• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • LinneaWookie
    Chrystal skrev 2024-02-23 09:58:18 följande:

Anonym (Molli­e)- stort grattis ❤️❤️

Jag är på sprutdag dag 5 ikväll , var på ulj idag och läkaren såg 16 äggbåsor som var gämnlika på 11mm flera mindre, inbokad på ulj på måndag igen och ska fort med samma dos gonalf (125). Hon sa de måste växa till minst 2cm för att kunna tas ut. Jag är rädd att bli överstimulerande när det är vad jag förstod på läkren många ägg så tidigt  och det redan spänner på rätt bra över äggstockarna men lika orolig över att de inte får ut ägg, att de inte blir befruktade (ska göra icsi) , att dem överlever, till återföring, ruvdagar jaaa ni vet hela ivf är ju en karusell 🙈

Känner igen mig så. Jag har mitt andra UL imorgon. Igår hittade de typ 27 eller 28 st äggblåsor- den största var 14mm men sen var det många på 13mm, 11mm, 9mm etc och några småttisar också. Jag vet inte alls vad jag ska tro, jag känner mig också spänd och det känns obehagligt i hela regionen och BM trodde inte på färskt återförande,trots att hon inte kan vara säker förstås. Hon ba "du kommer bli ännu mer svullen!"

Håller tummarna för oss! Hjärta
  • Chrystal
    LinneaWookie skrev 2024-02-23 11:43:09 följande:
    Känner igen mig så. Jag har mitt andra UL imorgon. Igår hittade de typ 27 eller 28 st äggblåsor- den största var 14mm men sen var det många på 13mm, 11mm, 9mm etc och några småttisar också. Jag vet inte alls vad jag ska tro, jag känner mig också spänd och det känns obehagligt i hela regionen och BM trodde inte på färskt återförande,trots att hon inte kan vara säker förstås. Hon ba "du kommer bli ännu mer svullen!"

Håller tummarna för oss! Hjärta
    tack för du delar, du ligger 3 dagar före mig, jag startade 19/2 Glad  det var många äggblåsor, skönt att ha täta ulj känner jag, jag håller tummarna för dig imorn Hjärta
  • LinneaWookie
    Chrystal skrev 2024-02-23 12:04:03 följande:
    tack för du delar, du ligger 3 dagar före mig, jag startade 19/2 Glad  det var många äggblåsor, skönt att ha täta ulj känner jag, jag håller tummarna för dig imorn Hjärta
    Tack detsamma för måndagHjärtaGlad
  • Anonym (Masa)
    EFW skrev 2024-02-21 14:25:56 följande:
    Tack! 🤗

Ja du är ju yngre än mig, men kanske det slår ihop olika aspekter? 

Håller tumma och tår att liten fastnar. Kommer du kunna hålla dig och inte testa innan? 😊
    Jag försöker hålla mig och inte testa tills jag närmar mig testdagens iaf :D 5/3.
    Har känt kramper senaste dagar och lite som mensvärk
    hoppas verkligen att det inte är mens.
    Är på ruvardag 8 nu 
  • EFW
    Anonym (Masa) skrev 2024-02-23 19:15:05 följande:
    Jag försöker hålla mig och inte testa tills jag närmar mig testdagens iaf :D 5/3.
    Har känt kramper senaste dagar och lite som mensvärk
    hoppas verkligen att det inte är mens.
    Är på ruvardag 8 nu 
    Så bra av dig att kunna vänta, jag vet inte om jag hade klarat det 😊 Jag har alltid testat mycket innan 😅

Hoppas det är växtvärk och inte mens verk 😍🤞
  • EFW

Är det någon här inne som har pollenallergi och vet hur det är med loratadin och Gonal f. Eller IVF över lag? Man kan ta det som gravid men man vill ju inte påverka äggbakandet negativt. 😅 Ska fråga kliniken på måndag men kan ju höra med er också tänkte jag 😊

• BubblanJ
    EFW skrev 2024-02-19 09:59:43 följande:
    Ja samma här, blir icsi 😊 Om jag fattade rätt så hade han bra simmare men på tok för få,

Det är säkert super bra, vi får ju välja då våran region inte har nått eget utan skrivit avtal med ett gäng i närheten 😊

Ingen mens ännu, men ska komma först i morgon så hoppas att den gör det. Är bra sugen på att börja med medicineringen 🤞

Hur går det för dig med sprutorna? Vilken sort var det du skulle ta? 
    Jag ser det nästan som positivt att det blir ICSI ändå, då vet man ju att dom garanterat hittar in i ägget iaf 😜

Ja, i Region Stockholm som vi ingår i så ska man få välja också så det är lite oklart varför vi inte fick det, vi frågade men det fanns ingen som kunde svara på det så vi gav upp ganska snabbt då vi mest var glada att vi hade fått en kallelse. 

Jag har tagit Menopur i 7 dagar nu och Fyremadel i 3 dagar. Det har gått bra med sprutorna, framförallt Menopur har inte varit jobbig alls. Fyremadel är lite grövre och längre nål och gör lite ont efteråt så den var lite jobbigare men det går ok ändå. Igår var jag på UL och läkaren tyckte det såg bra ut men ska få göra ett nytt UL på måndag och sen äggplock på onsdag😍

Hur går det nu för dig, har du börjat med sprutorna? Vilken tar du?☺️
  • BubblanJ
    EFW skrev 2024-02-24 07:58:15 följande:

Är det någon här inne som har pollenallergi och vet hur det är med loratadin och Gonal f. Eller IVF över lag? Man kan ta det som gravid men man vill ju inte påverka äggbakandet negativt. 😅 Ska fråga kliniken på måndag men kan ju höra med er också tänkte jag 😊

Har inte pollenallergi men kollade upp läkemedelsinteraktioner för Gonal-F och Loratadin och det ska vara lugnt Glad Sen vet jag inte om Loratadin kan påverka på något annat sätt för äggbakandet så det får du kanske fråga om ändå. 

janusmed.se/interaktioner
  • BubblanJ

Någon som är duktig på det här med storlek och antal äggblåsor? Jag känner mig så clueless. 

Jag är på sprutdag 8 idag och var på UL igår. Läkaren såg 10 st som var över 9 mm och 1 st som var 15 mm och sedan sa hon bara att jag hade flera små men vet inte exakt hur många. Hon sa att de vill att de ska bli minst 17 mm. Jag tycker det är så svårt att veta om läget är bra eller inte? Men läkaren verkade positiv. Vad tror ni?  

Jag ska iaf få göra ett nytt UL på måndag och äggplock på onsdag. Håller tummarna att de växt på sig och blivit några fler då🤞

• EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-24 10:19:55 följande:
    Jag ser det nästan som positivt att det blir ICSI ändå, då vet man ju att dom garanterat hittar in i ägget iaf 😜

Ja, i Region Stockholm som vi ingår i så ska man få välja också så det är lite oklart varför vi inte fick det, vi frågade men det fanns ingen som kunde svara på det så vi gav upp ganska snabbt då vi mest var glada att vi hade fått en kallelse. 

Jag har tagit Menopur i 7 dagar nu och Fyremadel i 3 dagar. Det har gått bra med sprutorna, framförallt Menopur har inte varit jobbig alls. Fyremadel är lite grövre och längre nål och gör lite ont efteråt så den var lite jobbigare men det går ok ändå. Igår var jag på UL och läkaren tyckte det såg bra ut men ska få göra ett nytt UL på måndag och sen äggplock på onsdag😍

Hur går det nu för dig, har du börjat med sprutorna? Vilken tar du?☺️
    BubblanJ skrev 2024-02-24 10:34:40 följande:
    Har inte pollenallergi men kollade upp läkemedelsinteraktioner för Gonal-F och Loratadin och det ska vara lugnt Glad Sen vet jag inte om Loratadin kan påverka på något annat sätt för äggbakandet så det får du kanske fråga om ändå. 

janusmed.se/interaktioner

Hihihi Ja in hittar de ju garanterat, så är det bara hoppas att äggen också börjar dela sig och växer som de ska 🤞😍

Vad skönt att allt går bra för dig med sprutorna. Jag ska ta min fjärde Gonal f i dag. I går insåg jag att jag tyckte det var enklare att ta dem ståendes och inte sittande. Sedan på måndag är det dax för Ganirelix.

Så spännande med äggplock på onsdag 😍 Jag har mitt första ul då. Håller tummarna för oss båda 🤞

Får se vad kliniken säger, man vill ju inte störa äggen med läkemedel och man vill ju samtidigt inte ha onödiga inflammationer i kroppen heller 😅
Svar på tråden IVF/ICSI 2024