• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 14:47:36 följande:
    Är blandat över vad vi skriver om, jag försöker visa att jag bryr mig om henne iaf
    Det var inte frågan. Sluta upprepa samma fraser som vanligt och svara med egna ord. 
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 13:03:58 följande:

Vad skriver du egentligen till henne om dig själv? Är allt bara frågor till henne?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:04:35 följande:
    Jag sade "kan" bara
    Och hur kan de få reda på det om du inget säger?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:50:40 följande:
    Jo ska försöka bjuda ut henne ändå pga att jag bryr mig om henne och har riktiga känslor för henne. 
    Men tänk om någon lägger upp det på nätet? 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 14:48:42 följande:
    Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.

Vad svamlar du om? 

Ingen har tagit upp sociala medier, varför drar du upp en paranoid föreställning att andra (vilka?) kan outa att duär ute med henne? Eller va?

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:50:40 följande:
    Jo ska försöka bjuda ut henne ändå pga att jag bryr mig om henne och har riktiga känslor för henne. 
    Så folk kan lägga upp på sociala medier men du kommer bjuda ut henne ändå för du bryr dig om henne. Alltså helt ovidkommande att du drog upp det med sociala medier, du pratar ju bara en massa onödigt tjafs som inte betyder nåt alls.
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2025-01-28 16:03:18 följande:
    Så folk kan lägga upp på sociala medier men du kommer bjuda ut henne ändå för du bryr dig om henne. Alltså helt ovidkommande att du drog upp det med sociala medier, du pratar ju bara en massa onödigt tjafs som inte betyder nåt alls.
    Samma hela tråden igenom. Olika ursäkter som gör att det är svårt och komplicerat. Sedan avslutar han med att han ändå ska göra det.
    Men han gör aldrig det. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 16:02:32 följande:

Vad svamlar du om? 

Ingen har tagit upp sociala medier, varför drar du upp en paranoid föreställning att andra (vilka?) kan outa att duär ute med henne? Eller va?

Va? 

Poängen är att idag brukar folk lägga upp om dejter osv på sociala medier (vet ej om hon gör det eller ej). Tror inte att andra skulle lägga upp det nej. 
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 16:23:15 följande:
    Va? 

Poängen är att idag brukar folk lägga upp om dejter osv på sociala medier (vet ej om hon gör det eller ej). Tror inte att andra skulle lägga upp det nej. 
    Men varför skriver du "Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.".

Menar du att du är rädd för att hon skulle göra det?
  • Anonym (X)
    Va? 

Ja, vad är poängen?
    Hur rör det här dig och henne?
  • Anonym (X)
    Tror inte att andra skulle lägga upp det nej. 
    Nähä, varför skriver du såhär då?
    anonym05swe skrev 2025-01-28 14:48:42 följande:
    Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?