• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:03:04 följande:
    Men bjud ut henne då för guds skull?? Eller tror du man kan hoppa över massa steg och bara hamna i ett förhållande med henne? Sluta nu, ta dig i kragen och bjud ut henne!
    Nej, tror inte man bara kan "hoppa över massa steg" och ska bjuda ut henne
  • Anonym (Nora)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 16:50:32 följande:
    Bra. Bra du förstår det. Så bara för det ok? Om du nu vill. Behöver inte idisslas mer nu. Lycka till!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 16:50:32 följande:
    Så vad är ditt nästa steg?
  • Anonym (Nora)
    Anonym (X) skrev 2025-02-07 20:36:49 följande:
    Bättre att sluta. Du menar säkert väl men det göder bara ts tuggande och rundgång samt oändlig tråd.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-07 20:36:49 följande:
    Beror helt på situationen 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-08 11:39:11 följande:
    Precis som den är nu, situationen kommer inte ändras. Så vad är ditt nästa steg med tanke på hur situationen är nu?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 16:37:25 följande:

Jo, det är ju för jag har känslor det blir svårare att bjuda ut henne. Det gör det svårare. 

Jag mår bra överlag som sagt. 

Anledningen till att du inte frågar om en dejt är att du inte har tillräckligt starka känslor, för då hade du frågat henne för länge sedan.
    Att du hänger upp dig så mycket på den här tjejen, fast du inte gör något med henne, tyder på att du inte mår så bra. Jag tror att du använder den här halv-förälskelsen som en slags flykt från andra saker i ditt liv.
  • Anonym (Corn flakes)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 16:47:58 följande:
    Det var ju exakt det jag sade? Har känslor för henne vilket gör det svårare att bjuda ut
    Skulle det vara rimligt att bjuda ut någon du inte har känslor för? 
  • Anonym (Corn flakes)
    anonym05swe skrev 2025-02-08 11:39:11 följande:
    Du menar om det är för långt, för komplext och hon inte får misstänka att du har känslor innan ni hamnar i en relation?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?