• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 17:20:36 följande:

Nej, jag upprepar inte mina svar men jag behöver däremot förtydliga eftersom jag får likadana frågor flera gånger. 

Jag söker jobb nu.

Söker du jobb där hon bor, så att du kan flytta dit?
    Om studierna inte funkade är du ju fri att flytta närmare henne.
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2025-01-26 17:29:09 följande:
    Söker du jobb där hon bor, så att du kan flytta dit?
    Om studierna inte funkade är du ju fri att flytta närmare henne.
    Hon har sagt till mig att hon ska plugga när hon är klar ändå och så finns det inget universitet där+ så är det konstigt att göra det speciellt om man inte är ett par.
  • Anonym (X)

Nej, jag upprepar inte mina svar men jag behöver däremot förtydliga eftersom jag får likadana frågor flera gånger. 

Jag söker jobb nu.

Klarade du inte universitetet och bor hemma igen?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 17:37:47 följande:
    Klarade du inte universitetet och bor hemma igen?
    Jag har klarat flera delkurser men inte alla så söker jobb nu under tiden. Bor fortfarande kvar och planerar att bo kvar
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 17:38:39 följande:
    Jag har klarat flera delkurser men inte alla så söker jobb nu under tiden. Bor fortfarande kvar och planerar att bo kvar
    När ska du agera?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 17:38:39 följande:
    Bor du i vanlig lägenhet och inte studentrum? Varifrån får du pengar?
  • Anonym (X)

Är det här en sak du kunnat prata med henne om, att du misslyckades med studierna och nu laddar för nåt annat?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 18:16:35 följande:
    Bor du i vanlig lägenhet och inte studentrum? Varifrån får du pengar?
    Bor i rum, har haft buffert sedan tidigare och inte spenderat allt csn heller. Ska försöka hitta jobb innan jag söker bidrag. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 18:42:27 följande:
    Bor i rum, har haft buffert sedan tidigare och inte spenderat allt csn heller. Ska försöka hitta jobb innan jag söker bidrag. 
    Rum i vanlig lägenhet/hus, ej studentrum? Tänk på att lägga pengar till hyra och räkningar först!
  • Anonym (Hej)

Jag söker jobb nu.

Du upprepar verkligen dina svar:
    -avståndet
    -komplicerat
    -tolka fel
    -stressa
    -modern dejting

När vi ber dig skriva om dina tankar på ett annat sätt är det ändå varianter på fraserna ovan och eftersom ingenting har förändrats så måste ditt tankesätt och agerande förändras om du vill att något ska hända.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?