Anonym (Hej) skrev 2025-01-29 20:36:25 följande:
De drag av autism som jag tycker mig se hos dig är bl a att du fastnat vid idéer eller upplevelser och inte klarar av att byta perspektiv, det du upplevt/läst/hört vid ett tillfälle är det som gäller och det spelar ingen roll att andra har andra sanningar.
Du blev retad för att du var kär när du var 12 år gammal, därför kommer du bli retad igen som 20-åring.
Du har hört när killar pratar om tjejer och relationer på ett dåligt sätt, därför tycker alla likadant om relationer, dvs att man inte satsar långsiktigt eller är seriös.
Du har läst om modern dejting och nu är det fast i ditt minne, det spelar ingen roll att vi ALLA här skriver att det inte finns i Sverige för du vet att det är sant.
Du har fått för dig att avståndet hindrar dig, det spelar ingen roll att du får massor med tips eller råd på hur andra har löst det problemet.
Du har någonstans läst att det kan vara stressande att visa för mycket intresse (antagligen på samma ställe där du läste om modern dejting), därför hindrar det dig att gå djupare i dina dm.
anonym05swe skrev 2025-01-30 10:19:36 följande:
Nej
Har inte sagt det, enbart sagt att skvaller är en sak som finns iom detta som är en risk
Inte sagt att alla
Nej, jag har inte läst om det utan är baserat på vad jag sett (ex vad en del lägger ut på sociala medier osv) men också hört irl
Avståndet finns fortfarande där trots det folk sagt
Nej
Här är dina svar typiska min poäng, du svarar med ett ord och helt utan en vettig förklaring:
-Du har använt skvaller som en stor anledning till att du inte vill gå på en dejt med henne för tidigt, du anser alltså att det är en riskfaktor att räkna med trots att det inte finns som ett problem för någon annan som dejtat. Du bygger rädslan på din mycket gamla erfarenhet och kan inte släppa det.
-Även om du inte sagt alla så är det ändå ditt stora argument till varför alla andra lyckas men inte du, du ägnar dig inte åt modern dejting. Det är ditt största argument till varför du inte har frågat henne än.
-Avståndet finns där men du har fått massor med argument, förklaringar och tips på hur det inte behöver vara ett problem men i ditt huvud har du redan bestämt dig för att det är ett problem som inte går att lösa.