• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 18:53:46 följande:
    Rum i vanlig lägenhet/hus, ej studentrum? Tänk på att lägga pengar till hyra och räkningar först!
    Ja, det gör jag redan. Ska fortsätta söka jobb också under tiden. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 20:18:24 följande:

Du skrev innan att du ska agera mer. 

När tänker du göra det?

• Anonym (K)

Har du helt gett upp studier eller tänker du försöka med omtentor på de kurser du inte klarat?

Vad söker du för jobb?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 20:18:24 följande:

1. Så du bor inte i studentboende?

2. Vad söker du för jobb?

3. Har du berättat för tjejen om ditt misslyckande med studierna?

Ser fram mot hur du kommer ignorera att svara/svara med samma fraser som inte säger nåt.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 21:53:20 följande:

1. Så du bor inte i studentboende?

2. Vad söker du för jobb?

3. Har du berättat för tjejen om ditt misslyckande med studierna?

Ser fram mot hur du kommer ignorera att svara/svara med samma fraser som inte säger nåt.

1. Nej 
    2. Allt möjligt 
    3. Nej för vi är inte ett par så påverkar inte henne 
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 22:58:21 följande:
    1. Nej 
    2. Allt möjligt 
    3. Nej för vi är inte ett par så påverkar inte henne 
    Som sagt, du skriver endast ytligt med henne och ger absolut ingenting av dig själv. På ett års brevskrivande med varandra borde man ha en dådan vänskap att man kan berätta om misslyckade studier. Ni är ytligt bekanta, inget mer än så. Märkligt när du säger att du vill ha en bra, nära relation med henne men inte kan ge henne mer än en ytlig bekantskap på ett helt år.

Åter igen visar du på att du är mer förälskad i drömmen om en relation än du är i henne.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-26 23:29:11 följande:
    Som sagt, du skriver endast ytligt med henne och ger absolut ingenting av dig själv. På ett års brevskrivande med varandra borde man ha en dådan vänskap att man kan berätta om misslyckade studier. Ni är ytligt bekanta, inget mer än så. Märkligt när du säger att du vill ha en bra, nära relation med henne men inte kan ge henne mer än en ytlig bekantskap på ett helt år.

Åter igen visar du på att du är mer förälskad i drömmen om en relation än du är i henne.

Är snarare mer lämpligt att ta upp sådant om det naturligt kommer upp i en konversation, inte ge henne den infon helt utan anledning. 

Ja, jag vill öppna mig upp för henne för en bra och nära relation med henne. Grejen är att det inte är enkelt. 

Nej, absolut inte. Om det varit så hade jag faktiskt försökt med andra tjejer (som jag inte gjort)

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 01:28:56 följande:

Är snarare mer lämpligt att ta upp sådant om det naturligt kommer upp i en konversation, inte ge henne den infon helt utan anledning. 

Ja, jag vill öppna mig upp för henne för en bra och nära relation med henne. Grejen är att det inte är enkelt. 

Nej, absolut inte. Om det varit så hade jag faktiskt försökt med andra tjejer (som jag inte gjort)

Varför svarar du inte på min fråga?

När ska du börja agera mer!
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-27 08:29:11 följande:
    Varför svarar du inte på min fråga?

När ska du börja agera mer!
    Jag försöker men det är inte enkelt, vill bara öppna upp mig för henne helt
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 11:21:49 följande:
    Jag försöker men det är inte enkelt, vill bara öppna upp mig för henne helt
    Men när du skriver att du ska agera mer, måste du ju ha en tanke om vad du ska göra och när, eller hur?

Annars är det bara tomma ord. Du skriver det för det låter bra, men du funderar inte på det. Antagligen för att du vet att du inte kommer att göra mer än du gör idag. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?