BubblanJ skrev 2024-03-01 11:50:12 följande:
Åh vad spännande!! Jag hoppas så mycket för dig!! ❤️
Tyvärr ringde dom imorse och sa att inget av mina 3 hade tagit sig.... Bottenlös sorg just nu. 1 av 3 försök som bara brunnit inne utan att vi ens fick chansen känns det som.. 😭 Och att behöva gå igenom äggplock igen känns skit. Fy.
Vill bara säga att jag verkligen förstår känslan och det du går igenom nu. Om det är någon tröst går det ofta över ganska snart och då får man ett nytt driv och hoppfullhet. Tills dess är det okej att vara arg och ledsen.
jag har själv gjort 5 plock och inget ägg har någonsin nått blastocyststadier ( aldrig fått ngt till frysen), vissa gånger har jag fått väldigt få ägg, ngn gång många ägg med jättebra befruktningsgrad 10/14 men där inget ägg klarat sig till dag fem och därav ingen återföring, gången efter 0 i befruktade trots 12 ägg ut och återigen ingen återföring. varje IVF kan verkligen få helt olika utfall och jag vet att det är så jävla tufft och den bottenlösa sorgen är fruktansvärd men när man kommer ut det får man enligt min erfarenhet ny styrka och vill bara hoppa på det direkt. Att tro att en gång ska räcka kommer nog leda till mkt besvikelse. Jag avundas alla som någonsin fått en FET och slipper göra plock varje gång för att få ngt återfört.
styrka till dig!