• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Här har vi en som ska på första ul på måndag! Tog sista letrozol igår, gjorde plock i januari totalfrys! Vi fick 5 embryo till frysen, så tacksam❤️ska ni göra stimuletad eller naturlig?
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-02-29 20:25:02 följande:
    Här har vi en som ska på första ul på måndag! Tog sista letrozol igår, gjorde plock i januari totalfrys! Vi fick 5 embryo till frysen, så tacksam❤️ska ni göra stimuletad eller naturlig?
    Åh wow, 5 st till frysen HjärtaGrattisSolig{#emotions_dlg.flower}
  • BubblanJ
    Razorcrest skrev 2024-02-29 12:46:59 följande:
    Ja, det är så svårt att veta vad man ska förvänta sig. Jobbigt när det blir en negativ överraskning. Hoppas du mår bättre idag Hjärta Precis! Det är ju faktiskt det som är det viktigaste :)

Jag är i väntans tider haha. Väntar på nästa mens (borde komma om cirka 3 veckor) för att sedan få göra FET. Känns som evigheter men försöker fylla ut det med roliga grejer som jag inte kan göra sen om jag (förhoppningsvis) blir gravid Solig
    Tack ❤️ Ja, nu mår jag bättre. Jag tror alla mediciner spädde på känslorna och nu har jag landat i allt lite. 

Åh vad jobbigt att behöva vänta! Men 3 veckor är ju faktiskt inte så lång tid. Helt rätt att fylla den tiden med massa roligt så att det går snabbare och du kanske kan slappna av lite 😊 Hur många har ni i frysen? Är det första IVF? 
  • theremustbeabetterway

Chrystal, Razorcrest, LinneaWookie, EmmyLO och J000ssan - kul att följas åt! Hoppas att våra mensar inte blir så försenade. Har läst att cykeln kan bli konstig efter äggplock. Efter mitt senaste gjorde vi en färskåterföring som blev ett missfall så jag har ingenting annat att jämföra med själv. 

LinneaWookie: Jag kan på ett sätt förstå hur din sambo tänkte, men här hemma har vi gjort IVF sen förra årsskiftet och har inte riktigt ro att vänta en månad av en sån anledning, då det inte direkt känns som att det finns några garantier för att det ens blir ett barn. 😢

J000ssan: Jag kommer göra naturlig cykel denna gång med. Det blir tredje frysåterföringen för mig och fjärde återföringen totalt. Har du gjort några återföringar innan? Härligt med 5 till frys! Vi fick hela 8 stycken denna gång. Dock har vi gjort ett äggplock med 7 blastocyster i mars förra året och inget ledde till ett levande barn så förhoppningarna är ändå inte jättehöga. Men såklart vill jag att det ska gå. 

• EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-29 20:23:53 följande:
    Ja hoppas verkligen det 😍 Blir spännande att höra sen hur UL såg ut imorgon för dig!

Dom sa efter äggplocket igår att ringer dom inte idag så är det positivt och då ska vi komma in på den bokade tiden för återföring imorgon och dom har inte ringt 😍 Är helt pirrig för det men har samtidigt svårt att hoppas för mycket, dom skulle ju potentiellt kunna ringa imorgon bitti också med dåliga nyheter. Kommer nog inte kunna slappna av förrän det är gjort 🙈 Och då börjar nästa oro... 😅

Ah vilken tur, skönt att åtminstone slippa ett lidande utöver den här smärre tortyren vi får genomgå 😁
    Åååå så spännande med återföring! Jag håller tummarna att allt går kalas i dag 😍🤩 

Mitt Vul gick bra, det är runt 11 som växer till sig bra och de under 10 är ff under 10. Antagligen ringer kliniken upp senare och vi får nog en tid för äggplock i början på nästa vecka 😅 Lite nervöst nu 😊
  • LinneaWookie
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-01 09:18:47 följande:

Chrystal, Razorcrest, LinneaWookie, EmmyLO och J000ssan - kul att följas åt! Hoppas att våra mensar inte blir så försenade. Har läst att cykeln kan bli konstig efter äggplock. Efter mitt senaste gjorde vi en färskåterföring som blev ett missfall så jag har ingenting annat att jämföra med själv. 

LinneaWookie: Jag kan på ett sätt förstå hur din sambo tänkte, men här hemma har vi gjort IVF sen förra årsskiftet och har inte riktigt ro att vänta en månad av en sån anledning, då det inte direkt känns som att det finns några garantier för att det ens blir ett barn. 😢

J000ssan: Jag kommer göra naturlig cykel denna gång med. Det blir tredje frysåterföringen för mig och fjärde återföringen totalt. Har du gjort några återföringar innan? Härligt med 5 till frys! Vi fick hela 8 stycken denna gång. Dock har vi gjort ett äggplock med 7 blastocyster i mars förra året och inget ledde till ett levande barn så förhoppningarna är ändå inte jättehöga. Men såklart vill jag att det ska gå. 

Nej jag fattar precisHjärta
    Hade vi inte haft ett barn sedan innan (som också blev till med hjälp av IVF efter många misslyckande försök) så hade jag absolut inte accepterat att vänta längre än nödvändigt. 

Håller alla tummar och tår för dig{#emotions_dlg.flower}
  • BubblanJ
    EFW skrev 2024-03-01 09:39:45 följande:
    Åååå så spännande med återföring! Jag håller tummarna att allt går kalas i dag 😍🤩 

Mitt Vul gick bra, det är runt 11 som växer till sig bra och de under 10 är ff under 10. Antagligen ringer kliniken upp senare och vi får nog en tid för äggplock i början på nästa vecka 😅 Lite nervöst nu 😊
    Åh vad spännande!! Jag hoppas så mycket för dig!! ❤️

Tyvärr ringde dom imorse och sa att inget av mina 3 hade tagit sig.... Bottenlös sorg just nu. 1 av 3 försök som bara brunnit inne utan att vi ens fick chansen känns det som.. 😭 Och att behöva gå igenom äggplock igen känns skit. Fy.
  • LinneaWookie
    BubblanJ skrev 2024-03-01 11:50:12 följande:

Tyvärr ringde dom imorse och sa att inget av mina 3 hade tagit sig.... Bottenlös sorg just nu. 1 av 3 försök som bara brunnit inne utan att vi ens fick chansen känns det som.. 😭 Och att behöva gå igenom äggplock igen känns skit. Fy.
    Åh nej kära du jag beklagar verkligen Gråter tänker på dig!

Så himla jobbigt att behöva gå igenom samma sak igen men då får man försöka fokusera på tanken att statistiken säger att det är större chans nästa gångHjärta
  • LMSM

Vill bara säga att jag verkligen förstår känslan och det du går igenom nu. Om det är någon tröst går det ofta över ganska snart och då får man ett nytt driv och hoppfullhet. Tills dess är det okej att vara arg och ledsen. 

jag har själv gjort 5 plock och inget ägg har någonsin nått blastocyststadier ( aldrig fått ngt till frysen), vissa gånger har jag fått väldigt få ägg, ngn gång många ägg med jättebra befruktningsgrad 10/14 men där inget ägg klarat sig till dag fem och därav ingen återföring, gången efter  0 i befruktade trots 12 ägg ut och återigen ingen återföring. varje IVF kan verkligen få helt olika utfall och jag vet att det är så jävla tufft och den bottenlösa sorgen är fruktansvärd men när man kommer ut det får man enligt min erfarenhet ny styrka och vill bara hoppa på det direkt. Att tro att en gång ska räcka kommer nog leda till mkt besvikelse. Jag avundas alla som någonsin fått en FET och slipper göra plock varje gång för att få ngt återfört. 
    styrka till dig!
  • EFW

Å nej så ledsamt 😕 Så tråkigt att få det beskedet precis innan. Skickar massa styrkekramar ❤️

Hoppas ni kan få hjälp av kliniken inför nästa gång så kanske äggplocket kan göras under narkos? ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024