• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Inget på spel....)
    Anonym (...) skrev 2025-02-07 01:27:47 följande:
    Hur ska det gå till att han ska vara sig själv och se vart det leder, om hon tackar nej till den dejten?
    Om hon säger nej så får TS gå vidare helt enkelt. Då är detta ett avslutat kapitel.
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-07 06:52:32 följande:
    Om hon säger nej så får TS gå vidare helt enkelt. Då är detta ett avslutat kapitel.
    Det är redan ett avslutat kapitel. Eller aldrig ens påbörjat. Den här tråden är på drygt 600 sidor nu, och hade TS verkligen varit så kär i den här tjejen, hade han inte kunnat låta bli att ragga på henne för länge sedan.

Jag tror att TS skulle må bäst av att släppa tankarna på tjejen och fokusera på det liv han har här och nu. Återuppta sina studier eller byta inriktning, kanske lägga ner studierna och jobba istället. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-07 10:49:56 följande:
    Det är redan ett avslutat kapitel. Eller aldrig ens påbörjat. Den här tråden är på drygt 600 sidor nu, och hade TS verkligen varit så kär i den här tjejen, hade han inte kunnat låta bli att ragga på henne för länge sedan.

Jag tror att TS skulle må bäst av att släppa tankarna på tjejen och fokusera på det liv han har här och nu. Återuppta sina studier eller byta inriktning, kanske lägga ner studierna och jobba istället. 
    Exakt, det tog slut innan det ens började. Hade hon varit ens lite intresserad av TS så hade hon ju gjort något, skrivit först t ex. Om man gillar en kille på det sättet blir man ju glad att han hör av sig. 
  • Anonym (...)

Det är inte kört, brukar han ju skriva. Kanske därför han inte gör något? För att han vill kunna fortsätta konstatera att det inte är kört?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-07 11:20:35 följande:
    Exakt, det tog slut innan det ens började. Hade hon varit ens lite intresserad av TS så hade hon ju gjort något, skrivit först t ex. Om man gillar en kille på det sättet blir man ju glad att han hör av sig. 
    Nej, det är inte slut eller över. Hon vet inte ens om att jag är intresserad
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-07 10:49:56 följande:

Jag ska bjuda ut henne som sagt 

Nä, skulle må bäst av att hamna i en relation (allra helst med henne såklart eftersom jag gillar henne)

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2025-02-07 12:55:59 följande:

Det är inte kört, brukar han ju skriva. Kanske därför han inte gör något? För att han vill kunna fortsätta konstatera att det inte är kört?

Precis. Och det är det han svarat nu också. Vem kunde ana det?
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:04:57 följande:
    Vad hoppas du på? Att hon ska höra av sig till dig? Det verkar ju inte hända. 
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:10:49 följande:

Jag ska bjuda ut henne som sagt 

Nä, skulle må bäst av att hamna i en relation (allra helst med henne såklart eftersom jag gillar henne)

Hur ska du hamna i en relation?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:04:57 följande:
    Tro mig, hon förstår att du är intresserad.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?