• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 21:24:26 följande:
    4v är så gott som en månad. 28 dagar. 3 ifrån en full månad. 

Fortfarande, du har prioriterat att skriva här (igen) framför att skriva (ytligt) med den du säger dig vilja ha en livslång relation med. Ser du något fel i den prioriteringen? 
    Ingen är perfekt och beror på avståndet. Är också svårare att veta exakt vad som är rimligast att skriva för att öka chansen att hamna i en relation med henne också efter ett tag. Skrivandet förändras med tiden iom att är enklare att skriva saker som hände när man sågs senast om man precis setts ex. 
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2025-01-28 21:32:47 följande:

När jag mötte min man online (långt avstånd) dröjde det inte många dagar innan vi chattade med varandra många timmar per dag. Varje dag. Vi trivdes tillsammans, pratade om allt och ville lära känna varandra mer.

Enstaka intetsägande meddelanden med flera veckors mellanrum hade fått mig att tappa intresset totalt.

Vill du inte prata mer med henne? Vill du inte umgås allt du kan, om det så bara är online?

Ja, men är också svårt att veta vad man ska säga efter ett tag också om man inte setts heller. Jag vill lära känna henne mer men tyvärr är det med modern dejtning att småsaker som inte spelar roll ska tydligen vara viktigt och veta osv. 

Jo, vill prata med med henne och försöka umgås så mkt jag kan online med henne. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:49:33 följande:
    Ingen är perfekt och beror på avståndet. Är också svårare att veta exakt vad som är rimligast att skriva för att öka chansen att hamna i en relation med henne också efter ett tag. Skrivandet förändras med tiden iom att är enklare att skriva saker som hände när man sågs senast om man precis setts ex. 
    Nu har ni inte setts sen juli är det väl? Ett halvår. Vad skriver ni om?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:58:00 följande:

Ja, men är också svårt att veta vad man ska säga efter ett tag också om man inte setts heller. Jag vill lära känna henne mer men tyvärr är det med modern dejtning att småsaker som inte spelar roll ska tydligen vara viktigt och veta osv. 

Kan du ge exempel på i ditt tycke oviktiga småsaker?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:58:00 följande:

Jag förstår att det är svårt att skriva något nu när ni inte setts på länge och inte skrivit på länge. 
    Kan du inte berätta om att du nu söker jobb, efter att du frågat hur hon har det?
    Prova att öppna dig lite mer. Det är väl ofarligt att prata om din sysselsättning? 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 22:04:25 följande:
    Kan du ge exempel på i ditt tycke oviktiga småsaker?
    Typ folk som oironiskt bryr sig om stjärntecken ex (hon tror jag inte gör det iaf)
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2025-01-28 22:11:07 följande:
    Jag förstår att det är svårt att skriva något nu när ni inte setts på länge och inte skrivit på länge. 
    Kan du inte berätta om att du nu söker jobb, efter att du frågat hur hon har det?
    Prova att öppna dig lite mer. Det är väl ofarligt att prata om din sysselsättning? 
    Känns rimligare att fråga om hennes utbildning iom att senast hade mer än hälften redan gått och sen smyga in ngn till fråga och koppla andra frågan till mig
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 22:11:30 följande:
    Typ folk som oironiskt bryr sig om stjärntecken ex (hon tror jag inte gör det iaf)
    Vad har du fått det ifrån?

Men har du fler exempel?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 22:25:47 följande:
    Känns rimligare att fråga om hennes utbildning iom att senast hade mer än hälften redan gått och sen smyga in ngn till fråga och koppla andra frågan till mig
    Och faktiskt berätta att du inte klarade studierna? Ja! Öppna dig!
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:49:33 följande:
    Man måste inte vara perfekt för att kunna skriva ett meddelande oftare än 4 veckor, så lägg bara ner den invändningen 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?