• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-09 14:07:57 följande:
    Du har hittat jobb att söka, så hur påverkar få LAS dig?
    För det hade funnits mer jobbtillfällen för yngre utan LAS. LAS, likt bostadsmarknaden i Sverige är katastrofalt om man jämför med andra liknande länder. 
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:09:31 följande:
    För det hade funnits mer jobbtillfällen för yngre utan LAS. LAS, likt bostadsmarknaden i Sverige är katastrofalt om man jämför med andra liknande länder. 
    Hur många jobb har du sökt och var? 
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2025-02-09 14:11:14 följande:
    Hur många jobb har du sökt och var? 
    Vet inte exakt men väldigt många. Sökt alla typer av jobb på många ställen
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:09:31 följande:
    Du kan bara söka okvalificerade jobb nu ändå. Du har hittat jobb som är tillgängliga att söka, så hur beror det på LAS att du inte får dom?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-09 14:33:36 följande:
    Du kan bara söka okvalificerade jobb nu ändå. Du har hittat jobb som är tillgängliga att söka, så hur beror det på LAS att du inte får dom?
    För finns jobb med hela arbetsplatser där 10% av arbetarna hade kunnat bytas ut men som inte söker folk för det är "fullt" för det är svårt att sparka folk i Sverige 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:37:30 följande:
    För finns jobb med hela arbetsplatser där 10% av arbetarna hade kunnat bytas ut men som inte söker folk för det är "fullt" för det är svårt att sparka folk i Sverige 
    Hur påverkar det de jobb du sökt?
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2025-02-09 13:02:56 följande:
    Hur många hp klarade du på en termin?
    TS?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:37:30 följande:
    Och det är jobb du är kvalificerad för? Som inte klarar högskolestudier, bristande social förmåga och inga kunskaper och erfarenheter?

Du klarar inte att få ett av alla de utlysta jobb du har sökt. Hur skulle LAS göra någon skillnad
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2025-02-09 14:50:22 följande:
    Och det är jobb du är kvalificerad för? Som inte klarar högskolestudier, bristande social förmåga och inga kunskaper och erfarenheter?

Du klarar inte att få ett av alla de utlysta jobb du har sökt. Hur skulle LAS göra någon skillnad

Jag har HP och en fullständig gymnasieexamen samtidigt som jag har erfarenhet inom ideella organisationer. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?