• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 14:34:38 följande:

Jo, det står rätt till

Nej, är bara jobbigt med att hon inte vet om det och att jag inte träffat henne själv än. Mår bra överlag 

Det är inte ovanligt, var rätt många i min kurs som inte klarade spärren. 

Nej du resonerar och svarar väldigt konstigt och ovidkommande, bemöter inte faktiska poänger osv.

Fast du har beskrivit det som att ditt mående är väldigt dåligt pga den här situationen, men när någon påpekar att du säger du mår dåligt så är det plötsligt inte så farligt, förstår du inte vad genomskinlig du är?

Det handlar inte om hur många som inte klarade, utan om alla problemen sammanlagt. Du har problem och kommer inte dit du vill i livet.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 14:46:26 följande:
    Nej du resonerar och svarar väldigt konstigt och ovidkommande, bemöter inte faktiska poänger osv.

Fast du har beskrivit det som att ditt mående är väldigt dåligt pga den här situationen, men när någon påpekar att du säger du mår dåligt så är det plötsligt inte så farligt, förstår du inte vad genomskinlig du är?

Det handlar inte om hur många som inte klarade, utan om alla problemen sammanlagt. Du har problem och kommer inte dit du vill i livet.

Stämmer inte

Nej bara sagt att detta är jobbigt, mår bra överlag som sagt 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:05:32 följande:

Stämmer inte

Jo men det är inte enkelt, speciellt inte i denna jobbiga situation. Vill typ bara sluta vara fast i denna situation. Är så jobbigt medans jag samtidigt vet att det finns folk som i min ålder är i stabila långvariga relationer. 

Är jättejobbigt och skulle typ bara vilja springa i ngn skog i flera timmar för att kunna tänka på annat eller dylikt.

Din text. Du verkar inte må bra. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-29 15:12:40 följande:
    Jo men det är inte enkelt, speciellt inte i denna jobbiga situation. Vill typ bara sluta vara fast i denna situation. Är så jobbigt medans jag samtidigt vet att det finns folk som i min ålder är i stabila långvariga relationer. 

Är jättejobbigt och skulle typ bara vilja springa i ngn skog i flera timmar för att kunna tänka på annat eller dylikt.

Din text. Du verkar inte må bra. 
    Du missar kontexten. Handlar bara om (icke) relationen.

Vill bara hamna i en bra relation med henne allra helst 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:23:02 följande:
    Du missar kontexten. Handlar bara om (icke) relationen.

Vill bara hamna i en bra relation med henne allra helst 
    Och det är väl (icke) relationen vi diskuterar? 

Tycker du själv det låter friskt att vilja springa ut i skogen i flera timmar för att du inte vill tänka på detta?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-29 15:26:04 följande:
    Och det är väl (icke) relationen vi diskuterar? 

Tycker du själv det låter friskt att vilja springa ut i skogen i flera timmar för att du inte vill tänka på detta?
    Ja

Du misstolkar det också, det är inte bra att alltid tänka på samma saker också. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:05:32 följande:

Stämmer inte

Jo det stämmer, och det är flera som påpekat det till dig att du inte svarar, och du pratar runt frågor som du får och svarar inte, missar självklara poänger osv. Frågan är om du medveten om det eller om du genuint tror att du har svarat. Du skyllde på att en fråga jag ställde var konstigt formulerad, vem håller med dig? Det var ingen svårförståelig fråga, för någon som inte har någon typ av diagnos.

Nej du mår knappast bra överlag, i vad du skrivit så framgår det tydligt att den här situationen får dig att må väldigt dåligt.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:53:05 följande:
    Ja

Du misstolkar det också, det är inte bra att alltid tänka på samma saker också. 
    Känns konstigt att du inte vill tänka på tjejen du är kär i och vill tillbringa ditt liv med. 
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2025-01-29 12:48:01 följande:

Har du tillräckligt med poäng för att få CSN i höst?

Hallå?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?