• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 20:02:59 följande:
    Frågar vad? Hur vädret är hos sig? Med tanke på att hon inte verkar veta att du pluggar eller hur det går menar jag. Ge exempel på frågor ni ställer till varandra. 
    Jo hon vet att jag pluggade när jag gjorde det. Vi har också pratat intressen osv 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 20:07:54 följande:
    Jo hon vet att jag pluggade när jag gjorde det. Vi har också pratat intressen osv 
    Så varför berättar du inte att du misslyckades med studierna? ÖPPNA DIG.
  • Anonym (Inget på spel....)
    Så vad har du sagt är orsaken till att du hoppat av? Eller har du inte berättat det? Tror hon att du fortfarande pluggar? Varför har du inte sagt något? Har hon frågat hur det går med studierna? Vad har du svarat på det?
    Har du varit ÖPPEN och ÄRLIG med henne om hur det går med studierna? Du vet, de där egenskaperna du magiskt ska få om ni är i en relation men inte klarar av innan (och som är viktiga för att FÅ en relation).
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 20:27:46 följande:
    Så vad har du sagt är orsaken till att du hoppat av? Eller har du inte berättat det? Tror hon att du fortfarande pluggar? Varför har du inte sagt något? Har hon frågat hur det går med studierna? Vad har du svarat på det?
    Inte skrivit det än. Ska skriva med henne imorgon. Var ett tag sedan vi skrev om det. Pratat mer om tid kvar tills hennes utbildning är kvar. 

Vill öppna mig mer för henne men iom att jag inte är hennes pojkvän vill jag inte öppna upp mig för mycket. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 20:30:03 följande:
    Inte skrivit det än. Ska skriva med henne imorgon. Var ett tag sedan vi skrev om det. Pratat mer om tid kvar tills hennes utbildning är kvar. 

Vill öppna mig mer för henne men iom att jag inte är hennes pojkvän vill jag inte öppna upp mig för mycket. 
    Vet dina vänner på hemorten att du inte fick fortsätta? Vet dina kompisar i föreningen?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 20:32:14 följande:
    Vet dina vänner på hemorten att du inte fick fortsätta? Vet dina kompisar i föreningen?
    En del vet att jag söker jobb iaf. 

Vill bara få ngt jobb, bli ihop med henne och sedan slå igenom inom något globalt. Vill inte bara vara någon med begränsad påverkan på världen. 

Så hon har alltså inte brytt sig om att ställa frågor om hur studierna går för dig? Låter ju som en.... intresserad tjej..  Inte. 

Varför har du inte skrivit till henne på ett tag? Hur lång tid är "ett tag"? Vilka enormt viktiga saker har kommit emellan dig och fin stora kärlek denna gång?
    anonym05swe skrev 2025-01-28 20:36:00 följande:
    En del vet att jag söker jobb iaf. 

Vill bara få ngt jobb, bli ihop med henne och sedan slå igenom inom något globalt. Vill inte bara vara någon med begränsad påverkan på världen. 
    "Slå igenom inom något globalt"? Vad menar du med det?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 20:36:10 följande:
    Så hon har alltså inte brytt sig om att ställa frågor om hur studierna går för dig? Låter ju som en.... intresserad tjej..  Inte. 

Varför har du inte skrivit till henne på ett tag? Hur lång tid är "ett tag"? Vilka enormt viktiga saker har kommit emellan dig och fin stora kärlek denna gång?
    Ja hon är en bra kvinna. 

Inte hunnit men ska skriva imorgon med henne. Var ca 4 v sedan men ska skriva imorgon med henne. Har varit stressigt med jobbsökande först och främst men ska skriva till henne. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?