• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Hej)

TS, har någon sagt någon gång att du är svår att prata med? Att man inte förstårvad du menar eller ber dig förklara lite mer?

Du skriver otroligt otydligt och svarar på frågor som borde kräva långa svar med tre ord, förstår du inte själv att det blir hopplöst att hänga med i dina resonemang?

• Anonym (X)
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-28 18:45:21 följande:

TS, har någon sagt någon gång att du är svår att prata med? Att man inte förstårvad du menar eller ber dig förklara lite mer?

Du skriver otroligt otydligt och svarar på frågor som borde kräva långa svar med tre ord, förstår du inte själv att det blir hopplöst att hänga med i dina resonemang?

Kul konversation för tjejen, obegripliga haranger och bara frågor om henne.
  • Anonym (Inget på spel....)
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 18:51:37 följande:
    Kul konversation för tjejen, obegripliga haranger och bara frågor om henne.
    Måste vara en konstig tjej också om hon inte ställer några frågor om TS.... 
  • Anonym (X)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 19:00:32 följande:
    Hon är väl artig eftersom de kanske träffas i föreningen. Men tror inte hon kommer ha tid med den när hon ska börja studera, så då kommer hon svara allt mer sällan till att sen sluta helt.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-28 19:00:32 följande:
    Hon frågar också
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 19:10:10 följande:
    Hon frågar också
    Har hon inte frågat dig någon gång hur det går med dina studier?
  • Anonym (X)
    Hon frågar också
    Om vad? 
  • Anonym (X)
    Hon frågar också
     Vad berättar du om dig själv?
  • Anonym (Hej)
    Hon frågar också
    Om ni har skrivit till varandra i över ett år och hon inte har en aning om hur det går för dig på universitetet så är er konversation inte mycket att hurra för. Du som varit så stolt över att du agerar, tänker du att det räcker att ni skriver några bokstäver och er relation fördjupas?

Du hade kunnat använda denna tid till att lära känna henne ordentligt, vad hon gillar, utflyktsplatser hon vill besöka, intressen  mm så att du lätt kunnat fråga henne på en träff. Vad känner du till egentligen?
  • Anonym (Inget på spel....)
    Hon frågar också
    Frågar vad? Hur vädret är hos sig? Med tanke på att hon inte verkar veta att du pluggar eller hur det går menar jag. Ge exempel på frågor ni ställer till varandra. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?