• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 11:01:30 följande:
    Vadå bara för att du inte skrivit med henne? Det är ingen som påstått nåt om att inte skriva med henne tyder på autism, så varför svarar du såhär?
    Hallå TS, kan du svara på det här?

Och kan du även svara på om du är utredd för autism? 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 12:23:22 följande:

Nej jag kommer inte ge upp bara för det inte är enkelt. 

Nej, jag har inte det så finns ingen anledning till det. 

Nej, som sagt. Att ge upp är helt fel väg att gå.

Inget skäl att ge upp för det

Du visar tydliga tecken på autism eller åtminstone autistiska drag. Du kanske inte tycker att du har några problem, men det har du ju?

En utredning skulle kunna hjälpa dig att förstå dig själv bättre, samt ge strategier och verktyg som underlättar för dig. Både när det gäller relationer och annat.

Detta kan du få hjälp med, även om utredningen kommer fram till att du inte uppfyller alla kriterier för autism.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 12:53:43 följande:
    Hallå TS, kan du svara på det här?

Och kan du även svara på om du är utredd för autism? 
    Ingen som jag träffat säger att jag ens kan misstänkas för det irl. Ni bara överdriver saker. 

Nej det är jag inte för att det inte finns anledning till. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-29 13:04:15 följande:
    Du visar tydliga tecken på autism eller åtminstone autistiska drag. Du kanske inte tycker att du har några problem, men det har du ju?

En utredning skulle kunna hjälpa dig att förstå dig själv bättre, samt ge strategier och verktyg som underlättar för dig. Både när det gäller relationer och annat.

Detta kan du få hjälp med, även om utredningen kommer fram till att du inte uppfyller alla kriterier för autism.
    Nej det gör jag inte bara för att ni överdriver och hittar på det. Om det hade varit så hade åtminstone ngn som jag träffar regelbundet sagt det men ingen ens misstänker det. Så sluta hitta på saker. 

Nä, finns 0 anledningar till att prata med någon om det. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:28:50 följande:
    Ingen som jag träffat säger att jag ens kan misstänkas för det irl. Ni bara överdriver saker. 

Nej det är jag inte för att det inte finns anledning till. 
    Va? Vad betyder det här? Du kan ju inte ens svara ordentligt. Vad tror du att jag frågade egentligen?
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 11:01:30 följande:
    Vadå bara för att du inte skrivit med henne? Det är ingen som påstått nåt om att inte skriva med henne tyder på autism, så varför svarar du såhär?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:31:02 följande:
    Nej det gör jag inte bara för att ni överdriver och hittar på det. Om det hade varit så hade åtminstone ngn som jag träffar regelbundet sagt det men ingen ens misstänker det. Så sluta hitta på saker. 

Nä, finns 0 anledningar till att prata med någon om det. 
    Hur vet du att ingen misstänker det? Är du tankeläsare så att du vet vad alla tänker om dig?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:44:36 följande:
    Det var en konstigt formulerad fråga
    Varför svarar du såhär? Inget konstigt formulerat med den frågan, sluta hitta på saker för att slippa svara ordentligt 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 13:44:39 följande:
    Hur vet du att ingen misstänker det? Är du tankeläsare så att du vet vad alla tänker om dig?
    För folk i min familj tror en annan i min familj är det, inte mig. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?