• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Razorcrest
    LMSM skrev 2024-03-08 09:22:46 följande:

Å tack för tips ska kolla! 

jag har dock testat fyra olika protokoll redan undrar om det finns fler 😂

korta med 375 gonal f endast fyra ägg två befruktade 

korta med 375 menopour 8 ägg med endast två befruktafe trots ICSI 

långa med 375 gonal f 14 ägg 10 befruktade men ingen som klarade sig till dag fem

långa med 300 gonal F och 150 menopour kombo (trodde verkligen på denna då andra verkar ha fått bra kvalitet med menopour) dock inte en enda befruktat tedtade vanlig ivf på alla 

långa med 375 gonal 4 igen 12 ägg 9 mogna 6 befruktade 13 sprutdagar 

känns Som om menopour gör ngt med mina ägg så de inte allts kan bli befruktade så vet inte om man vågar testa det igen eller om det bara är slumpen.

är också inne på att jag får för hög dos som gör kvaliteten sämre hehe. har tänkt att jag ska säga att jag Max vill ha 300 nu hehe men kanske ngn extra dag. gud vet inte alltså 

är det ngn här med erfarenhet av annat protokoll?
    Har sprutat runt 13 dagar varje gång med långa 

Jag tror också att dosen verkar spela in. Hittade tråden jag läste: 

www.reddit.com/r/IVF/comments/1b8ifi7/low_embryo_quality/

Personen som skrev första kommentaren där bytte till en lägre dos och lyckades då för första gången få blastocyter. Även om just hennes protokoll kanske inte är aktuellt för dig så kan det vara bra att ha med sig :) Vissa justeringar verkar kunna göra rätt stor skillnad.  Kanske något att ta upp med din klinik om det behövs :)
  • LMSM
    Razorcrest skrev 2024-03-08 09:48:09 följande:
    Jag tror också att dosen verkar spela in. Hittade tråden jag läste: 

www.reddit.com/r/IVF/comments/1b8ifi7/low_embryo_quality/

Personen som skrev första kommentaren där bytte till en lägre dos och lyckades då för första gången få blastocyter. Även om just hennes protokoll kanske inte är aktuellt för dig så kan det vara bra att ha med sig :) Vissa justeringar verkar kunna göra rätt stor skillnad.  Kanske något att ta upp med din klinik om det behövs :)
    tack! uppskattar alla tips jag kan få. Ska absolut ta upp detta. Gjorde det dock med min förra klinik Sophiahemmet och de sa att det inte var så att högre dos gav sämre kvalitet. Däremot sa Olga kliniken att det var dos med embryo som räknades och att de inte går högre ön 300 kanske.
  • EFW
    LMSM skrev 2024-03-08 08:29:16 följande:
    Jag bruskr ha koll dock inte tempot under ivf då jag tänker att alla hormoner blir lite upp och ner. Jag har ju gjort två långa på raken sedan i slutet på december också med nedreglering och klimakteriet så inte vågar temps då. Idag är den dock så låg som den brukar gå ner till några  dagar innan mens.  tånker att testa tidigt ska kunna visa fem dagar innan mens så borde visa idag eller tom igår. hade varit mer positiv om det inte var så att tempen också går neråt
    Om de små liven fäste dag 6-7 absolut, men om de borrade in sig i går så dröjer det ju två dagar till innan det skulle kunna synas på ett tidigt test. 

Men borde inte tempen ligga ganska stabil eftersom man tar progesteron. Så om tempen sjunkit borde det bero på östrogenet 🤔

Jag kan hålla tummarna åt dig iallafall medans du laddar om och hittar ny energi ❤️ 
  • LMSM
    EFW skrev 2024-03-08 11:55:13 följande:
    Om de små liven fäste dag 6-7 absolut, men om de borrade in sig i går så dröjer det ju två dagar till innan det skulle kunna synas på ett tidigt test. 

Men borde inte tempen ligga ganska stabil eftersom man tar progesteron. Så om tempen sjunkit borde det bero på östrogenet 🤔

Jag kan hålla tummarna åt dig iallafall medans du laddar om och hittar ny energi ❤️ 
    Förhoppnings har du rätt det kanske är så att det kan dröja några dagar till. 

Det oroat mig dock att tempen börjar gå ner och att jag börjar få mensvärk. Den gör väl det trots att man äter progesteron annars skulle man väl aldrig få sin mens så länge man  åt dom? De kanske inte är tillräckligt? Jag vet faktiskt inte men den är lägre än vad den brukar vara efter ägglossning  och som den brukar bli när den börjar gå ner precis innan mens. Ska ta tempen imorgon igen och se. 

tack så jättemycket. Hjärta
  • Sanavd

Hej alla kämpar!

Vill att ni ska veta att jag läser ALLA inlägg men jag lyckas inte citera/svara på specifika inlägg och då försvinner ju nästan hela syftet?! Vet inte vad jag gör för fel. Jag trycker på inställningsikonen och sedan på ?citera? men kommer inte vidare. Kan bara trycka på ?Svara i tråden?.

Nu får det bli någon sammanfattning till alla. GRATTIS till alla som plussar och jag beklagar till alla som fått minus ❤️ till de som ruvar önskar jag härliga ruvardagar och jag hoppas ni får dagarna att gå fort.

Det var någon som undrade om totalfrys efter äggplock och jag fick göra det efter mitt plock den 13/2. Jag fick bortfallsblödningen ca 6 dagar efter och nu väntar jag på mensen. USCH vilken lång väntan. Just nu är min mens beräknad om en vecka men det vet jag inte. Har inte känt av vanlig ägglossning efter bortfallsblödningen, om man nu har det? Så har inte kunnat räkna på när mensen bör komma. 

Jag har 7 (!!!) blastisar i frysen vilket jag är otroligt tacksam för. Min största oro nu är att min ägglossning infaller så att återföring blir på en helg då kliniken är stängd. De har inte sagt ngt till mig om en stimulerad cykel för att få mer kontroll på ÄL men har förstått att vissa får det?

• Sanavd
    EFW skrev 2024-03-06 17:55:16 följande:

Liten uppdatering från mig då 😊

6 av våra 11 ägg blev befruktade, jag fick tillbaka ett 2 dagars med fyra celler i dag. Hoppas hoppas att nån av de resterande fem går att frysa. Nu blir det några dagar av väntan på först brevet och sedan testdag. 🤞👏🏻😅

Åh! Nu lyckades jag citera helt plötsligt efter att ha klickat som en dåre!

Vilket bra resultat, grattis! Och håller tummarna för att dina ruvardagar går forr :)
  • EFW
    Sanavd skrev 2024-03-08 20:19:22 följande:
    Åh! Nu lyckades jag citera helt plötsligt efter att ha klickat som en dåre!

Vilket bra resultat, grattis! Och håller tummarna för att dina ruvardagar går forr :)
    Tack snälla! ❤️
    För mig brukar citera inte fungera om jag inte klickar bort de rörliga reklamrutorna först. Kanske är det som spökar för dig också? 😊
  • LinneaWookie
    Razorcrest skrev 2024-03-05 15:54:42 följande:
    Åh, förstår att det känns läskigt men håller verkligen tummarna för era 2-dagars Hjärta Har sett flera som lyckats med det också :) Skönt att ni också har landat i hur ni vill göra med återföringen så kan ni fokusera på det när det väl är dags Hjärta
    Liten uppdatering här. Vi har ju 2 st 2-dagars i frysen nu efter totalfrys pga överstimulering, och tänker vänta med återföring till nästa cykel efter denna (april/maj), men alltså wow jag hade missat att mensen kunde komma så här sabla tidigt efter stimulering/äggplock?!?
    De har inte påmint mig om det på kliniken eller sagt något alls haha.
    Jag blev helt chockad nyss när det bara började rinna som tusan. Det är bara den 9:e idag och jag brukar få mens runt den 15:e-16:e.
    Dessutom börjar alltid min mens med liiite blod först och den större mängden kommer först efter några timmar. Nu var det bara BAM! utan förvarning Skrikandes

Men det kanske brukar vara så? Vi gjorde ju ET de tidigare gångerna så det lär väl vara därför jag inte minns detta från de gångerna.

Någon som vet något om ifall cykeln stannar på detta datum sen eller om den tenderar att hoppa tillbaka?
    För isf behöver jag ju inte vänta riktigt lika länge senOskyldig
  • LMSM
    LinneaWookie skrev 2024-03-09 07:44:13 följande:
    Liten uppdatering här. Vi har ju 2 st 2-dagars i frysen nu efter totalfrys pga överstimulering, och tänker vänta med återföring till nästa cykel efter denna (april/maj), men alltså wow jag hade missat att mensen kunde komma så här sabla tidigt efter stimulering/äggplock?!?
    De har inte påmint mig om det på kliniken eller sagt något alls haha.
    Jag blev helt chockad nyss när det bara började rinna som tusan. Det är bara den 9:e idag och jag brukar få mens runt den 15:e-16:e.
    Dessutom börjar alltid min mens med liiite blod först och den större mängden kommer först efter några timmar. Nu var det bara BAM! utan förvarning Skrikandes

Men det kanske brukar vara så? Vi gjorde ju ET de tidigare gångerna så det lär väl vara därför jag inte minns detta från de gångerna.

Någon som vet något om ifall cykeln stannar på detta datum sen eller om den tenderar att hoppa tillbaka?
    För isf behöver jag ju inte vänta riktigt lika länge senOskyldig
    Min erfarenhet är att de kommit ngn Dag tidigare när jag inte fick återföring och Drf inte tog progesteron. 
    däremot har cykeln också blivit längre efter ivf. Dvs den närmsta efter ivf har ägglossning blivit lite uppskjuten några dagar men sen rättat till sig :)
  • Ellen123486

Hej alla krigare! 

Vår IVF-resa startade i Januari. Första försöket blev avbruten pga för få äggblåsor. Efter en högre dos av Menopur så gick det bättre. 7 äggblåsor och insättning den 28/2. Nu är det bara att vänta till testdagen den 13/3. Glad

Jag håller tummarna för er alla! 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024