• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 20:36:00 följande:
    En del vet att jag söker jobb iaf. 

Vill bara få ngt jobb, bli ihop med henne och sedan slå igenom inom något globalt. Vill inte bara vara någon med begränsad påverkan på världen. 
    Varför pratar du inte om vad som händer i ditt liv med dina vänner?
    Vet några i föreningen? Tänk om de säger nåt om det till henne?

Ja, alla vill väl ha ett bra jobb, med inflytande, göra skillnad.
    Hur ska du få ett sånt jobb utan utbildning?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 20:39:35 följande:
    Ja hon är en bra kvinna. 

Inte hunnit men ska skriva imorgon med henne. Var ca 4 v sedan men ska skriva imorgon med henne. Har varit stressigt med jobbsökande först och främst men ska skriva till henne. 
    Du har inte pratat med henne sen i julas? Inte önskat gott nytt år, inget?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 20:39:35 följande:
    Ja hon är en bra kvinna. 

Inte hunnit men ska skriva imorgon med henne. Var ca 4 v sedan men ska skriva imorgon med henne. Har varit stressigt med jobbsökande först och främst men ska skriva till henne. 
    Så du har sökt jobb 16 timmar per dygn? Du har åter igen prioriterat annat än din stora kärlek när du haft tid över med andra ord. Så hur viktig är hon om du inte haft tid att höra av dig till henne på en månad?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 20:44:50 följande:
    Du har inte pratat med henne sen i julas? Inte önskat gott nytt år, inget?
    Jo skrev med henne nu i början av Januari som sagt. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 20:42:31 följande:
    Varför pratar du inte om vad som händer i ditt liv med dina vänner?
    Vet några i föreningen? Tänk om de säger nåt om det till henne?

Ja, alla vill väl ha ett bra jobb, med inflytande, göra skillnad.
    Hur ska du få ett sånt jobb utan utbildning?

Nä, ingen förutom några som jag pratade om på mitt tidigare gymnasium vet om det (de vet dessutom enbart hennes förnamn och inget annat) 

Ska söka utbildning till HT nu i Mars. 

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 20:45:45 följande:
    Så du har sökt jobb 16 timmar per dygn? Du har åter igen prioriterat annat än din stora kärlek när du haft tid över med andra ord. Så hur viktig är hon om du inte haft tid att höra av dig till henne på en månad?

Nej har pluggat också mellan den tiden. Ska skriva med henne imorgon. 

Har inte gått en månad heller och ska skriva med henne imorgon som sagt.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:13:32 följande:

Nä, ingen förutom några som jag pratade om på mitt tidigare gymnasium vet om det (de vet dessutom enbart hennes förnamn och inget annat) 

Ska söka utbildning till HT nu i Mars. 

Varför tror du annan utbildning ska gå bättre?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:16:12 följande:

4v är så gott som en månad. 28 dagar. 3 ifrån en full månad. 

Fortfarande, du har prioriterat att skriva här (igen) framför att skriva (ytligt) med den du säger dig vilja ha en livslång relation med. Ser du något fel i den prioriteringen? 
  • Anonym (K)

När jag mötte min man online (långt avstånd) dröjde det inte många dagar innan vi chattade med varandra många timmar per dag. Varje dag. Vi trivdes tillsammans, pratade om allt och ville lära känna varandra mer.

Enstaka intetsägande meddelanden med flera veckors mellanrum hade fått mig att tappa intresset totalt.

Vill du inte prata mer med henne? Vill du inte umgås allt du kan, om det så bara är online?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:16:12 följande:

Varför tror du att hon inte hört av sig på så länge? Eller just det, hon hör aldrig av sig.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?