• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-21 11:15:04 följande:
    Nu har du ju själv valt att inte kontakta henne för en träff, så det är ju upp till dig hur du vill må. 

Sedan är det konstigt att du inte trivs i detta. Du har ju själv satt upp regler för hur det ska gå till och du håller dig till reglerna, så varför trivs du inte?

Jag ska kontakta henne för det, vill bara att det inte ska tolkas fel

Hade som sagt hellre gjort mer tidigare men ska försöka träffa henne själv om hon går med på det såklart. 

• Anonym (Jonna)

Ts, kan du svara på mitt inlägg? Nummer 5780, i citatet är det inlägg jag vill ha svar på.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:34:32 följande:

Hade som sagt hellre gjort mer tidigare men ska försöka träffa henne själv om hon går med på det såklart. 

Hade du verkligen det? Du har ju haft förklaringar hela tiden på varför du inte kunnat, så hade du verkligen kunnat fråga henne innan? 
  • Anonym (Inget på spel....)

Om du verkligen, verkligen hade velat gjort mer tidigare så hade du faktiskt gjort det, inte hittat på 2000 orsaker/anledningar/ursäkter till varför du inte frågat henne på dejt ännu. 

Så då är vi tillbaka på att hon är en snuttefilt som du kan drömma om och inte behöver göra något aktivt för att få (eller någon annan heller). Du kan fortsätta drömma om den "perfekta långvariga relationen".

Om du varit så förälskad i henne som du påstår så hade du inte kommit på alla bortförklaringar till varför du inte frågat ut henne än.
  • Anonym (X)

Vad behövs för att du ska släppa rädslan att hon ska tänka att du är ytlig?

Hur ska du lyckas träffa henne själv?
  • Svensson5
    anonym05swe skrev 2023-11-22 13:36:34 följande:
    Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

Du måste börja med att bjuda ut henne för att sedan ev börja att umgås om ni trivs med varandra 

Det tar ju ganska lång tid och se om man passar och trivs ihop
    Du kan inte börja med att säga att du vill offra din fritid för hennes skull, då kommer att framstå som veirdo 

• anonym05swe
    Svensson5 skrev 2025-01-21 16:56:01 följande:

Du måste börja med att bjuda ut henne för att sedan ev börja att umgås om ni trivs med varandra 

Du kan inte börja med att säga att du vill offra din fritid för hennes skull, då kommer att framstå som veirdo 

Det vill jag göra också. 
    Jag vet. 
    Nej skulle inte säga det direkt heller. 
  • Anonym (Inget på spel....)
    Svensson5 skrev 2025-01-21 16:56:01 följande:

Och inget av det du föreslår har TS gjort på de 1 år och 2 månader som gått sedan han startade tråden. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-21 17:11:53 följande:
    Och inget av det du föreslår har TS gjort på de 1 år och 2 månader som gått sedan han startade tråden. 
    Det är inte enkelt. Jag hade gärna redan gjort det
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-23 00:56:43 följande:
    Det är inte enkelt. Jag hade gärna redan gjort det
    Om du inte tänker göra något om det inte är enkelt så kan du lägga ner detta nu.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?