• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-14 13:41:12 följande:
    Min ordinarie Bim är den 21/3 men då jag hade äggplock dag på vd 12 redan så är ju Bim i så fall den 19/3.  Testdag är den 22/3 😅

Nej man får inte sluta hoppas än,🥰🤞 jag tar ju proggisar så får ju samma känsla som en vanlig cykel efter ägglossning. 

Men brukar du få några symptom innan mens då? Kan ju vara ett bra tecken också att man inte får sin vanliga PMS 😊

Ah just det du är i färsk cykel! Åh då närmar det ju sig bim!🙏
    hm inte jätte mkt mer än humöret! PMS, och har ett jävla humör nu men de är ju för jag inte snusar haha! kan också variera med symptom! Tycker det är bättre sen jag började äta glutenfritt i höstas! 

Tänk att vi har testdag efter varandra! tog Ju ovitrelle 4/3! Så bim borde ju va typ 19/3 med haha🙈🎉

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-14 13:45:21 följande:

Ah just det du är i färsk cykel! Åh då närmar det ju sig bim!🙏
    hm inte jätte mkt mer än humöret! PMS, och har ett jävla humör nu men de är ju för jag inte snusar haha! kan också variera med symptom! Tycker det är bättre sen jag började äta glutenfritt i höstas! 

Tänk att vi har testdag efter varandra! tog Ju ovitrelle 4/3! Så bim borde ju va typ 19/3 med haha🙈🎉

Hahaha men heja dig! Lite dåligt humör får man räkna med när beroenden ska bort. 😅👏🏻🤩

Ja jag tog ovitrellen den 2/3 och hade plock den 5/3 så jag räknar måndagen som äl dagen. 

I dag var tester helt blank, ångrar nu att jag inte testade lite tidigare så jag med säkerhet kunde veta att det var otrivseln som var kvar nån dag extra hos mig och att jag kunde slippa fundera på om det blev en kemisk grav 🤔 Men men jag hoppas ju på pluss ända till tanten dyker upp ändå. Alla ägg fäster vid olika tidpunkter så pluss kan komma när som 🤞😍 

Nu är det ju bara en vecka kvar till testdag iallafall 🤩🤩

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-15 06:47:36 följande:

Hahaha men heja dig! Lite dåligt humör får man räkna med när beroenden ska bort. 😅👏🏻🤩

Ja jag tog ovitrellen den 2/3 och hade plock den 5/3 så jag räknar måndagen som äl dagen. 

I dag var tester helt blank, ångrar nu att jag inte testade lite tidigare så jag med säkerhet kunde veta att det var otrivseln som var kvar nån dag extra hos mig och att jag kunde slippa fundera på om det blev en kemisk grav 🤔 Men men jag hoppas ju på pluss ända till tanten dyker upp ändå. Alla ägg fäster vid olika tidpunkter så pluss kan komma när som 🤞😍 

Nu är det ju bara en vecka kvar till testdag iallafall 🤩🤩

Haha ja sambon är väldigt förstående!!!!👏😅

åh okej! Ja då kanske onsdagen är för mig då?

åh men inget är kört än!! Tänk i en vanlig befruktning så Vet man inte allt man vet nu och det är fortf väldigt tidigt så tycker du ska ha fullt hopp kvar! 

på mig kommer tant röd först efte rush slutat med proggisarna! Iaf när jag tog lutinus! Så svårt att gå på det! 

jaaaa 1 v kvar! Låt tiden gå fort 🙏🙏❤️

• Razorcrest

Om allt går som det är tänkt så kommer jag göra FET om tre veckor, så pepp och nervös! Jag kan såklart inte sluta läsa på om förberedelser inför detta. Har ni gjort något speciellt? Det verkar som en del gå all-in på en viss kosthållning, vidskepligheter osv medan andra lever på precis som vanligt. Nyfiken på hur ni gör Skrattande

• J000ssan
    Razorcrest skrev 2024-03-15 08:59:39 följande:

Om allt går som det är tänkt så kommer jag göra FET om tre veckor, så pepp och nervös! Jag kan såklart inte sluta läsa på om förberedelser inför detta. Har ni gjort något speciellt? Det verkar som en del gå all-in på en viss kosthållning, vidskepligheter osv medan andra lever på precis som vanligt. Nyfiken på hur ni gör Skrattande

Åh så spännande😍😍
    jag slutade med gluten i höstas men i första hand mer för min mages skulle men hoppas det även blir positivt för detta! Ruvar just nu på dag 4 med 5 dagars! 

annars inte mkt jag ändrat på! ❤️

• Razorcrest
    J000ssan skrev 2024-03-15 09:01:15 följande:

Åh så spännande😍😍
    jag slutade med gluten i höstas men i första hand mer för min mages skulle men hoppas det även blir positivt för detta! Ruvar just nu på dag 4 med 5 dagars! 

annars inte mkt jag ändrat på! ❤️

Åh vad spännande med ruvning! Håller tummarna för att det går hela vägen <3 Hur mår du? :)

Skönt att du har kunnat göra en förändring som är bra för din kropp generellt! Jag har också dragit ner på gluten av samma anledning, min mage är inte så kul i perioder haha. Tycker faktiskt det har blivit bättre :) Tror nog att saker i kroppen hänger ihop mer än vad man tror, så det är säkert positivt :)
  • J000ssan
    Razorcrest skrev 2024-03-15 09:24:36 följande:
    Åh vad spännande med ruvning! Håller tummarna för att det går hela vägen <3 Hur mår du? :)

Skönt att du har kunnat göra en förändring som är bra för din kropp generellt! Jag har också dragit ner på gluten av samma anledning, min mage är inte så kul i perioder haha. Tycker faktiskt det har blivit bättre :) Tror nog att saker i kroppen hänger ihop mer än vad man tror, så det är säkert positivt :)

Tack🙏❤️jag mår bra, men känner i princip inget än! Så det stressar mig! Men så tidigt så kan ju va annorlunda med från föregående ggr! Ska inte testa innan TD denna gång! Så en 1 v kvar imorgon🙏 dock så svullen och trög i magen av proggisarna! 

ja men precis, jag tror också det är positivt! Roligt du gjort detsamma! ❤️ ska du köra stimulerad el naturlig cykel? 

• Razorcrest
    J000ssan skrev 2024-03-15 09:30:34 följande:

Tack🙏❤️jag mår bra, men känner i princip inget än! Så det stressar mig! Men så tidigt så kan ju va annorlunda med från föregående ggr! Ska inte testa innan TD denna gång! Så en 1 v kvar imorgon🙏 dock så svullen och trög i magen av proggisarna! 

ja men precis, jag tror också det är positivt! Roligt du gjort detsamma! ❤️ ska du köra stimulerad el naturlig cykel? 

Åh, förstår att det känns stressigt men det är säkert ingen fara! Det verkar som det kan vara jätteolika från gång till gång Hjärta Starkt att hålla dig från att testa :) Hoppas, hoppas!

Jag har PCO så det blir stimulerad :) Börjar med Letrozol nästa vecka och brukar ha en äggblåsa redo cykeldag 10 ungefär :) Gjorde du också stimulerad?
  • J000ssan
    Razorcrest skrev 2024-03-15 10:19:53 följande:
    Åh, förstår att det känns stressigt men det är säkert ingen fara! Det verkar som det kan vara jätteolika från gång till gång Hjärta Starkt att hålla dig från att testa :) Hoppas, hoppas!

Jag har PCO så det blir stimulerad :) Börjar med Letrozol nästa vecka och brukar ha en äggblåsa redo cykeldag 10 ungefär :) Gjorde du också stimulerad?

Jag hoppas det🙏🙏❤️
    haft 2 kemiska så stressen är stor denna gång! Men nytt plock och nya ägg med annan stimulering så hoppas på bättre resultat av äggen! 

ja jag har lovat min läkare att vänta och sen är sambon borta nu 5 dagar nästa vecka Och han hade aldrig förlåtit mig om jag testat utan honom! Så blir lättare då! 

åh okej, jag förstår! så spännande och sätta igång nu!🙏🙏

jag tog också letrozol! Sen ovitrelle! Har egen äl med har problem med prolaktinet pga liten plupp på hypofysen! Så säkra före det osäkra! 

❤️❤️

• BaeA
    Razorcrest skrev 2024-03-15 08:59:39 följande:

Då kommer vi att göra ungefär samtidigt. Det blir min tredje återföring. Kommer få göra i stimulerad cykel pga det ser ut som min LH kommer ske en mån och kliniken är stängd söndagar. Så är tacksam för att de lyssnade på mig och vi kan köra stim, även om jag nog hade föredragit naturlig.

Så inväntar min mens om 5-6 dagar. Kommer också få ta kortisontabletter + dropp då det visat sig att jag har förhöjda värden (NK & T-celler). 

Annars äter jag också glutenfritt, kör low impact träning, undviker alkohol och tar en del tillskott. Hur känns det för dig? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024