• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-01-24 22:56:15 följande:

Ja, det är obekvämt men inte att det skulle vara stressande för mig utan snarare för henne att behöva svara på det helt oförberett. 

Jo, ett ex kan vara att man bjuder ut henne men nämner ingenting om "dejt" osv utan bara visar när man ses att man bryr sig om henne osv. Ja, jag hade gärna bjudit ut henne tidigare men det är logistikens fel. Allt är logistikens fel först och främst. 

Om du skriver till henne och frågar om hon vill följa med dig på något, så kan hon i lugn och ro fundera över om hon ska svara ja eller nej. Sedan skickar hon svaret till dig. Inte stressande alls. 
    Du behöver inte nämna ordet dejt alls, hon kommer fatta vad det är frågan om. Hon vet redan att du är intresserad av henne, det är jag tämligen säker på.

Och logistiken, ja, den har varit samma sedan inlägg nummer 1, och du har precis postat inlägg 5818. Det har inte förändrats. Så då kanske det är dags att ge upp hela grejen med den här tjejen?
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-01-24 23:04:52 följande:
    Om du skriver till henne och frågar om hon vill följa med dig på något, så kan hon i lugn och ro fundera över om hon ska svara ja eller nej. Sedan skickar hon svaret till dig. Inte stressande alls. 
    Du behöver inte nämna ordet dejt alls, hon kommer fatta vad det är frågan om. Hon vet redan att du är intresserad av henne, det är jag tämligen säker på.

Och logistiken, ja, den har varit samma sedan inlägg nummer 1, och du har precis postat inlägg 5818. Det har inte förändrats. Så då kanske det är dags att ge upp hela grejen med den här tjejen?

Hur skulle hon redan veta det? 

Nej, jag vill inte ge upp

• Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-25 10:26:02 följande:

Hur skulle hon redan veta det? 

Nej, jag vill inte ge upp

Det kan vem som helst räkna ut. Singelkille bjuder ut tjej, undrar varför? Den absolut vanligaste anledningen i din ålder är "Han är intresserad av henne".

Du har redan gett upp, tiden har tagit beslutet åt dig. 
    Och att hon inte tar kontakt med dig är ett tydligt tecken på att hon är ointresserad av dig 
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2025-01-25 10:53:02 följande:
    Det kan vem som helst räkna ut. Singelkille bjuder ut tjej, undrar varför? Den absolut vanligaste anledningen i din ålder är "Han är intresserad av henne".

Du har redan gett upp, tiden har tagit beslutet åt dig. 
    Och att hon inte tar kontakt med dig är ett tydligt tecken på att hon är ointresserad av dig 
    Nej, det är inte kört och hon vet inte att jag gillar henne heller nu.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-25 11:49:20 följande:
    Och det kan du fortsätta intala dig medan hon går vidare i livet och du står kvar.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-25 11:49:20 följande:
    Men så fort du bjuder ut henne så kommer hon att förstå att du gillar henne. Det kan du inte komma undan.

Och därför för du inget för att komma ur nuläget. Du DM:ar lite då och då och inget mera händer. Om du inte är mera aktiv, så kommer inget mera att hända.
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2025-01-25 13:11:13 följande:
    Men så fort du bjuder ut henne så kommer hon att förstå att du gillar henne. Det kan du inte komma undan.

Och därför för du inget för att komma ur nuläget. Du DM:ar lite då och då och inget mera händer. Om du inte är mera aktiv, så kommer inget mera att hända.

Hur ska jag göra då? Vill inte att hon ska veta direkt att jag gillar henne utan att det ska växa fram att hon inser det. 

Vill att mer ska hända och vill bjuda ut henne men allra helst bli ihop med henne liksom. Att bli ihop med henne vore som att gå på moln

• Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 15:43:11 följande:

Hur ska jag göra då? Vill inte att hon ska veta direkt att jag gillar henne utan att det ska växa fram att hon inser det. 

Vill att mer ska hända och vill bjuda ut henne men allra helst bli ihop med henne liksom. Att bli ihop med henne vore som att gå på moln

Man kan inte få allt man vill. 
    Du kan inte välja hur hon reagerar.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-24 20:06:00 följande:
    Jag har redan svarat tidigare?
    Du skulle ju svara igen på det här, glömde du det?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 15:43:11 följande:

Jo, vi vet att du vill träffa henne utan att hon ska förstå att det är en dejt. Hon ska träffa dig själv men bara tro att ni hänger utan någon baktanke från dig och sen ska det komma ett initiativ från henne om att dejta. Allt så att du slipper utsätta dig för någon risk.

Allt ovan gör att vi skriver att du är egentligen inte särskilt intresserad. Läs vilken tråd som helst här om någon som är kär, den gör allt i sin makt för att få träffa den andre medans du skriver ett par gånger i månaden om ingenting och bidar din tid och är inte särskilt orolig för om hon träffar andra.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?