får en toppenresa!

Ja, jag hade verkligen inte vågat hoppas på att få fyra till frysen. Känner mig lättad över att vi i vart fall har några att försöka med innan nästa eventuella äggplock. I och med att jag inte lyckats bli gravid en enda gång så har jag antagit att äggen varit svåra att befrukta eller att det är för dålig äggkvalitet för att de ska utvecklas bra, så jag känner mig helt klart lättad av det skälet också. Jag fick ingen plan, lite oklart varför. BM sa bara att jag skulle höra av mig vid nästa mens vilket beräknas bli i början av april, och att de då ska lägga upp en plan. Jag uppfattade att vi ska göra i naturlig cykel, men läste nu i journalen att det står "FET i modifierad cykel". Fattar inte riktigt, men orkar inte fundera över det i nuläget. Just nu är jag bara glad och blir rörd av att tanken att det finns små embryon av min sambo och mig, haha.
  • EmmyLO

LinneaWookie och BaeA: Tack båda! Hjärta Jag hade verkligen inte väntat mig det, så är så tacksam.

Där ska jag även tacka dig BaeA som tipsade om It Starts with the Egg. Jag tog ju inte Q10 och annat kosttillskott så länge men inbillar mig ändå att det kanske hjälpt lite i vart fall. Läste att ditt TSH gått upp sista månaderna. Bra att du litade på din magkänsla! Jag kan tyvärr väldigt lite om det där, och det här är därför en superlongshot som säkert inte är förklaringen till ökningen. Men jag läste någonstans att fluorintag kan påverka TSH. Jag slutade därför att äta fluortabletter (sorry, tandläkaren) och när jag i ett separat vårdärende några månader senare testade TSH hade det gått ned. 

LinneaWookie, jag håller alla tummarna för dig inför måndag! 

• Razorcrest
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Jag! Jag börjar med Provera nästa vecka (har ingen egen mens) och beräknas göra FET kring påsk :) Så spännande och nervöst! 
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-02-29 16:14:43 följande:
    Jag förstår verkligen det! Behandlingen är ju jobbig som den är, inte minst  väntan, och då känns det extra viktigt att man i all den olidliga väntan är bekväm och tror på nästa steg. Men åh vad härligt med resa till England! Det gör ni helt rätt i, helt rätt att passa på - och så välförtjänt! Hjärta Jag hoppas ni får en toppenresa!

Ja, jag hade verkligen inte vågat hoppas på att få fyra till frysen. Känner mig lättad över att vi i vart fall har några att försöka med innan nästa eventuella äggplock. I och med att jag inte lyckats bli gravid en enda gång så har jag antagit att äggen varit svåra att befrukta eller att det är för dålig äggkvalitet för att de ska utvecklas bra, så jag känner mig helt klart lättad av det skälet också. Jag fick ingen plan, lite oklart varför. BM sa bara att jag skulle höra av mig vid nästa mens vilket beräknas bli i början av april, och att de då ska lägga upp en plan. Jag uppfattade att vi ska göra i naturlig cykel, men läste nu i journalen att det står "FET i modifierad cykel". Fattar inte riktigt, men orkar inte fundera över det i nuläget. Just nu är jag bara glad och blir rörd av att tanken att det finns små embryon av min sambo och mig, haha.
    Ja verkligen, har känt en stor lättnad vilket verkligen kan behövas under processen. Tack så jättemycket! Hjärta Det ska vi :) Hoppas ni också får möjlighet att återhämta er och ha en bra "väntemånad", det behöver vi alla :)

Så himla härligt! Vad skönt att bara kunna njuta av resultatet nu och inte behöva tänka på eventuella fler plock för tillfället. Hoppas ni slipper gå igenom det igen Hjärta Har ingen koll på vad det kan betyda heller, men som du säger får ni veta det tids nog :) Haha ja, känner igen mig. Tänker också på embryona ibland och hoppas att de har det bra. Väldigt märklig, men fin, känsla :)
  • LinneaWookie

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Samma här, min nästa mens bör komma ca 15e mars. Men jag är lite i valet och kvalet då min man hellre vill vänta en månad pga vill "unna barnet att vara född i januari ist för december" men jag känner väl att det kvittar egentligen och är mer otålig och vill köra direkt i nästa cykelRynkar på näsan

Visst att han har kanske en poäng och vi "kan ju välja" men att vänta till slutet av april känns olidligt långt..

Men ja i stort sett är jag i samma sits, hade ÄP i tisdags.
  • EmmyLO

Väntar också på frysåterföring! Har nyligen fått min bortfallsblödning, och mensen är beräknad i början av april, så jag ligger några veckor efter dig :)
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-02-29 16:52:09 följande:
    Ja verkligen, har känt en stor lättnad vilket verkligen kan behövas under processen. Tack så jättemycket! Hjärta Det ska vi :) Hoppas ni också får möjlighet att återhämta er och ha en bra "väntemånad", det behöver vi alla :)

Så himla härligt! Vad skönt att bara kunna njuta av resultatet nu och inte behöva tänka på eventuella fler plock för tillfället. Hoppas ni slipper gå igenom det igen Hjärta Har ingen koll på vad det kan betyda heller, men som du säger får ni veta det tids nog :) Haha ja, känner igen mig. Tänker också på embryona ibland och hoppas att de har det bra. Väldigt märklig, men fin, känsla :)
    Haha, åh blir glad att det inte bara är jag som tycker det känns fint! Hjärta När jag sa det till min sambo, med glädjetårar i ögonen, tittade han bara oförstående på mig, haha. Vet att han också är glad, men han är verkligen inte lika känslomässig som jag och är en superpragmatiker.
  • RH93

LMSM: åh va kul. Håller tummarna för dig, det låter ju ändå lovande med två så fina Glad

• LMSM
    RH93 skrev 2024-02-29 19:01:14 följande:

LMSM: åh va kul. Håller tummarna för dig, det låter ju ändå lovande med två så fina Glad

Å tack ja hoppas verkligen att åtminstone en vill fortsätta utvecklas och fästa men vågar knaopt hoppas efter så många misslyckade försök 😅
  • BubblanJ
    EFW skrev 2024-02-29 06:36:40 följande:
    Ja det är så lätt hänt 😅 Ibland hinner man läsa och ibland så rasslar det in massor i tråden 😊

Ja hon sa att jag svarade bra på dosen och att allt såg fint ut. Fick inte veta hur små de små var så antar att vad som helst kan hända. Men hoppas att det är ägg i de 11 som växt till sig hitills 😍
    Nu ska jag ska fortsätta med samma dos och sedan nytt ull på fredag. Antar att jag får en tid för äggplock då om man inte ska göra ett ul till innan 😁 

När får ni veta hur befruktningen gått? 

Har också glömt att meddela att det är helt ok att ta loratadin under ivf. Har ingen påverkan eller inverkan 😊
    Ja hoppas verkligen det 😍 Blir spännande att höra sen hur UL såg ut imorgon för dig!

Dom sa efter äggplocket igår att ringer dom inte idag så är det positivt och då ska vi komma in på den bokade tiden för återföring imorgon och dom har inte ringt 😍 Är helt pirrig för det men har samtidigt svårt att hoppas för mycket, dom skulle ju potentiellt kunna ringa imorgon bitti också med dåliga nyheter. Kommer nog inte kunna slappna av förrän det är gjort 🙈 Och då börjar nästa oro... 😅

Ah vilken tur, skönt att åtminstone slippa ett lidande utöver den här smärre tortyren vi får genomgå 😁
Svar på tråden IVF/ICSI 2024